2025-08-19, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Minns inte just nu, men hur många skulle det ha varit i "EM-huset" den aktuella natten?

Var du själv med dit någon gång?
Jag är inte helt säker men åtminstone 4-5 personer.
Nej…träffade en fin tjej då så det var inget som lockade direkt🤔 Dessutom var jag inte så intresserad av vare sig poker eller fotboll😊
Citera
2025-08-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Här gör HincRobur slarvsylta av ebeneezer22! Läs HinkRoburs inlägg noga ett par gånger och notera alla fyndigheter som han/hon skriver. Och notera ebeneezer22:s svar: "BW träffade en tjej som jag var bekant med, men detta var under sommaren 93. Hon berättade om att BW var hårdhänt (sexuellt). Hon berättade även om den nattliga båtfärden."

Alltså, BW träffade en tjej 1993 - ett år efter det att Helena försvann - och skulle då ha berättat för henne om den "nattliga båtfärden"?! Varför i hela världen skulle BW berätta om den "nattliga båtfärden" för en tjej som han träffade 1993? Herregud ...

Nej du, ebeneezer22, du är ett enda stort skämt, och du har med tiden tydligt visat att din roll är att kasta misstankarna på BW samtidigt som du teamar upp med United och några till för att täcka upp för KM!

PS. "Huset" som det skrivs om är alltså det så kallade "EM-huset", det som ThordOlavsson kunde bevisa inte existerade. DS.
Här har du faktiskt en poäng uggla,
det fanns inga mobiler på den tiden!
Däremot hade de flesta en fast telefon i hemmet🤔
De flesta villaägare hade en telefon…även i Radbyn😉
Citera
2025-08-19, 20:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag är inte helt säker men åtminstone 4-5 personer.
Nej…träffade en fin tjej då så det var inget som lockade direkt🤔 Dessutom var jag inte så intresserad av vare sig poker eller fotboll😊

Kände du personligen samtliga dessa 4-5 personer som var där den aktuella natten?

Vilken tid ungefär sas det att BW kom dit den natten/tidiga morgonen? (Minnet är bra - men kort ibland...)
Citera
2025-08-19, 21:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgsadel
...(anonyma) trådskribenter som påstått saker. (Utgett sig vara viss person osv).
Inte mycket till källa, med tanke på att det kryllar av troll på Flashback.

Sedan är det helt naturligt att ha minnesluckor från en festkväll för många år sedan.
Och när personen ifråga inte ens råkade ut för nåt minnesvärt den kvällen.

Det finns de i tråden som hävdar att de i PM har kunnat verifiera att PU var just PU genom att ställa kontrollfrågor som bara den riktiga PU kunde svara på.

Du tycker inte att det är märkligt att två (2!) personer har en minneslucka samma natt som Helena försvann och i samma tidsfönster, alltså från 02:00 och framåt?

Och hur vet du att "personen ifråga inte ens råkade ut för nåt minnesvärt den kvällen"???
Senast redigerad av Ugglan. 2025-08-19 kl. 21:32.
Citera
2025-08-19, 21:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Att B.W träffade en tjej 93 behöver inte betyda att de inte träffades (möttes/blev ett par) 92, eller hur uggla?
Tänk till och läs innan du yttrar dig…blir lite jobbigt att förklara för dig 18 ggr lixom!
Detsamma gäller festhuset, det vissa beskriver som EM-huset!
Jag hade kompisar som umgicks här.
De kollade fotbollen, drack öl, spelade kort och gjorde sånt som vanliga killar gör!
Ca: 30 år sedan…var du ens född då?
Det var alltså här som B.W tvättade kläder och skor tidigt på morgonen den 14/6..efter ”nattens äventyr” alltså!
Finns dessutom vittne/vittnen till detta.
Jobbigt att behöva upprepa detta för dig igen!
Hur har du det med minnet lilla uggla?

Nej, du slingrar dig som en orm! Du skrev mycket tydligt: "BW träffade en tjej som jag var bekant med, men detta var under sommaren 93." Du till och med med emfas lyfter fram "men detta var under sommaren 93." Just "träffade" betyder att de träffades och blev ihop 1993. Du har återigen gjort bort dig.

Vi kan nu helt bortse från misstankarna mot BW som gäller "den nattliga båtfärden", "tvätten" och "den borttappade båtnyckeln". Allt det här är bluff som har planterats i tråden i syfte att misskreditera BW.
Senast redigerad av Ugglan. 2025-08-19 kl. 21:34.
Citera
2025-08-19, 21:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KellAlfred
Du missade att svara på frågan om du verkligen tror på att KM inte vid något tillfälle under alla förhör och sånt skulle yppat något om han visste nåt?

Så... du tänker alltså KM som ett vittne? Eller?Att han går tillsammans med HA mot hennes hem, men vid Kohagen dyker några andra upp och han avviker eller håller sig i bakgrunden. Då är frågan vilka som isf står där. Det bör ju då vara någon som redan är väldigt arg och uppskruvad av någon anledning. Nån som vill konfontera HA. Nån som fått nobben under kvällen. Och dessa två skulle då också vara några som upplevs som så hotfulla/galna att de lyckats skrämma KM till tystnad under så många år och så många förhör. Det kan ju inte finnas alltför många individer av den sorten, men PU verkar ju vara en, om man läser Pepparkakemannens inlägg vid taxistationen. Frågan är då vem den andre är? Vem trodde att han hade chans på HA och fick sen under kvällen reda på att så inte var fallet? Sen känns det ju helt osannolikt att gärningsmännen utför det som hänt framför ögonen på ett vittne (KM)... alternativt vet dom inte om att han finns där, men då skulle han väl vågat berätta om vad han sett för polisen?
Är det såhär din teori enkelt förklarad är Uggla? Och tycker du verkligen på riktigt att den håller?

