2024-09-06, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
"Ligga" är lika fult. Det är otroligt fult.

Andra är:

"Vuxenlek"
"Att busa"

Men inte riktigt lika fult som "göka", kom igen.
Citera
2024-09-22, 21:36
Medlem
Elementarts avatar
Det är väl främst youtubers, men det är så många som ska använda ordet kärlek när de beskriver restaurangers mat. "Det är lagat med så mycket kärlek."
Citera
2024-09-22, 21:48
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Det är väl främst youtubers, men det är så många som ska använda ordet kärlek när de beskriver restaurangers mat. "Det är lagat med så mycket kärlek."

Jag håller med. Även i reklamfilmer.

"Vi päu Påugen baukar med käirleek."

Nej, det gör ni fan inte. Ni bakar med mjöl, jäst och vatten som alla andra.
Citera
2024-09-22, 22:31
Avslutad
Jag tycker inte om att folk använder ordet "skit" typ "skitgott" "skitbra" det irriterar mig. Skit är något dåligt förfan! Hur kan god mat kallas "skitgod?" Folk borde tvätta tungan innan dom pratar tänka på att inte svära så mycket och om dom gör det ha goda grunder.
Citera
2024-09-23, 00:03
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Jag tycker inte om att folk använder ordet "skit" typ "skitgott" "skitbra" det irriterar mig. Skit är något dåligt förfan! Hur kan god mat kallas "skitgod?" Folk borde tvätta tungan innan dom pratar tänka på att inte svära så mycket och om dom gör det ha goda grunder.

Oxymoron kallas den stilfiguren som återfinns i uttryck som jätteliten. Skit- används som förstärkande i bildlig (allegorisk), inte bokstavlig, mening.
Citera
2024-09-23, 08:33
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:

Och "is the shit" som var inne att säga ett tag om något som var bra/bäst misstolkade jag i början som att de menade att det var rena skiten. Likadant "Sjukt gott" och "sjukt bra", det associeras omedvetet till sjuklighet/ sjukdom,
Citera
2024-09-23, 12:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Och "is the shit" som var inne att säga ett tag om något som var bra/bäst misstolkade jag i början som att de menade att det var rena skiten. Likadant "Sjukt gott" och "sjukt bra", det associeras omedvetet till sjuklighet/ sjukdom,

Du missar det mest flagranta, nämligen när någon säger sig vara sjukt frisk.
Citera
2024-09-23, 14:52
Medlem
Citat:

Det är inte ens lämpligt som förstärkningsord när något negativt avses, än sämre då, som i era exempel, det skall förstärka det positiva i en sak eller företeelse. Förr kunde dylika ord förekomma i talspråk, men aldrig i skrift. Nu förefaller det vara egalt hur det framförs, illa låter det respektive ser det ut i samtliga fall.
Citera
2024-09-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01

"Sjuk", det är benämningen på ett icke önskvärt hälsotillstånd, annan användning förefaller märklig, men förekommer mer än sällan tyvärr.
Citera
2024-10-05, 16:43
Medlem
-GGs avatar
Jag ogillar starkt orden "muck/mucka" och "plugget/plugg/plugga".

De låter så dassiga. Estetiskt fula ord.
Citera
2024-10-05, 17:05
Medlem
SodaFointains avatar
Slay stör jag mig på vet ej vad det betyder
Citera
2024-10-05, 17:11
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Slay stör jag mig på vet ej vad det betyder

Döda (alt slakta), framförallt i betydelsen att döda en fiende (eller monster).
Kan även användas i betydelsen att krossa motståndet tex genom att vara väldigt bra på nånting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in