Citat:
Ursprungligen postat av
UnitedKingdom
Att Ugglan gör allt för BW inte ska bli misstänkt är ju inte direkt ngn nyhet!
Jag sätter mina guldtackor på att BW har med hennes försvinnande att göra och det utan att darra det minsta! Frågan är mer på vilket sätt, var han ensam, vem vet ngt mer, anar eller vet Ulrika ngt om detta???
Jag håller med, B.W är fett insyltad!
Om man tittar på alla variabler passar B.W in perfekt. Vi har många saker på honom såsom stadt, liten vit bil, försvunna båtnycklar, flickvän som vittnat om nattlig båtfärd.
Lägg till intag av diverse rusmedel, bekant till familjen (U.A och H.A), föräldrarnas sommarstuga på Dillö och tillgången till båt. Lägg sedan till B.Ws uppträdande i eftermälet i form av extremt driven (manisk) i skallgångskedjorna med minst sagt märkliga beteenden.
Jag tänker en kombo med P.U (huvudgärningsman) och B.W som fixare (hantering, behjälplig vid transport med bil och båt).
B.W saknar ett trovärdigt (falskt) alibi precis som P.U. Otroligt att dessa ”herrar” lyckats flyga under radarn!
U.A stoppar huvudet i sanden och vägrar att inse att hennes kamrat B.W kan vara inblandad! Antingen är gärningsmannen helt okänd och random, vilket är sällsynt vid grova brott som detta, eller annars någon/några bekanta från gymmet och/eller stadt som dessutom rör sig i H.As och U.As bekantskapskretsar. Kalla fall bör göra ett omtag och sätta dessa herrar under luppen.
Ugglans tradiga idéer stör bara tråden (vilket många vid det här laget har insett.
Kanske medvetet, men mer troligt omedvetet eftersom Uggla mer och mer framstår som småkorkad.