Den teori som du beskriver är IB03:s teori, inte min. Men en som vi vet fick nobben av Helna var ju just KM.

Oj, så hemskt, jag råkade glömma en fråga ... Så klantigt av mig! Ja, jag menar att KM kunde hålla tyst. Däremot läckte han som ett såll i alla de skruvade svar och undanflykter som han drog till med, och det var det som polisen - och några här i tråden - såg.
Citera
2025-08-19, 21:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Här har du faktiskt en poäng uggla,
det fanns inga mobiler på den tiden!
Däremot hade de flesta en fast telefon i hemmet🤔
De flesta villaägare hade en telefon…även i Radbyn😉

Jag är ledsen, men det är Badboy rider som du ska ge poängen till - det var han som skrev det där med telefonerna ...
Citera
2025-08-19, 22:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Minns inte just nu, men hur många skulle det ha varit i "EM-huset" den aktuella natten?

Var du själv med dit någon gång?

Citat:
Kände du personligen samtliga dessa 4-5 personer som var där den aktuella natten?

Vilken tid ungefär sas det att BW kom dit den natten/tidiga morgonen? (Minnet är bra - men kort ibland...)

Kom ihåg att TordOlavsson kunde visa att "EM-huset" inte existerade. Och glöm inte vad HinkRobur skrev till ebeneezer22: "Du duckar helt för min fråga om var huset låg. Om du har en källa så kan du fråga den källan var huset låg. Om inte källan vet var huset låg så varifrån fick du detta med Billings? Var det något du bara drog till med?"

Läs HinkRobur igen:
Citat:
Ursprungligen postat av HincRobur
Så nu tror du dig veta att det var RE som såg det.

Du duckar helt för min fråga om var huset låg. Om du har en källa så kan du fråga den källan var huset låg. Om inte källan vet var huset låg så varifrån fick du detta med Billings? Var det något du bara drog till med?

Du vill inte berätta vem BW:s dåvarande flickvän var för att du i så fall berättar vem han berättat om båtfärden för? Du tror inte att om berättelsen är sann så vet BW exakt vem du menar? Eller menar du att BW brukar berätta för sina flickvänner att han var ute med båt den natten för att direkt därefter förbjuda dem att berätta för någon om det?

Helt enkelt: ebeneezer22 är helrökt! Vi kan helt bortse från misstankarna mot BW som gäller "den nattliga båtfärden", "tvätten" och "den borttappade båtnyckeln" eftersom allt det här är bluff som har planterats i tråden i syfte att misskreditera BW.
Citera
2025-08-19, 23:14
Medlem
Citat:
Den teori som du beskriver är IB03:s teori, inte min. Men en som vi vet fick nobben av Helna var ju just KM.

Oj, så hemskt, jag råkade glömma en fråga ... Så klantigt av mig! Ja, jag menar att KM kunde hålla tyst. Däremot läckte han som ett såll i alla de skruvade svar och undanflykter som han drog till med, och det var det som polisen - och några här i tråden - såg.
Hahaha... så gott självironisk! 😃👍
Ok, men KM är väl helt oskyldig i din värld? Tyckte du skrev så tidigare?
Så KM kunde alltså hålla tätt, och samtidigt!, läcka som ett såll? Ser du det komiska här, Ugglan? Ser du tvetydligheten? Du är för jäkla rolig. Så fint det vore om även du kunde försöka skriva kort, enkelt och konsist!
Citera
2025-08-19, 23:17
Medlem
Citat:

Hur skiljer sig din teori från IB då?
Citera
2025-08-19, 23:23
Medlem
Citat:
Kom ihåg att TordOlavsson kunde visa att "EM-huset" inte existerade. Och glöm inte vad HinkRobur skrev till ebeneezer22: "Du duckar helt för min fråga om var huset låg. Om du har en källa så kan du fråga den källan var huset låg. Om inte källan vet var huset låg så varifrån fick du detta med Billings? Var det något du bara drog till med?"

Läs HinkRobur igen:

Helt enkelt: ebeneezer22 är helrökt! Vi kan helt bortse från misstankarna mot BW som gäller "den nattliga båtfärden", "tvätten" och "den borttappade båtnyckeln" eftersom allt det här är bluff som har planterats i tråden i syfte att misskreditera BW.
Är du helt jävla blåst? 😅😅 Nyss var det jag som var rökt... du sprider okvädesord hela tiden medans du far med osanning!
Tycker att vi HELT kan bortse från allt som som kommer från Ugglan, och kompisen IB03 från och med nu. De båda är ett stort jäkla troll som INTE vill att sanningen ska uppdagas
Citera
2025-08-20, 00:00
Medlem
Det är inte svårare än så här... nån blev nobbad och klarade inte av det, och endera så skjutsade denna person HA hemåt och nåt hände i bilen, eller så mötte han upp henne vid Kohagen för en konfrontation... kan inte finnas alltför många kandidater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in