2024-09-15, 07:08
Medlem
Mileistas avatar
Snicksnack.Kvinnor använder sex I utpressningssyfte och för att avancera i karrären. Får de inte sol.de villl eller ångrar sig så hittar de på någon snyfrj

Det bästa man kan göra för att undvika bli utpressad är aldrig ha tillfälliga sexuella relationer utan enbart göra det med sin fru.
Citera
2024-09-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Snicksnack.Kvinnor använder sex I utpressningssyfte och för att avancera i karrären. Får de inte sol.de villl eller ångrar sig så hittar de på någon snyfrj

Det bästa man kan göra för att undvika bli utpressad är aldrig ha tillfälliga sexuella relationer utan enbart göra det med sin fru.
Oavsett vad så är det jävligt korkat att som 40 årig chef ha sex med en nyanställd tonåring på en toalett.
Citera
2024-09-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Oavsett vad så är det jävligt korkat att som 40 årig chef ha sex med en nyanställd tonåring på en toalett.

Efter att ha tryckt i henne flera flaskor vin... Är ju nåt så inåthelvete jävla klockrent vad som hänt här.
Citera
2024-09-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reelian
Efter att ha tryckt i henne flera flaskor vin... Är ju nåt så inåthelvete jävla klockrent vad som hänt här.
Det kände jag inte till, om så är fallet så förstår jag verkligen varför man benämner det som våldtäkt.

Det är nog inte första gången snubben kör med den taktiken.
Citera
2024-09-15, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Det kände jag inte till, om så är fallet så förstår jag verkligen varför man benämner det som våldtäkt.

Det är nog inte första gången snubben kör med den taktiken.

Fanns högre upp i tråden, han ska ha köpt tre flaskor vin åt dem tidigare under kvällen.

Känner dessutom folk som har jobbat med honom tidigare. Det är absolut inte första gången, utan detta är bara första gången någon faktiskt anmäler.
Citera
2024-09-15, 13:33
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Fanns högre upp i tråden, han ska ha köpt tre flaskor vin åt dem tidigare under kvällen.

Känner dessutom folk som har jobbat med honom tidigare. Det är absolut inte första gången, utan detta är bara första gången någon faktiskt anmäler.

Om detta inte var första gången, så är jag ändå lite förvånad att inte något av de andra offren kliver fram nu och gör anmälan, när denna kvinnan gjorde det.

Vad jag förstod framkom det av andra kvinnor att de tyckte att mannen var lite sliskig (mitt ordval) men också att det aldrig gått så här långt tidigare, såvitt de visste.

Någon gång är den första, och det kanske trots allt var det i detta fallet.

Då skall jag samtidigt säga att jag tycker domen är helt och fullt korrekt men jag tycker han borde fått ett hårdare straff pga att han utnyttjad både sin ställning och hennes berusning för att begå våldtäkten.
Citera
2024-09-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Om detta inte var första gången, så är jag ändå lite förvånad att inte något av de andra offren kliver fram nu och gör anmälan, när denna kvinnan gjorde det.

Vad jag förstod framkom det av andra kvinnor att de tyckte att mannen var lite sliskig (mitt ordval) men också att det aldrig gått så här långt tidigare, såvitt de visste.

Någon gång är den första, och det kanske trots allt var det i detta fallet.

Då skall jag samtidigt säga att jag tycker domen är helt och fullt korrekt men jag tycker han borde fått ett hårdare straff pga att han utnyttjad både sin ställning och hennes berusning för att begå våldtäkten.

Med tanke på att massa detaljer kommer ut om man anmäler, vilket många såklart tycker är jobbigt, tveksamt hur mycket man kan bevisa om man kommer flera månader/år efteråt, och att han nu ändå kommer sitta inne så tycker jag inte det är speciellt märkligt att inte fler kommer fram nu.

Vi får hoppas de andra fångarna tar sin samhällsplikt på allvar och ser till att kräket aldrig kommer ut igen.
Citera
2024-09-15, 14:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Eller hur, kunde gott ökat tiden.

Det här är lite positivt som kommer ut från metoo, att det blir enklare och mer rättvist att få förövare anmälda och dömda. Hans sätt att göra, såååå många som tidigare kommit undan med samma grej. Särskilt kring maktaspekten. Tex chef/programledare på TV-bolag som beter sig illa mot unga praktikanter i beroendeställning som inte vågar/kan säga emot. Fy fan.

Bra nu att de anmäls och döms. Hade inte hänt 2014.

Håller jag inte alls med om. Metoo har en helt annan bakomliggande ond agenda än vad som förespeglas, precis som HMF. Jag var tillsammans med en kvinna för 15 år sedan som i sin ungdom blev våldtagen på riktigt. Han var inte nådig mot kvinnor kan jag säga. Hon berättade att många kvinnor anklagar män för våldtäkt för att få pengar eller för att jävlas.

Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Det hade helt enkelt inte varit någon ide att anmäla före 2014.

Tyvärr har jag under mitt yrkesliv bevittnat så många män som betett sig illa mot kvinnor.

Att det finns kräk till män håller jag med om, men att bli anklagad och oskyldigt dömd för våldtäkt är bland det värsta som kan drabba en man. Det och pedofili.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vem våldtar någon på ett hotell, helt galet. Vilken tur att hon skrev till sina vänner. När det hinner gå ett par dagar så blir det svårare att bevisa våldtäkt. Tänk om hon hade gallskrikit från toaletten, vad pinsamt. Det hade varit skitenkelt att våldta någon. Det är ju ofta man står i kö bakom någon tjej nånstans. Jag hade ju bara kunnat passa på när hon ska in, låst efter mig. Hon hade blivit helt chockad säkert innan hon reagerar. Riktigt obehagligt hur lätt det egentligen är om man nu är sådan, vilket jag inte är.

Jag är ju nyfiken på varför hon gick med och ses efter jobbet? Fanns det något intresse eller vill hon bara visa att hon är social och kul tjej. Oavsett om det fanns intresse eller så är det fortfarande inte okej det han gjorde.

Jag har inte läst FUPen. När skrev hon till sina vänner? När gjordes det en promilleundersökning på henne och på honom? Vad exakt påstår de båda har skett? Petting? Tafsande? Penetrering? Fullbordat?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ja man är nog rätt naiv som 20 åring, första jobbet och allt. Full förståelse för det. Jag var också rätt naiv som 20 åring.

Att någon är naiv och fattar fel beslut ska väl inte nödvändigtvis andra dömas till fängelse för? I USA har man myndighet i vissa stater vid 21 har jag för mig. Kanske borde man höja myndighetsåldern i Sverige? Kanske borde man lära unga om de faror som finns där ute?

Citat:

Nu är ju det så klart uppgifter utan bevis. Å ena sidan kan jag tycka att bara för att man är fräck och någon naiv ska man inte dömas till fängelse/skadestånd. Är det ett äkta rovdjur däremot så visst sterilisera och spärra in på livstid. Fast det är väl inte vad det handlar om här? Den här Peter kommer alltså när han kommer ut ha förlorat precis allt i sitt liv. Då vill det till att han verkligen är skyldig till våldtäkt så att det inte är en politisk dom som krossar en fräck men i övrigt ordentlig man.
Citera
2024-09-15, 14:25
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Håller jag inte alls med om. Metoo har en helt annan bakomliggande ond agenda än vad som förespeglas, precis som HMF. Jag var tillsammans med en kvinna för 15 år sedan som i sin ungdom blev våldtagen på riktigt. Han var inte nådig mot kvinnor kan jag säga. Hon berättade att många kvinnor anklagar män för våldtäkt för att få pengar eller för att jävlas.

Att det finns kräk till män håller jag med om, men att bli anklagad och oskyldigt dömd för våldtäkt är bland det värsta som kan drabba en man. Det och pedofili.

Jag har inte läst FUPen. När skrev hon till sina vänner? När gjordes det en promilleundersökning på henne och på honom? Vad exakt påstår de båda har skett? Petting? Tafsande? Penetrering? Fullbordat?

Att någon är naiv och fattar fel beslut ska väl inte nödvändigtvis andra dömas till fängelse för? I USA har man myndighet i vissa stater vid 21 har jag för mig. Kanske borde man höja myndighetsåldern i Sverige? Kanske borde man lära unga om de faror som finns där ute?

Nu är ju det så klart uppgifter utan bevis. Å ena sidan kan jag tycka att bara för att man är fräck och någon naiv ska man inte dömas till fängelse/skadestånd. Är det ett äkta rovdjur däremot så visst sterilisera och spärra in på livstid. Fast det är väl inte vad det handlar om här? Den här Peter kommer alltså när han kommer ut ha förlorat precis allt i sitt liv. Då vill det till att han verkligen är skyldig till våldtäkt så att det inte är en politisk dom som krossar en fräck men i övrigt ordentlig man.

Så läs FUP då istället för att komma med en massa skitsnack om saker du inget vet.

Enligt din retorik så kan alla våldtäktsmän betraktas som "fräcka" och alla våldtäktsoffer "naiva".
Men som tur är, är det inte du som bestämmer var gränsen skall dras. Det gör lagsitftarna och domstolarna. Och det har de gjort i detta fallet. Dubbelt upp!

