2024-09-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Den äldsta ungen borde ta upp kameran snart och dokumentera Rasks missbruk av sociala medier, för att själv kunna bearbeta sin onormala barndom som Rask har ställt till med.

Det är så man mår bättre, genom att få sin far att lida.

Detta kommer direkt från den manliga förebilden Rasks livsskola för barn som vill bli manliga som Rask och Jockiboi som satte ner foten mot sina klandervärda föräldrar.
Inte bara det, Rask gick ju själv ut i en video här för inte alls länge sedan och dementerar vilken fantastisk förälder han är. Han finns ju där för sina barn även när de inte vill att han ska vara på dem.
Så berättade han om hur han står innanför dörren för att ge äldsta grabben en kram och säga hej varje dag när han kommer hem. Sedan fortsätter han med "Edward brukar alltid gnälla och säga att jag ska sluta och att han inte vill kramas, men när han blir äldre så kommer han att uppskatta att jag fanns där och fick honom att kramas ändå".
Det är en form av övergrepp.
Det finns något som heter "stopp, min kropp". Något som pappa Rask inte respekterar. Att tvinga, tjata till sig eller på annat sätt röra någon annans kropp när den säger nej, är sjukt.
Ett nej, är alltid ett nej.
Citera
2024-09-21, 14:17
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Ja vi har väl att se fram emot Edwards ångestdagbok vad det lider. "Pappa älskade chrippa mer än oss" etcetera...

Historian repeteras om ingen bryter trenden.
Ungarna lär väl sig att man ska gråta ut till allmänheten om familjeproblem.
Kanske tigga en like, sub, hundpengar eller skuldpengar samtidigt.
Så mår man ju bra enligt Rask.
Det är dessutom ett arbete, något som barnen ska skaffa sig sen, enligt skolor.
Citera
2024-09-21, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
du tycker att han har försökt förändrats. Ja, du kan ju tycka vad du vill, finns ingen som stoppar dig där. Men det faktum att hans "förändring" endast var en mask för att smöra tillbaka nya och de få gamla följare han kunde få tillbaka är ett faktum.
Han är precis likadan nu som då.
Han hänger fortfarande ut samma person som han är dömd för att ha hängt ut. Enda förändringen är att han inte längre gör hela videos om henne och hennes familj, men det behövs inte för att man ska fatta vad och vem han pratar om. Det räcker med en googling så vet man vad han sagt och vilka det handlar om.
Dottern till MS som precis lyckats bygga upp sitt liv igen, kommer snart att behöva gå under jorden och börja om igen om han fortsätter.
Detta trots att hon varken yttrat sig offentligt eller varit taskig mot varken honom eller T.

De skickar fortfarande orosanmälningar till soc mot dottern som satte dit Rask för grovt förtal. Trots att det gått 5 år och den dottern endast vill få vara ifred och att hennes barn och syskonbarn inte ska behöva råka illa ut av mobbning i skolan, av den skada som de falska anmälningarna orsakar hennes barn.
Detta gör dem trots att den dottern till och med skänkte kläder till T när hon var gravid, eftersom hon anser att T inte har med domen att göra.

Familjen har bett om att de ska sluta terrorisera dem, sluta nämna något som kan kopplas till dem. Ändå fortsätter han, trots att han fått veta att barnen råkar ut för mobbning pga vad som sagts om deras familj.
Då gick han ut i en live och sa att han aldrig kommer att sluta och att han njuter av att se andra människor lida.

Så när det kommer till att straffa barn och skita i barnens välmående, där är Rask den som är herren på täppan. Han bryr sig inte vad som händer med varken sina egna eller andras barn, så länge han får ut något från det han gör.

Ingen här vill barnen illa och kanske att en eller två på detta forum skulle kunna tänkas eventuellt ringa till hyresvärdar, men skulle förmodligen inte göra det eftersom det inte finns någon poäng med det. För precis som med uthängningarna av tidigare målsäganden så finns allt om honom och allt han sagt på nätet en googling bort.

Personen själv gör väl själv inget för att det ska sluta heller när man sitter här inne och skriver.
Men jag håller med det är fel om dottern råkar illa ut. när domen kom borde även målsäganden lägga ner annars fortsätter det ju bara.
Citera
2024-09-21, 14:49
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag kan se Edwards första missbruksvlogg framför mig.
Edward slår på kameran och förklarar att nu sitter pappa där inne med kameran igen.
Sen sparkar Edward in dörren och skriker -NU GÅR DU UT TILL AMBULSEN!!!
Rask svarar i enbart kalsonger att han bara ska spela in en video till.
Edward kan karate så Rask flyger som en vante, kameran beslagtas av Edward och göms.
NU GÅR DU UT TILL AMBULANSEN!!! DOM SKA KÖRA DIG TILL PSYKVÅRDEN!! skriker Edwars med Rask i ett leglock.

