2024-09-21, 12:26
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja faktiskt så gör jag det, tycker det är väldigt fina barn som inte har gjort något ont men som får ta mycket skit pga folks hat mot deras pappa.
Du vet inte inte hur barnen mår, hur den stora killen känner sig, inte ett skit vet du.
Först och främst så talar man inte om att man helt hundra kommer få en ny bostad innan man har har skrivit på kontraktet. Hur många har inte pissat på sig av nervositet mellan godtaget bud och kontraktsskrivning vid ett bostadsköp?

Jag är tämligen säker på att ingen har tipsat hyresvärden, men har någon mot förmodan gjort det så kan det vara av omtanke mot hyresvärden lika väl som det skulle kunna vara för att förstöra för rask.

Du säger klart och tydligt att man är skyldig att ringa socialen om man känner en oro för att barn far illa. Skyldig att ringa polisen om man vet om att brott sker.

Sen säger du klart och tydligt att dom som ringer soc eller hyresvärden bara vill förstöra.

Det är inte förtroendeingivande alls att ändra ståndpunkt i moraliska dilemman beroende på vad man personligen tycker om personen som dilemmat handlar om.

Vidga ditt synsätt.

Rask har varit en jobbig hyresgäst som många gånger utan rätt har hängt ut hyresvärden. Hyresvärden har aldrig hittils gjort mot Rask eller hans familj. Hyresvärden har inte gått med på att bryta mot fastighetsbolagets redan fastställda krav och regler och därför förtalar han TroBo och specifika anställda där. Rask har försökt tvinga och tjata sig till att få specialbehandling och varje gång dom inte ger honom det tar han upp det i en video. Rask kan inte gå före i kön eller förvänta sig specialbehandling, att få kontrakt utan inkomst eller att Therese ska få byta lägenhet med skulder. Det är emot TroBos regler. Du, jag och rask har rättigheter och skyldigheter.

En privat hyresvärd är också en människa med ett objekt som framöver förmodligen kommer att säljas. Rasks uthängningar förstör och påverkar liv för många personer runt alla förtalsoffer, familj, partner och vänner. Hyresvärden vill väl inte ta risken att bli Chrippa 2.0.

Och det är en överhängande, nästan förväntad risk att huset kommer att omgärdas av negativa publicitet och i hundratals tusen kronor lägre försäljningspris.

Är det moraliskt fel av hyresvärden att tacka nej till Rask? Det tycker jag inte. Om Rask bara varit en snäll kille med strulig ekonomi hade han förmodligen fått hyra, men just nu går alla Rasks videos ut på att förtala och vara dum mot folk.

Ett välment tips till Rask är att redan idag börja jobba av skulderna, sälj allt ni inte behöver, ta en timanställning och ha snällyoutube som inkomst därtill, om du har lite is i magen kommer er familj vara mer välmående och befinna er på en helt ny plats i livet om ett år från nu.
Senast redigerad av Pallal 2024-09-21 kl. 12:46.
Citera
2024-09-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det mest talande är väl Thereses föräldrars avståndstagande från honom.
Exakt, om jag inte minns fel så har hon tidigare i en live sagt att hennes bror har exakt samma inställning av honom. Även han har tagit ett steg tillbaka från T trots att de en gång i tiden var riktigt nära, allt för att han inte vill träffa Rask. Så han träffar henne när Rask inte är med och möjligen kortare stunder när han är med, men inte mer än så.
Citera
2024-09-21, 12:29
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Men gråt lite mer, du fattar vad jag menar spela inte dum.
Jag skiter väl i när annonsen lags ut här min poäng är att det är barnen som har blivit snuvade på detta, och i denna tråd ska man alltid hävda sig och säga att man göra saker för barnets bästa, men det ända man gör är att skada dom 🤮

Nu har jag inte skrivit många inlägg i den här tråden men jag är ganska säker på att det är vad som skrivs som räknas och inte att man förväntas läsa dina tankar.

För övrigt så har jag och flera med mig påpekat att det är sjukt att okynnesanmäla till soc och kontakta barnens skola.

Så håll isär dina emotioner, fantasier och påståenden från verklighet och fakta.
Citera
2024-09-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ja faktiskt så gör jag det, tycker det är väldigt fina barn som inte har gjort något ont men som får ta mycket skit pga folks hat mot deras pappa.
Du vet inte inte hur barnen mår, hur den stora killen känner sig, inte ett skit vet du.
Jag förmodar att barnen mår riktigt dåligt och bär på tung skam - pga sin egen pappa.
Jag förmodar att barnen får parera både blickar och kommentarer i skolan.
Det är skolplikt och barnen kan inte fly det faktum deras pappa håller på med, de får bära skott för allt han gör.

Det är enbart pga av sin egen pappa barnen eventuellt inte mår och har det bra.
Det är ingen annans fel.

Vore det inte för Rask själv, så hade inte den här tråden funnits.
Citera
2024-09-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Exakt, om jag inte minns fel så har hon tidigare i en live sagt att hennes bror har exakt samma inställning av honom. Även han har tagit ett steg tillbaka från T trots att de en gång i tiden var riktigt nära, allt för att han inte vill träffa Rask. Så han träffar henne när Rask inte är med och möjligen kortare stunder när han är med, men inte mer än så.

