2024-12-08, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ponera att det var två stycken gm. Dessa två torde både då (-92) och i dag ha starka lojalitetsband. Annars skulle den ene ha kunnat berätta i dag. Alternativt kan den ene ha hotat den andre, eller någonting annat (ingen av dem anser sig ha någon lust, ingen anledning att berätta då båda var med om det, Helena fick "skylla sig själv" eller liknande). Men någonting torde binda de två till varandra - på något sätt.

Kanske två unga män som bevisligen fanns på platsen när försvinnandet skedde och som båda två sedan flyttade utomlands?
Citera
2024-12-08, 13:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Kanske två unga män som bevisligen fanns på platsen när försvinnandet skedde och som båda två sedan flyttade utomlands?

Har du några speciella i tanken?
Citera
2024-12-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Äntligen bidrog du med något vettigt! Jag hade glömt Disktrazan. Då är det två personer som vet: Disktrazan och Motown. Men du fick det att låta som att det var många fler. Vilka då, frågar jag igen?

Jo, "VM-huset" fanns inte. Det klarade som bekant ThordOlavsson, Reimer och några till ut! "VM-huset" är en bluff - och därmed också BW:s påstådda klädtvätt.

Och: Försök att tänka lite innan du skriver. Det är mycket störande med alla "tillägg". Det blir väldigt omständligt att svara då. Men så är du ju inte den skarpaste kniven i lådan heller.
Heh…det är ju du som glömmer viktiga inlägg och efterfrågar info som du redan fått! Detta trots att vi har utrett detta med förfesten ingående. Jag skickade tom kopior på min mailkorrespondens med GW.
Journalist…tjenare möjligtvis på Se och Hör😄
Citera
2024-12-08, 23:29
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
[...]
Ja just det ja…fanns visst ett hus där ett grabbgäng festade, tittade på fotboll och spelade poker. Där kom B.W upp på morgonkvisten för att tvätta kläder/skor.
Finns vittnesuppgifter kring detta (förstahandsinformation). Dessa uppgifter var okända för P.T (Kalla fall)

Att Ugglan gör allt för BW inte ska bli misstänkt är ju inte direkt ngn nyhet!

Jag sätter mina guldtackor på att BW har med hennes försvinnande att göra och det utan att darra det minsta! Frågan är mer på vilket sätt, var han ensam, vem vet ngt mer, anar eller vet Ulrika ngt om detta???
Citera
2024-12-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Att Ugglan gör allt för BW inte ska bli misstänkt är ju inte direkt ngn nyhet!

Jag sätter mina guldtackor på att BW har med hennes försvinnande att göra och det utan att darra det minsta! Frågan är mer på vilket sätt, var han ensam, vem vet ngt mer, anar eller vet Ulrika ngt om detta???
Jag håller med, B.W är fett insyltad!
Om man tittar på alla variabler passar B.W in perfekt. Vi har många saker på honom såsom stadt, liten vit bil, försvunna båtnycklar, flickvän som vittnat om nattlig båtfärd.
Lägg till intag av diverse rusmedel, bekant till familjen (U.A och H.A), föräldrarnas sommarstuga på Dillö och tillgången till båt. Lägg sedan till B.Ws uppträdande i eftermälet i form av extremt driven (manisk) i skallgångskedjorna med minst sagt märkliga beteenden.
Jag tänker en kombo med P.U (huvudgärningsman) och B.W som fixare (hantering, behjälplig vid transport med bil och båt).
B.W saknar ett trovärdigt (falskt) alibi precis som P.U. Otroligt att dessa ”herrar” lyckats flyga under radarn!
U.A stoppar huvudet i sanden och vägrar att inse att hennes kamrat B.W kan vara inblandad! Antingen är gärningsmannen helt okänd och random, vilket är sällsynt vid grova brott som detta, eller annars någon/några bekanta från gymmet och/eller stadt som dessutom rör sig i H.As och U.As bekantskapskretsar. Kalla fall bör göra ett omtag och sätta dessa herrar under luppen.
Ugglans tradiga idéer stör bara tråden (vilket många vid det här laget har insett.
Kanske medvetet, men mer troligt omedvetet eftersom Uggla mer och mer framstår som småkorkad.
Citera
2024-12-09, 02:11
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
Jag satt och tittade på Netflix dokumentären; Jonbenét Ramsey som kom nu i måndags.. snart jag satte mig in extremt mycket i Fallet Madeleine McCann när det begav sig.. samt OJ Simpson, finns en bra dokumentär om det på Viaplay som heter Made in America.

