Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Man får väl tro vad man vill, men visst verkar det kunna finnas ett sådant samband:
1. Skelleftehamnspersonen som säger sig själv ha otillbörliga förhållanden, samt att han/hon såg/hörde en man mycket nära mordplatsen (och på tyska) dirigera en trolig flyktbil.
2. Opelkvinnan (och hennes vänsterprassel) som ungefär samtidigt såg en man klädd och utrustad enligt det ena signalementet komma springande och hoppa in i en mellanblå tysk bil (Opel eller VW, "ej japansk").
3. Järva Krog-kvinnan (och hennes "manlige vän") som senare såg någon komma söderifrån på E18 och sedan byta bil vid Järva Krog, från en "mellanblå" bil till en vit, för vidare hetsig färd norrut (och även här skall det alltså ha pratats tyska).
Ah, jag fattar!
Jag ser ett samband till OP som eventuellt var otrogen också. Kvinnan skulle haft en lägenhet nära OP i Gamla Stan sägs det. Även om han kanske inte var ett "Supervittne" bara för det.
Mönstret går dock inte att förneka.
Otrogna människor verkar ha varit ute och rört sig på stan på mordnatten. Det är väl generellt olämpligt att vara otrogen hemma om partnern också är hemma?
Vi vet också genom att gissa att SE var otrogen när han jobbade över de dagar han inte höll på med vapenvård på det låsta arbetsrummet. Vapenvården kan vi vara säkra på genom att gissa där också.
LJ skulle ha en romantisk sexträff bakom barackerna på Tunnelgatan enligt gissningar i HHs team av Supersnutar. Vi kan nog utgå ifrån att LJ skulle träffa en gift man eftersom varken LJ eller den vänstrade mannen ville ha träffen hemma hos sig.
Jag har börjat bli lite tveksam till vad WG egentligen höll på med i Gamla Stan också. Kanske vänstrade han med? Men jag vet inte säkert eftersom jag inte gissat det än.
Vänstrande och "Supervittnen" med stort S går verkligen hand i hand och inte med sin partner utan med någon annan uppenbarligen.
Det var en skarpsinnig spaning av dig. Hur ska vi nu koppla detta till gissningen att den hypotetiska SE-GM mördade OP?