Flashback bygger pepparkakshus!
2024-09-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
K.Ms DNA stämde inte heller.

Nej och jag tror inte det är han heller
Citera
2024-09-23, 21:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Ja och det är ju enligt BW som hon skulle ha sagt att hon skulle gå. Han kanske bara hittar på det.
Jag vill se förhöret med BW och veta vad han gjorde efter stadt och hur han tog sig hem.

Nej, det är INTE bara "enligt BW" som Helena skulle ha sagt att hon skulle hem, det sa hon också till Ulrika. Dessutom hördes Helena fråga inne på Stadt om någon skulle åt hennes håll.

Det är ingen idé att någon pettimeterjöns kommer in och försöker göra sig viktig med att säga "det är inte säkert att Helena frågade så inne på Stadt" eller "hon kan ha ändrat sig" eller "man kan utläsa olika saker i 'gå' hem". Faktum kvarstår:

1) Helena sa till Ulrika att hon skulle hem.
2) Helena hördes fråga inne på Stadt om någon skulle åt hennes håll.
3) BW har sagt att Helena sa att hon skulle hem.
4) Ulrika har sagt att de ALLTID gick hem.

Varför detta uppdämda behov av att klyva hårstrån? För att få bort fokus från det faktum att KM gick med Helena mot hemmet? KM gick på bron med Helena, men han är inte gärningsmannen. Förtiger KM något? Absolut!
Citera
2024-09-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, det är INTE bara "enligt BW" som Helena skulle ha sagt att hon skulle hem, det sa hon också till Ulrika. Dessutom hördes Helena fråga inne på Stadt om någon skulle åt hennes håll.

Det är ingen idé att någon pettimeterjöns kommer in och försöker göra sig viktig med att säga "det är inte säkert att Helena frågade så inne på Stadt" eller "hon kan ha ändrat sig" eller "man kan utläsa olika saker i 'gå' hem". Faktum kvarstår:

1) Helena sa till Ulrika att hon skulle hem.
2) Helena hördes fråga inne på Stadt om någon skulle åt hennes håll.
4) Ulrika har sagt att de ALLTID gick hem.

Varför detta uppdämda behov av att klyva hårstrån? För att få bort fokus från det faktum att KM gick med Helena mot hemmet? KM gick på bron med Helena, men han är inte gärningsmannen. Förtiger KM något? Absolut!

Jag tror du låser dig!
Helena säkert sagt till Ulrika att hon ska gå JA och säkert sagt det inne på stadst Ja.
sedan ute på torget sagt det till BW som sedan plockade upp henne i en bil ändå.
Helena har åkt bil till kohagen. förmodligen ifrån Kungsgatan
Citera
2024-09-23, 21:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag tror du låser dig!
Helena säkert sagt till Ulrika att hon ska gå JA och säkert sagt det inne på stadst Ja.
sedan ute på torget sagt det till BW som sedan plockade upp henne i en bil ändå.
Helena har åkt bil till kohagen. förmodligen ifrån Kungsgatan

Och jag menar att Helena INTE ändrade sig.
Citera
2024-09-23, 22:40
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Och jag menar att Helena INTE ändrade sig.

Dina fyra punkter är inte bevis. Mängden gånger hon säger att hon tänker gå kan inte användas som bevis för att hon gick. Hon kan lika gärna ha sagt det 100 ggr, till 100 personer, det är ändå äringet bevis för att hon gick hem.
Att U sagt att de alltid gick är heller inget bevis på att hon gick även denna gång.

Du behöver inse att människor kan ändra sig när något som de tycker är fördelaktigare än det ursprungliga beslutet dyker upp.
Människor fungerar inte så som du tycks tro. Människor väljer det alternativ man i stunden finner bäst. Och trots att hon övertygat sig själv om att gå, så kan hon funnit skjutserbjudandet bättre just då.

Avslutningsvis: Hon kan mycket väl ha gått, men det är precis lika troligt att hon ändrade sig om hon fick erbjudande om skjuts.
Citera
2024-09-23, 23:07
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

Tro fan att BW säger detta eftersom han absolut är den mest sannolika GM i fallet!
BW åker säkert även han med i den bil som Helena hoppar in i efter Stadt, att Helena åker bil från Stadt är pusselbit nr ett om ngn överhuvudtaget ska lösa fallet!
Lägg nu för gott ner denna sjuka förföljelse du sysslar med gentemot KM, ett vidrigt ärkesvin är vad du är för ngt honfågel!
Citera
2024-09-23, 23:15
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Jag tror du låser dig!
Helena har åkt bil till kohagen. förmodligen ifrån Kungsgatan.

