Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-22, 02:37
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och hur vet du att Helena var flörtig?

Det vet väl "alla" att hon var oerhört flörtig!
Citera
2024-09-22, 10:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ändå vet vi genom Gabriella att KM hade varit intresserad av Helena en tid före försvinnandet!
Ja, men om du läser korrekt så skrev jag att Helena knappast var intresserad av K.M, inget annat.
Det där med att K.M var intresserad av Helena är något som redan framkommit i denna tråd.
Citera
2024-09-22, 10:42
Medlem
Citat:
Men i radiodokumentären från 2017 säger Mats att Helena hördes fråga "är det ingen som ska åt mitt håll. Tönt!

Ja, då finns det olika uppgifter om det. Det är alltså inte så säkert som vissa vill framställa det som.

(Du hade kunnat skriva din första mening utan att också kasta ur dig ett invektiv. Du har verkligen väldigt svårt med vanlig hyfs.)
Citera
2024-09-22, 18:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Ja, då finns det olika uppgifter om det. Det är alltså inte så säkert som vissa vill framställa det som.

(Du hade kunnat skriva din första mening utan att också kasta ur dig ett invektiv. Du har verkligen väldigt svårt med vanlig hyfs.)
Det där med att hon sa gå är jag inte så säker på, tror det var mer att hon sa 'ska någon åt mitt hållll?"
Citera
2024-09-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt

P4 dokumentär del 1, vid 06:58 säger Mats Ö
Citat:
...Helena säger där något i stil med...är det inte nån som ska gå åt mitt håll...

dvs, det är inte 100 klarlagt exakt vad Helena säger.
Citera
2024-09-22, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det där med att hon sa gå är jag inte så säker på, tror det var mer att hon sa 'ska någon åt mitt hållll?"

Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
P4 dokumentär del 1, vid 06:58 säger Mats Ö

dvs, det är inte 100 klarlagt exakt vad Helena säger.

Tack båda. Det verkar i varje fall öppna för möjligheten att det inte är säkert att hon uttryckligen efterlyste någon att gå med. "Är det någon/ingen som ska åt mitt håll" är enligt min uppfattning en mycket mer rimlig fråga, som till exempel kan inkludera att dela en taxi. (Det förefaller väl närmast säkert att hon inte gjorde det, men man måste ju komma ihåg att frågan ställs innan någon vet vad som skulle komma att hända. En del skribenter har svårt med det och tolkar gärna yttranden och handlingar utifrån vad vi nu vet om det fortsatta skeendet.)
Citera
2024-09-22, 19:43
Medlem
RFTs avatar
Och även om hon uttryckligen sade ”gå” så vet vi alla att folk ändrar sig; hela tiden. Hon kan ha fått erbjudande om bilskjuts och tackat ja till det.
Och att U tydligen sagt att de alltid gick, ingen garanti det heller.
Senast redigerad av RFT 2024-09-22 kl. 20:43.
Citera
2024-09-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Att han ensam åkt runt i en bil och försökt få kontakt med kvinnor. Han skall haft tillgång till en vit Opel Corsa och en silverfärgad Peugeot 306 tror jag. Jenven och Lars Johansson sade att detta var fel tidigt för man hade mycket riktigt avfärdat denne man. Men detta lyssnade inte Peter Thylen på som gärna ville ha en ensam psykiskt sjuk särling till detta. Man hade minsann läst igenom ALLA pärmar som han understryk och det hade tagit väldigt lång tid och så fastnade man för denne...Inget dna fann man på Helenas skor från denne CL heller.

Okej tack för trevligt svar då förstår jag. Uppskattas verkligen. Ja based on thar så tror jag inte det heller.
Jag tycker det är så synd att de la ner utredningen när det har gått att få fram dna från skorna. Mycket sorglig. Och om inte chaufförens dna finns där så vet jag inte.
Citera
2024-09-23, 01:09
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten237
Okej tack för trevligt svar då förstår jag. Uppskattas verkligen. Ja based on thar så tror jag inte det heller.
Jag tycker det är så synd att de la ner utredningen när det har gått att få fram dna från skorna. Mycket sorglig. Och om inte chaufförens dna finns där så vet jag inte.
K.Ms DNA stämde inte heller.
Citera
2024-09-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OK! Tack så mycket!

Hoppas att dessa tips kan ge något. Jag kan inte sluta hoppas.

Jag hoppas inte på något, det krävs att någon träder fram och berättar varför HA är försvunnen och det kommer inte att ske då det får för stora konsekvenser för den som gör det.
Det enda som är viktigt just nu är att få veta var hon är. Eventuellt mord går inte att bevisa och alla andra tänkbara brott är preskriberade.
Citera
2024-09-23, 18:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag hoppas inte på något, det krävs att någon träder fram och berättar varför HA är försvunnen och det kommer inte att ske då det får för stora konsekvenser för den som gör det.
Det enda som är viktigt just nu är att få veta var hon är. Eventuellt mord går inte att bevisa och alla andra tänkbara brott är preskriberade.

Nej, chansen är liten. Men jag hoppas i alla fall på att det kommer in konkreta tips som kan leda vidare. Vi vet ju inte vad dessa(ev.) tips gäller.

Konsekvenserna skulle främst gälla det sociala sammanhanget. Gm skulle förmodligen inte bli dömd, då mord skulle vara svårt att bevisa i dag, men den ev. status i samhället som gm besitter, arbete, familj, vänner m m skulle riskera falla ihop. Tror inte gm är man nog att ta ansvar för sitt (sina) agerande(-n). Det är bara att hoppas att någon som vet, berättar, alternativ att kvarlevor hittas. Jag vet inte om jag ens tror på det, men jag hoppas.
Citera
2024-09-23, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Och även om hon uttryckligen sade ”gå” så vet vi alla att folk ändrar sig; hela tiden. Hon kan ha fått erbjudande om bilskjuts och tackat ja till det.
Och att U tydligen sagt att de alltid gick, ingen garanti det heller.

Ja och det är ju enligt BW som hon skulle ha sagt att hon skulle gå. Han kanske bara hittar på det.
Jag vill se förhöret med BW och veta vad han gjorde efter stadt och hur han tog sig hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in