Det som alla dessa tre kända fall har gemensamt är att GM kom undan med gärningen och efteråt i absurdum skulle hävda sin oskuld i media. Intervjuer, skriva bok och stämma alla som ens nämner att handlingen kanske såg annorlunda ut än det som de själva berättar!

Tex Kate McCann slaviskt kommenterar alla inlägg och stämmer varenda tidning och journalist som uttalar sig om att det kanske låter lite märkligt med en kidnappare trots allt..

Som att hon inte har något bättre att göra.. hon är där på minuten enligt många som har träffat henne och det är liksom det hon gör med sitt liv. Kommenterar olika inlägg på internet.. OJ satt i varenda intervju och bedyrade sin oskuld och att han skulle hitta de riktiga mördarna..

John Ramsey satt i en 3 timmar lång dokumentär 30år efteråt och hävdar att han inte har något med det att göra och han ska hitta den riktiga mördaren.. han har inte gett sig på 30år, samma historia och attackera alla som sagt något som pekar på honom och har världens bästa förklaringar till varför polisen tycker och tänker så och hur fel de har..

För er som inte förstår vad jag pekar på så är det så att det finns vissa likheter med detta i denna tråden.. jag har blivit anmäld tidigare och blir det antagligen igen..

Men jag tänker på John Ramsey när han sitter och stirrar in i kameran, 30år senare och säger samma sak om och om igen! Ingen annan får tro någonting annat! Annars anmäler jag dig! Jag hade inget med saken att göra..

Tänker på Kate McCann som sitter nätterna i ända och kommenterar på internet och bedyrar sin oskuld och att allt pekar på något annat än att vi skulle ha något med det att göra..

Hur orkar man? Så många år efteråt? Varför är de besatta av att rätta andra? Jo för de lever i det.. för son är det inte 30år senare utan det är lika färskt nu som då i deras värld och ingen får peka fingret på mig.. och vad jag egentligen vet.. OJ erkände aldrig.. Kate erkände aldrig.. John Ramsey lär aldrig erkänna! Hans fru erkände inte ens på dödsbädden.. men de jobbade enda in i det sista att bedyra sin oskuld... Och rätta alla andra...