Helt rätt tänkt av dej, Helena kliver in i en bil efter Stadt och som du skriver mkt troligt från Kungsgatan, sagt exakt detta tidigare.
Citera
2024-09-24, 04:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten237
Nej och jag tror inte det är han heller
Menade bara att de tagit dessa två personers DNA, de borde ta B.W och P.U med.
Citera
2024-09-24, 07:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Tro fan att BW säger detta eftersom han absolut är den mest sannolika GM i fallet!
BW åker säkert även han med i den bil som Helena hoppar in i efter Stadt, att Helena åker bil från Stadt är pusselbit nr ett om ngn överhuvudtaget ska lösa fallet!
Lägg nu för gott ner denna sjuka förföljelse du sysslar med gentemot KM, ett vidrigt ärkesvin är vad du är för ngt honfågel!

Kan du förklara för mig vad KM gjorde under den tidslucka som han har i sin berättelse om natten? Det finns en anledning till varför polisen, jag och andra intresserar oss för vad KM gjorde.
Citera
2024-09-24, 07:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Dina fyra punkter är inte bevis. Mängden gånger hon säger att hon tänker gå kan inte användas som bevis för att hon gick. Hon kan lika gärna ha sagt det 100 ggr, till 100 personer, det är ändå äringet bevis för att hon gick hem.
Att U sagt att de alltid gick är heller inget bevis på att hon gick även denna gång.

Du behöver inse att människor kan ändra sig när något som de tycker är fördelaktigare än det ursprungliga beslutet dyker upp.
Människor fungerar inte så som du tycks tro. Människor väljer det alternativ man i stunden finner bäst. Och trots att hon övertygat sig själv om att gå, så kan hon funnit skjutserbjudandet bättre just då.

Avslutningsvis: Hon kan mycket väl ha gått, men det är precis lika troligt att hon ändrade sig om hon fick erbjudande om skjuts.

Var har jag påstått att det som jag skriver skulle vara bevis? Jag resonerar bara utifrån de av dig så förhatliga sannolikheterna.

Sedan är det igen då brovittnet, det som några individer i tråden vill få bort till varje pris. Det var ingen annan kvinna än Helena som vittnet såg. Det var ingen annan kvinna än Helena som bar de där byxorna.
Citera
2024-09-24, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Menade bara att de tagit dessa två personers DNA, de borde ta B.W och P.U med.

Ja det håller jag verkligen med om. Synd att de la ner utredningen för jag tror det hade fått resultat
Citera
2024-09-24, 09:01
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Sedan är det igen då brovittnet, det som några individer i tråden vill få bort till varje pris. Det var ingen annan kvinna än Helena som vittnet såg. Det var ingen annan kvinna än Helena som bar de där byxorna.

Absolut; brovittnet kan väga tungt i vågskålen.
Men; och det finns alltid ett ”men”, så länge vi inte har bevis på det verkliga händelseförloppet, så måste vi hålla andra möjligheter öppna.

*Jag har tidigare lagt fram hypotesen att det var U och KM vittnet såg. U kan ha beslutat sig för att gå och möta H. U möter inte H, men stöter på KM som lullar med U tillbaka över Marieholmsbron.
*Det finns inget bevis på att ingen annan än systrarna i staden hade sådana byxor. Någon annan mariestadskvinna kan ha varit i utomlands och köpt byxor i dessa färger och detta randiga mönster. Att/om U sagt att de var ensamma i staden om att ha dessa byxor är ett uttryck för hennes subjektiva bedömning. Hon kan orimligtvis ha tittat i varenda mariestadkvinnas garderob.
*Det finns inget bevis på att byxorna enbart såldes i Grekland. De kan även ha sålts på t ex Cypern, ja ”var som helst”.

Det är inte troligt att H var helt ensam i hela världen om att ha byxor i just detta randiga mönster och med färgerna placerade i en viss ordning. Tyger massproduceras. I affären, eller på marknaden där H köpte byxorna, hängde antagligen ytterligare ett antal byxor med färgerna placerade i exakt samma ordning.
Byxor exakt likadana som de H köpte, har förmodligen gått ut i stora mängder från fabriken till en grossist, och därifrån ut till flera olika affärer och/eller marknadsförsäljare.
Senast redigerad av RFT 2024-09-24 kl. 09:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in