Missbruksbloggen generation två har då inletts.
Citera
2024-09-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Först och främst så talar man inte om att man helt hundra kommer få en ny bostad innan man har har skrivit på kontraktet. Hur många har inte pissat på sig av nervositet mellan godtaget bud och kontraktsskrivning vid ett bostadsköp?

Jag är tämligen säker på att ingen har tipsat hyresvärden, men har någon mot förmodan gjort det så kan det vara av omtanke mot hyresvärden lika väl som det skulle kunna vara för att förstöra för rask.

Du säger klart och tydligt att man är skyldig att ringa socialen om man känner en oro för att barn far illa. Skyldig att ringa polisen om man vet om att brott sker.

Sen säger du klart och tydligt att dom som ringer soc eller hyresvärden bara vill förstöra.

Det är inte förtroendeingivande alls att ändra ståndpunkt i moraliska dilemman beroende på vad man personligen tycker om personen som dilemmat handlar om.

Vidga ditt synsätt.

Rask har varit en jobbig hyresgäst som många gånger utan rätt har hängt ut hyresvärden. Hyresvärden har aldrig hittils gjort mot Rask eller hans familj. Hyresvärden har inte gått med på att bryta mot fastighetsbolagets redan fastställda krav och regler och därför förtalar han TroBo och specifika anställda där. Rask har försökt tvinga och tjata sig till att få specialbehandling och varje gång dom inte ger honom det tar han upp det i en video. Rask kan inte gå före i kön eller förvänta sig specialbehandling, att få kontrakt utan inkomst eller att Therese ska få byta lägenhet med skulder. Det är emot TroBos regler. Du, jag och rask har rättigheter och skyldigheter.

En privat hyresvärd är också en människa med ett objekt som framöver förmodligen kommer att säljas. Rasks uthängningar förstör och påverkar liv för många personer runt alla förtalsoffer, familj, partner och vänner. Hyresvärden vill väl inte ta risken att bli Chrippa 2.0.

Och det är en överhängande, nästan förväntad risk att huset kommer att omgärdas av negativa publicitet och i hundratals tusen kronor lägre försäljningspris.

Är det moraliskt fel av hyresvärden att tacka nej till Rask? Det tycker jag inte. Om Rask bara varit en snäll kille med strulig ekonomi hade han förmodligen fått hyra, men just nu går alla Rasks videos ut på att förtala och vara dum mot folk.

Ett välment tips till Rask är att redan idag börja jobba av skulderna, sälj allt ni inte behöver, ta en timanställning och ha snällyoutube som inkomst därtill, om du har lite is i magen kommer er familj vara mer välmående och befinna er på en helt ny plats i livet om ett år från nu.

När det gäller kokain och misshandel så ska man kontakta soc och polis helt klart.
Citera
2024-09-21, 15:04
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
När det gäller kokain och misshandel så ska man kontakta soc och polis helt klart.

Har du ringt dina samtal ännu?

Önskat resultat?
Citera
2024-09-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Har du ringt dina samtal ännu?

Önskat resultat?

Japp jag har haft ett intressant samtal med en taxi chaufför faktiskt sanna mina ord.
Men jag förstår inte syftet med att dela med mig till dig 🙄
Citera
2024-09-21, 15:10
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Japp jag har haft ett intressant samtal med en taxi chaufför faktiskt sanna mina ord.
Men jag förstår inte syftet med att dela med mig till dig 🙄

Vad var då syftet med att skriva att du skulle ringa några samtal?

Om det inte hade något med ämnet för tråden att göra?
Citera
2024-09-21, 15:11
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag kan se Edwards första missbruksvlogg framför mig.
Edward slår på kameran och förklarar att nu sitter pappa där inne med kameran igen.
Sen sparkar Edward in dörren och skriker -NU GÅR DU UT TILL AMBULSEN!!!
Rask svarar i enbart kalsonger att han bara ska spela in en video till.
Edward kan karate så Rask flyger som en vante, kameran beslagtas av Edward och göms.
NU GÅR DU UT TILL AMBULANSEN!!! DOM SKA KÖRA DIG TILL PSYKVÅRDEN!! skriker Edwars med Rask i ett leglock.

Missbruksbloggen generation två har då inletts.
Ett mycket sannolikt scenario, hemskt att ännu en generation skulle fördärvas.

Alexander, du måste söka hjälp för det här, du är en mycket sjuk människa. Förstår att det här är tufft att höra från en flashbackare men för mig är barnens välmående viktigare än dina känslor.
Citera
2024-09-21, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Vad var då syftet med att skriva att du skulle ringa några samtal?

Om det inte hade något med ämnet för tråden att göra?

Syftet är ju ganska klart tycker jag om du inte har förstått de så är de ditt problem.
Det kanske kommer i tråden eller någon annanstans.
Citera
2024-09-21, 15:24
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Syftet är ju ganska klart tycker jag om du inte har förstått de så är de ditt problem.

Vi säger så
Citera
2024-09-21, 15:27
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
En snabb fråga bara. Varför hatar du barn och varför vill du att oskyldiga barn ska lida? Sorry men tycker människor som dig är så jävla obehagliga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in