Detta blir det sista inlägget ifrån mig i denna tråden.. men jag hoppas fler kanske ser vad det är som pågår...
Tack för din förståndiga och klarsynta iaktagelse. Jag önskar att du kunde vara tillbaka. Visst är det just så. Väldigt många ser mycket tydligt vad som pågår. Detta är en bra utveckling och kan bli lösningen. De få kontaktytor som fortfarande finns mot det som hände över 30 år sedan finns här i tråden. Svaret finns i Flashbacks servrar. Bara att samla ihop tråden med dess skribenter och låta algoritmerna göra jobbet. Numera är det svårare att komma undan med anonym surfning också.
Om jag får gissa har man redan svaret, men det är inte rätt att gå ut med det redan nu av olika anledningar. Man samlar bara mera data nu. Vilket de skyldiga är för inpantade för för att kunna ändra sitt beteende. Att sluta trolla skulle vara alldeles för tydligt och avslöjande.
Är det inte så att Flashback, vid brottsmisstanke och förfrågan, måste delge användaruppgifter mm data till polisen? Som i sin tur naturligtvis har tillgång till mera sofistikerade metoder. Jag tror inte längre att Tor och andra tunnlar är någon match för dem om de bara vill och är motiverade.
Senast redigerad av Pepparkakemannen 2024-12-09 kl. 02:16.
Citera
2024-12-09, 02:25
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Intressant där, Pepparkakemannen🤔
Jag tänkte lustigt nog göra ett inlägg där jag skulle skriva typ:
Bra där United Kingdom! Vi har lyckats kunna påvisa ett märkligt samband mellan Ugglas stenhårda motvilja till att kommunicera kring B.W!
Då uppstår naturligtvis en frågeställning:
Varför försöker Uggla censurera alla inlägg kring B.W samt mörklägga informationen kring vad som hände där på natten/kvällen?!? Helt plötsligt, enligt Uggla, verkar förfesten i Radbyn knappt aldrig ägt rum, B.W var knappt på festen och körde aldrig ner till Stadt minutrar innan stängning, med S.P, på fyllan, i det vita, mindre fordonet!
Det har heller aldrig existerat något festhus, eller VM-huset som uggla hoar om!
B.W har heller aldrig tvättat kläder (skor?) på morgonen efter båtfärd etc.etc!
Du har rätt, nu har vi avslöjat flygfät som verkligen målat in sig i ett hörn🤠
Ja. det verkar lite känsligt det där med BW. Men helt klart o riktigt var ju BW på den förfesten o hade druckit endel folköl. Han o engelsmannen drog ner till Stadt i BW's bil. Det är ju allmänt känt och vedertaget. Parkerade troligen bortåt Trädgårdsskolan till om jag minns rätt. Kanske för att möta upp med Helena på Stadt? Även det att BW ska ha brukat såväl Amfetamin som anabola har ju diskuterats vid den tiden.
Citera
2024-12-09, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Ja. det verkar lite känsligt det där med BW. Men helt klart o riktigt var ju BW på den förfesten o hade druckit endel folköl. Han o engelsmannen drog ner till Stadt i BW's bil. Det är ju allmänt känt och vedertaget. Parkerade troligen bortåt Trädgårdsskolan till om jag minns rätt. Kanske för att möta upp med Helena på Stadt? Även det att BW ska ha brukat såväl Amfetamin som anabola har ju diskuterats vid den tiden.
Exakt…allt du skriver är sant PKM och här finns starka kopplingar till P.U: Gymmet, anabola och tjack! H.A gick väl til samma gym tänker jag🤔
Lustigt att P.U tydligen skulle ha yttrat kring sin kännedom om H.A: Jag har aldrig lagt märke till henne. En annan gång skulle han ha sagt, åkandes i bil med P.K, de såg H.A: Henne skulle man haft! P.K skulle ha svarat typ: She is out of your league, eftersom H.A var en fin flicka medans P.U var WT som krängde tjack o anabola. Naturligtvis intressant eftersom han senare skulle ha påstått att han inte kände till H.A!
B.W och P.U ska oxå förnekat kännedom om varandra…naturligtvis bullshit eftersom alla känner till alla i en småstad, speciellt i det åldersspannet (18-25).
Bra där…vi har styrt upp tråden något tänker jag🤓
Citera
2024-12-09, 03:09
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Om man tittar på alla variabler passar B.W in perfekt. Vi har många saker på honom såsom stadt, liten vit bil, försvunna båtnycklar, flickvän som vittnat om nattlig båtfärd.
Lägg till intag av diverse rusmedel, bekant till familjen (U.A och H.A), föräldrarnas sommarstuga på Dillö och tillgången till båt. Lägg sedan till B.Ws uppträdande i eftermälet i form av extremt driven (manisk) i skallgångskedjorna med minst sagt märkliga beteenden.
Jag tänker en kombo med P.U (huvudgärningsman) och B.W som fixare (hantering, behjälplig vid transport med bil och båt).
B.W saknar ett trovärdigt (falskt) alibi precis som P.U. Otroligt att dessa ”herrar” lyckats flyga under radarn!
U.A stoppar huvudet i sanden och vägrar att inse att hennes kamrat B.W kan vara inblandad! Antingen är gärningsmannen helt okänd och random, vilket är sällsynt vid grova brott som detta, eller annars någon/några bekanta från gymmet och/eller stadt som dessutom rör sig i H.As och U.As bekantskapskretsar. Kalla fall bör göra ett omtag och sätta dessa herrar under luppen.
Ugglans tradiga idéer stör bara tråden (vilket många vid det här laget har insett.
Kanske medvetet, men mer troligt omedvetet eftersom Uggla mer och mer framstår som småkorkad.

Lägg dessutom till att BW är den siste som pratar med Helena efter att Stadt stängt! Ingen annan har på över 30 år sagt ett enda ord som motbevisar detta!
Citera
2024-12-09, 17:55
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Lägg sedan till B.Ws uppträdande i eftermälet i form av extremt driven (manisk) i skallgångskedjorna med minst sagt märkliga beteenden.

Ett klassiskt fel av Gärningsmän!
Citera
2024-12-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort

Vilka tänker du på och vad menar du med "bevisligen fanns på platsen"? Brottsplatsen? Mariestad.
Citera
2024-12-10, 14:56
Medlem
Citat:

Hur får du ihop BW och PU? Och PU som huvud gm? Det jag hört i byn så var de högst ytligt bekanta, om de ens var det det. Och den minst begåvade av de två var PU. Han som gm och BW som hjälpreda? Nej….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in