Citat:
Ursprungligen postat av
Zebrima
Alltså, jag förstår att det känns osannolikt att SE är mördaren och jag är som sagt själv långt ifrån övertygad om att han är det. MEN jag tycker att det blir lika osannolikt att försöka få ihop hans vittnesmål med vad som faktiskt har hänt på platsen, oavsett vad så talar han inte sanning, eller så skiljer sig hans uppfattning om sanningen sig väldigt mycket från de andras på platsen. Då är frågan varför det gör det?
Vad har han egentligen gjort de ca 20 minuter han uppehållit sig på platsen? Det är ganska lång tid, nämligen.
Även om han inte hinner ut på gatan i tid för att bevittna något av värde och han kommer ut "mitt i kaoset" efter skotten, så har han likväl varit där i 15-20 minuter utan att lämna så värst mycket intryck efter sig.
Sen, oavsett om han är mördare, vittne eller bara kommit ut för sent lagom till "efterspelet", så har han ju tagit sig ut genom dörren på Skandia ca 23:20 +/- någon minut och sedan in genom dörren till Skandia igen vid 23:40 +/- någon minut. Så att han varit där ute på gatan är ju helt klart oavsett vad, sen vad han egentligen gjort och sysslat med i övrigt där ute, det tycker jag inte går att fastställa varken på ena eller andra hållet. Och det är det som är så frustrerande och gör att jag har svårt att förhålla mig till SE och hans eventuella roll (vittne, GM, eller rentav som det fastställdes, "varande på platsen", kanske är det inte en så dum beskrivning trots allt).
Det går inte att nämna att ingen har sett SE, då kommer dom bara med att han inte varit där alls. Nej, han gick norrut han, eller satt på Bohemia. Eller även ett uteställe längre norrut.
Inte spelar det någon roll vad han har sagt heller, då har han bara hittat på altihopa.
Om det inte är något som gynnar begåvningsreserven, då stämmer vartenda ord Engström säger.
Den här tråden är mer eller mindre meningslös. Hjon som har CA som huvudmistänkt för att han bodde i Stockholm och tyckte om att promenera. Sen när dom tröttnat på det tramset kommer dom hit och förstör den här tråden.