Citat:
Det är verkligen INTE samma slags fall. Det finns många stora skillnader i fallen. Medelålders chef - nyanställd ungdom kontra två jämnåriga studenter t.ex. Finns videomaterial från hotellet, inget sånt i chalmersfallet. Tjejen på hotellet lämnade umgänget och gick på toaletten, där hon blev överfallen av mannen. Tjejen i chalmersfallet bjöd in killen att sova över i sin egen säng, hon drog sig inte undan på något vis. Tjejen på hotellet var berusad och lyckades avbryta det hela efter en kort stund. Tjejen i chalmersfallet var spik nykter och hade sex med mannen på flera platser i lägenheten i många olika positioner och sög dessutom av honom. Hon gjorde inga försök att avbryta det hela, och detta trots att hon tillhör sverige-eliten i självförsvarssporten judo.
Nej, några likheter mellan dessa två fallen finns det då inte.
De var inget par. Men jag förstår att du vill försöka normalisera situationen och få det att se ut som att de var det. Men varför du skulle vilja ta en så uppenbar våldtäktsman i försvar med den typen av bedrägliga retoriska knep, det förstår jag inte måste jag säga.
Det är i ingen grad "plausibelt" att det var som du försöker förhärliga det till.
Jösses, att du var så faktaresistent och motståndare till vetenskap, det hade jag inte trott. Men nu vet jag.
Det finns en hel del bevis i detta ärendet, och alla de bevisen tillsammans gjorde att våldtäktsmannen blev fälld. En helt korrekt dom, därom är jag långt bortom allt rimligt tvivel övertygad. Möjligen med undantag för att han borde tilldelats ett hårdare straff eftersom han utnyttjat situationen både ur perspektivet att hon stod i beroendeställning till honom och att hon var berusad.
Nej, några likheter mellan dessa två fallen finns det då inte.
De var inget par. Men jag förstår att du vill försöka normalisera situationen och få det att se ut som att de var det. Men varför du skulle vilja ta en så uppenbar våldtäktsman i försvar med den typen av bedrägliga retoriska knep, det förstår jag inte måste jag säga.
Det är i ingen grad "plausibelt" att det var som du försöker förhärliga det till.
Jösses, att du var så faktaresistent och motståndare till vetenskap, det hade jag inte trott. Men nu vet jag.
Det finns en hel del bevis i detta ärendet, och alla de bevisen tillsammans gjorde att våldtäktsmannen blev fälld. En helt korrekt dom, därom är jag långt bortom allt rimligt tvivel övertygad. Möjligen med undantag för att han borde tilldelats ett hårdare straff eftersom han utnyttjat situationen både ur perspektivet att hon stod i beroendeställning till honom och att hon var berusad.
Helt riktigt, det är två helt olika fall och sättet de liknar varandra i är att det saknas bevis och ord står mot ord. Det är ett mindre problem att du ljuger om den saken än att domstolarna gör det.
Edit. Din inställning till Chalmersfallet gör hela detta meningsutbyte extra bisarrt. Det går inte att acceptera att målsägandens berättelse är nog bevis i det ena fallet medan den skall underkännas i det andra. Man kan inte hålla sig med olika beviskrav i olika fall hur gärna man än vill för att man vill kunna avgöra saken på känsla.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2024-09-12 kl. 19:33.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2024-09-12 kl. 19:33.