2024-09-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Uppdatering gällande Mrkoll

Äntligen blev man helt borttagen från mrkoll. Det tog 2 veckor och flera mail till de.

Finns så klart fortfarande på google men det kommer uppdateras inom 2-8 veckor.

Upptäckte att om man söker på grannar så är man fortfarande listan där bland alla trapphus går inte klicka på mig dock

Ni som blev borttagna från mrkoll finns ni i trapphuset fortfarande om ni söker på era grannar?

Jag skickade in till Google förra veckan,nån som fått sina länkar borttagna .Hur långt tid tar det ?
Citera
2024-09-17, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abm123
Nu är jag borta från Mr koll,tog som sagt 3 v.

Väntar fortfarande på att bli borttagen så irriterande.. trodde jag var borta från upplysning och birthday men hade fel när man är inloggad så hittar man min adress..
Citera
2024-09-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abm123
Det tar sån tid,vissa har blivit borta på några dagar .Jag har väntat 3 veckor nu.

Jag är inte kriminell har inget att dölja egentligen vill bara inte att närstående ska snoka vart jag bor osv många nyfikna själar
Citera
2024-09-17, 03:57
Avslutad
Har alltid tyckt Sverige är sjukt skumt med sin offentlighetsprincip.

Det kryllar av livsfarliga psykopater i Sverige och ändå tycker makthavarna att allas uppgifter ska vara offentliga.

I don't get it.
Citera
2024-09-17, 11:36
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Samma här. Inget svar alls.
Inget svar men jag är borta nu.
Citera
2024-09-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Uppdatering gällande Mrkoll

Äntligen blev man helt borttagen från mrkoll. Det tog 2 veckor och flera mail till de.

Finns så klart fortfarande på google men det kommer uppdateras inom 2-8 veckor.

Upptäckte att om man söker på grannar så är man fortfarande listan där bland alla trapphus går inte klicka på mig dock

Ni som blev borttagna från mrkoll finns ni i trapphuset fortfarande om ni söker på era grannar?

Blev borttagen från Birthday äntligen men inte mrkoll och upplysningen varför ska det ta så förbaskat lång tid
Citera
2024-09-17, 11:45
Medlem
Har ni blivit borttagna från upplysning?
Citera
2024-09-17, 11:46
Medlem
Jag fick ett intressant svar när jag frågade lexbase när jag frågade om vad för uppgifter dom hade om mej:
Hej,

För att ta del av handlingar på Lexbase loggar man in och söker sedan efter den person/företag. Informationen presenteras sedan direkt på skärmen.

Med vänliga hälsningar
Lexbase Support
Citera
2024-09-17, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongoveckan
Mailade mrkoll och birthday förra veckan. Är fortfarande kvar… Men att döma av era inlägg kanske jag får ha lite is i magen

Fick Mail är borttagen från birthday men inte mrkoll och upplysning
Citera
2024-09-17, 12:17
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Blev borttagen från Birthday äntligen men inte mrkoll och upplysningen varför ska det ta så förbaskat lång tid

De kommer ta bort dig från mrkoll.

Upplysning kommer ej ta bort. Du kan dock dölja dig för icke inloggade.

Jag väntade i 2 veckor innan jag blev borttagen.

Tror de kör en bulk borttagning alltså väntar en tid så att de kan ta bort fler på en och samma gång istället för att ta bort en och en varannan dag.
Senast redigerad av pOXE 2024-09-17 kl. 12:22.
Citera
2024-09-17, 12:19
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Har ni blivit borttagna från upplysning?

Nej den sidan vill ej ta bort alls. Bara dölja för icke inloggade.

Det är många som kommer anmäla de till IMY vet ej hur det kommer gå med det.

Läs hela tråden för att hitta hur man anmäler.
Citera
2024-09-17, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av McBoogerballs
Här är en lista med fler företag/organisationer/tjänster man kan ta bort sig från (dom flesta känner säkert redan till några av dessa):

Taxeringskalendern
https://taxeringskalendern.se/kontakt/

Fick följande svar när jag bad om att få mina uppgifter raderade:

"Ni har uttryckt önskemål om att få era uppgifter raderade från Taxeringskalendern. Ert önskemål kan inte tillmötesgås. Uppgifter om inkomstförhållanden för samtliga skattskyldiga i Sverige är allmänna handlingar. Sådana handlingar är offentliga och allmänt tillgängliga. Taxeringsuppgifter har publicerats i tryck i över 100 år. Rätten att trycka offentliga uppgifter är grundlagsskyddad."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in