Ja och dessa människor är inte några elaka ortsbor eller flashbackare, de är inte utomstående som hört något rykte eller råkat se någon video. De är goda människor, de är familj i form av morföräldrar (och morbror) till Alex barn. Att han lyckas trasa ett familjeband säger otroligt mycket.
Visst att de inte vill vara med på videor eller synas på youtube men han är ju aldrig med dig eller umgås med dem. Det är ju bara Therese som, tack och lov, fortfarande träffar dem och de fortsätter ju bry sig om och vill umgås med barnen. Men inte Alex.
Då kan man ju fråga sig varför om nu Alex skulle vara den fina och goda människan?
Citera
2024-09-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja och dessa människor är inte några elaka ortsbor eller flashbackare, de är inte utomstående som hört något rykte eller råkat se någon video. De är goda människor, de är familj i form av morföräldrar (och morbror) till Alex barn. Att han lyckas trasa ett familjeband säger otroligt mycket.
Visst att de inte vill vara med på videor eller synas på youtube men han är ju aldrig med dig eller umgås med dem. Det är ju bara Therese som, tack och lov, fortfarande träffar dem och de fortsätter ju bry sig om och vill umgås med barnen. Men inte Alex.
Då kan man ju fråga sig varför om nu Alex skulle vara den fina och goda människan?
Precis, de om några borde ju ha en "nära" upplevelse av vem han är.
Jag skulle kunna tänka mig att de ser rakt igenom honom och hans beteende. De köper inte hans skitsnack och går inte på hans manipulationstekniker. De ser hur illa deras dotter faktiskt mår av att vara med honom, hur förändrad hon blir när han är nära.
Samma sak med barnen. Barn är lojala som satan, tyvärr. Så om han var med skulle de aldrig kunna slappna av, men utan honom i närheten kan både barnen och T få möjlighet att prata ut och lasta av sig all skit om de behöver.
Jag misstänker att de med stor sannolikhet även sagt till T att hon borde lämna och att det är inte är lycka.

Alex är inte en fin och god människa.
Han är som han själv sa i någon video för någon vecka sedan "expert på att manipulera tills han får det han vill ha".
Citera
2024-09-21, 13:24
Medlem
Extremeflys avatar
Nå, vem var hyresvärden då som nekade han kontraktet och swishade tillbaka depositionen? Rask, driv detta rättsligt om ni verkligen vill bo där, muntligt avtal är lika mycket värt. Sen kanske det inte är så roligt att bo där när man blir ovän med hyresvärden.
Citera
2024-09-21, 13:27
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
En sak jag inte förstår är hur denna tråden är typ störst? Har han varit större youtuber innan eller? Följde honom aldrig när han rökte å drack. Tycker de e så märkligt han e inte så stor men här på fb typ störst
Alexander Rask är väldigt liten på sociala medier. Han har någon kanal med 150 tusen följare men det visade sig att 90% av dom var köpta bottar, alltså fejkföljare. Men det är inte hur populär han är som gör honom intressant, faktiskt tvärtom. Det är det faktum att han är så fruktansvärt verklighetsfrånvänd som många söker sig till denna tråd. Dom senaste åren har det även blivit aktuellt att upplysa hur bristfälligt han sköter faderskapet.

Vi fick exempel här om dagen då vi såg en julvlogg. Alla är samlade och har trevligt, riktigt vackert, och då dyker Rask upp, hög som ett hus i leopardskjorta, delar ut sexleksaker till mor- och farföräldrar och leksaksbajs med mera, allt inför barnen.

Han har även flera gånger samlat in pengar från sina tittare för särskilda ändamål, t.ex. köpa en hund eller betala skulder. Varje gång så ångrar han det han lovat och köper krimskrams och droger istället.
Citera
2024-09-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Nå, vem var hyresvärden då som nekade han kontraktet och swishade tillbaka depositionen? Rask, driv detta rättsligt om ni verkligen vill bo där, muntligt avtal är lika mycket värt. Sen kanske det inte är så roligt att bo där när man blir ovän med hyresvärden.
Det skulle han kunna göra.
Rask känner ingen skam och skulle lätt kunna sätta sig i knät på sin värsta ovän.

Det förvånar mig inte alls om han tanker ta det här vidare rättsligt, och göra content av det.
(Dvs ’uthängningsvideos’).
Citera
2024-09-21, 13:37
Medlem
trasig-axels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det skulle han kunna göra.
Rask känner ingen skam och skulle lätt kunna sätta sig i knät på sin värsta ovän.

Det förvånar mig inte alls om han tanker ta det här vidare rättsligt, och göra content av det.
(Dvs ’uthängningsvideos’).
Haha vi vet ju att han är här och läser eftersom han i varje video berättar saker som står här i tråden. Med det sagt så, ska ni verkligen trolla karl till att göra en rättsprocess av detta? För all del, det vore så sjukt kul att följa Jurisbaronen!
Citera
2024-09-21, 13:48
Avstängd
KungPungPats avatar
Den äldsta ungen borde ta upp kameran snart och dokumentera Rasks missbruk av sociala medier, för att själv kunna bearbeta sin onormala barndom som Rask har ställt till med.

Det är så man mår bättre, genom att få sin far att lida.

Detta kommer direkt från den manliga förebilden Rasks livsskola för barn som vill bli manliga som Rask och Jockiboi som satte ner foten mot sina klandervärda föräldrar.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-21 kl. 13:51.
Citera
2024-09-21, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Den äldsta ungen borde ta upp kameran snart och dokumentera Rasks missbruk av sociala medier, för att själv kunna bearbeta sin onormala barndom som Rask har ställt till med.

Det är så man mår bättre, genom att få sin far att lida.

Detta kommer direkt från den manliga förebilden Rasks livsskola för barn som vill bli manliga som Rask och Jockiboi som satte ner foten mot sina klandervärda föräldrar.
Ja vi har väl att se fram emot Edwards ångestdagbok vad det lider. "Pappa älskade chrippa mer än oss" etcetera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in