Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Jag har tänkt mycket på om SE kanske ritade reklamannonser för Skandia som ledde till att människor hamnade i direkt fara eller dog på grund av annonserna?
Jag tänker på en annons där ett lejon stod och lurpassade på aningslösa människor och alla hjärtattacker och panikångestanfall den annonsen kunde leda till.
Det finns någon deckare av Agatha Christie som heter "Ett mord annonseras". Jag tänker mig här SE som "den mördande annonsören" eller åtminstone som "grovt oaktsam grafiker".
För övrigt har jag lite svårt att se för mitt inre öga hur SE skulle plocka upp till exempel CdC i olika bitar och mörda henne inför dumpningen i Solna. SE hade väl ingen känd koppling till Solna?
Nej jag tror hela hysterin om SE som seriemördare är ett illa underbyggt hjärnspöke. Minst lika osannolikt som att SE har mördat OP i mina kravlösa och ogranskande ögon.
Det finns partier som är maskade i TPs "instruktionsmail" till KP där man med måttligt livlig fantasi kan pressa in just "mördarens villa" under de förföriskt svarta rektanglarna. Man kan se de svarta rektanglarna som luckorna i barnens adventskalendrar, en del är mer spännande om man inte öppnar dem och behåller sina förväntningar på innehållet bakom.
Tänk dig att du först hittar på "ett mönster" eller i det här fallet en hypotes: "mördares villa" och sedan söker du bara efter belägg för den och inget annat. Har du tur och en slapp analysförmåga ska du se att du snart hittar "belägg" för din påhittade hypotes hur osannolik den än är!
Det enda jag kan tänka mig, är att han begått ett dråp på fyllan (det är det många som kan, tyvärr). Men att han dessutom skulle ha styckat någon känns helt befängt, dessutom lär väl CDC ha styckats av någon med erfarenhet enligt "de kunniga" på området? Mig veterligen har inte SE någon erfarenhet av styckning, någon jägare var han ju inte, och definitivt inte en obducent (möjligen var ME allmänläkare, om man ska skoja till det). Skulle han försökt stycka någon
på kanelen, skulle de sannolikt ha märkts och sett väldigt grisigt ut, så verkar ju inte vara fallet gällande CDC kropp. Ingen aning om han hade kopplingar till Solna, det vore väl det minst krångliga iofs, Solna har vi väl alla (i det närmaste) någon slags koppling till? Har även svårt att se, att SE skulle konka omkring på en mindre mängd säckar och placera ut, med tanke på hans svåra reumatism - han kunde ju inte ens hålla i en kortlek...snark.
ME var väl möjligen orolig över att några skulle misstolka artikeln, om nu SE skulle stå och posera i mjukiskläder framför huset på SvD:s framsida, kanske rent av på löp? Minns inte om ME:s sägning står omnämnt i TP:s bok, eller om han berättat det som en udda anekdot någonstans. Stämmer sägningen är det ju hur som haver smått udda?