Mannen är en våldtäktsman och för den våldtäkten han begick genom att utnyttja sin ställning som chef och våldta en berusad underställd tonåring fick han tre års fängelse. Han kom lindrigt undan.
Citera
2024-09-15, 14:49
Medlem
Citat:

Fast att sätta sig med en 19-åring, som då troligtvis är väldigt oerfaren vad gäller alkohol, och trycka i henne flaskvis med vin i syfte att kunna utnyttja situationen så är det jävligt uppenbart att man skitit i om personen gett samtycke, eller velat ligga. Vilket gör det fullt rimligt att döma för våldtäkt.

Och det är om vi bara ignorerar faktumet att han tvingade sig in på toaletten med henne, vilket ju kraftigt tyder på att han fysiskt tvingat henne och inte "bara" sett till att hon varit så full att hon inte varit med på vad som händer.

Och ja, han kommer ha förlorat allt när han kommer ut. Vilket jag hoppas att han aldrig gör.
Citera
2024-09-15, 15:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så läs FUP då istället för att komma med en massa skitsnack om saker du inget vet.

Enligt din retorik så kan alla våldtäktsmän betraktas som "fräcka" och alla våldtäktsoffer "naiva".
Men som tur är, är det inte du som bestämmer var gränsen skall dras. Det gör lagsitftarna och domstolarna. Och det har de gjort i detta fallet. Dubbelt upp!

Mannen är en våldtäktsman och för den våldtäkten han begick genom att utnyttja sin ställning som chef och våldta en berusad underställd tonåring fick han tre års fängelse. Han kom lindrigt undan.

Nej, jag kommer inte läsa hela FUPen eller ens hela den här tråden.

Du verkar själv ha problem med läsförståelsen. Läs det jag skrev längst ner. Jag fetade det för att göra det enklare för dig. Om du inte ens orkar läsa mitt inlägg i sin helhet ska du då försöka inbilla oss andra att tro att DU läst FUPen?

Bara så du inte hugger på fel saker. Hon ska kunna gå redlös hem från stan utan att bli antastad eller våldtagen. Om det däremot är att rekommendera är en annan sak. En våldtäkt för mig är penetration mot någons vilja. Tafsa är tafsa. Fingra på fel ställe är sexuella trakasserier eller kanske övergrepp. Det finns mängder av gråzoner och ibland/ibland inte för att kunna lista alla men ovanstående gäller för mig. Är båda två berusade och har sex så kan det för övrigt i min värld inte vara våldtäkt. Att ångra sig dagen efter, va fan hur många gånger har en man inte gjort det? Var det våldtäkt då? Fattar du hur många gånger jag har blivit tagen på kuken eller på rumpan på krogen eller på dansgolvet? Blev jag våldtagen då? Tjejer som är nyfikna och vill kolla utrustningen eller flörtar. Ta det för vad det är och sluta tramsa.

Som sagt är den här snubben känd för att supa nyanställda unga flickor under bordet och sedan våldta dem så är 3 års fängelse och 215.000 i böter kanske i underkant. Varför varnades inte den nyanställda tjejen för om det nu var så utbrett och allmänt känt? Är de övriga anställda medskyldiga? Kan det finns anledningar att tro att den nyanställda tjejen använde sin ungdomliga skönhet för att få bättre jobb/högre lön/andra fördelar genom att flörta med chefen och tro att han hade en chans? Vilken ung tjej sätter sig och hinkar vin med en dubbelt så gammal man på tu man hand utanför arbetstid?

Citat:
Fast att sätta sig med en 19-åring, som då troligtvis är väldigt oerfaren vad gäller alkohol, och trycka i henne flaskvis med vin i syfte att kunna utnyttja situationen så är det jävligt uppenbart att man skitit i om personen gett samtycke, eller velat ligga. Vilket gör det fullt rimligt att döma för våldtäkt.

Och det är om vi bara ignorerar faktumet att han tvingade sig in på toaletten med henne, vilket ju kraftigt tyder på att han fysiskt tvingat henne och inte "bara" sett till att hon varit så full att hon inte varit med på vad som händer.

Och ja, han kommer ha förlorat allt när han kommer ut. Vilket jag hoppas att han aldrig gör.

Hade det varit min dotter hade jag varken varit glad på henne eller honom. Det sagt, enligt lagens mening ÄR hon myndig och är SJÄLV ansvarig för sina egna handlingar. Vill hon försätta sig i ett läge där hon blir redlös så är det faktiskt hennes beslut och hennes ansvar. Ska vi omyndigförklara kvinnor? Borde vi höja myndighetsåldern till 21 eller 23? Hur kommer det påverka vårt samhälle?

Jag har inte läst FUPen. Står det där att han fysiskt tvingade sig in på toaletten eller är det dina egna spekulationer?
Citera
2024-09-15, 15:51
Medlem
baron-brazils avatar
100% en metoo-hora med självömkan och huvudet i sitt eget arsle.
Korkad är hon också.

Snubben är också korkad, oförsiktig och naiv.

Tycker inte synd om någon av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in