Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Håller jag inte alls med om. Metoo har en helt annan bakomliggande ond agenda än vad som förespeglas, precis som HMF. Jag var tillsammans med en kvinna för 15 år sedan som i sin ungdom blev våldtagen på riktigt. Han var inte nådig mot kvinnor kan jag säga. Hon berättade att många kvinnor anklagar män för våldtäkt för att få pengar eller för att jävlas.
Att det finns kräk till män håller jag med om, men att bli anklagad och oskyldigt dömd för våldtäkt är bland det värsta som kan drabba en man. Det och pedofili.
Jag har inte läst FUPen. När skrev hon till sina vänner? När gjordes det en promilleundersökning på henne och på honom? Vad exakt påstår de båda har skett? Petting? Tafsande? Penetrering? Fullbordat?
Att någon är naiv och fattar fel beslut ska väl inte nödvändigtvis andra dömas till fängelse för? I USA har man myndighet i vissa stater vid 21 har jag för mig. Kanske borde man höja myndighetsåldern i Sverige? Kanske borde man lära unga om de faror som finns där ute?
Nu är ju det så klart uppgifter utan bevis. Å ena sidan kan jag tycka att bara för att man är fräck och någon naiv ska man inte dömas till fängelse/skadestånd. Är det ett äkta rovdjur däremot så visst sterilisera och spärra in på livstid. Fast det är väl inte vad det handlar om här? Den här Peter kommer alltså när han kommer ut ha förlorat precis allt i sitt liv. Då vill det till att han verkligen är skyldig till våldtäkt så att det inte är en politisk dom som krossar en fräck men i övrigt ordentlig man.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Så läs FUP då istället för att komma med en massa skitsnack om saker du inget vet.
Enligt din retorik så kan alla våldtäktsmän betraktas som "fräcka" och alla våldtäktsoffer "naiva".
Men som tur är, är det inte du som bestämmer var gränsen skall dras. Det gör lagsitftarna och domstolarna. Och det har de gjort i detta fallet. Dubbelt upp!
Mannen är en våldtäktsman och för den våldtäkten han begick genom att utnyttja sin ställning som chef och våldta en berusad underställd tonåring fick han tre års fängelse. Han kom lindrigt undan.
Nej, jag kommer inte läsa hela FUPen eller ens hela den här tråden.
Du verkar själv ha problem med läsförståelsen. Läs det jag skrev längst ner. Jag fetade det för att göra det enklare för dig. Om du inte ens orkar läsa mitt inlägg i sin helhet ska du då försöka inbilla oss andra att tro att DU läst FUPen?
Bara så du inte hugger på fel saker. Hon ska kunna gå redlös hem från stan utan att bli antastad eller våldtagen. Om det däremot är att rekommendera är en annan sak. En våldtäkt för mig är penetration mot någons vilja. Tafsa är tafsa. Fingra på fel ställe är sexuella trakasserier eller kanske övergrepp. Det finns mängder av gråzoner och ibland/ibland inte för att kunna lista alla men ovanstående gäller för mig. Är båda två berusade och har sex så kan det för övrigt i min värld inte vara våldtäkt. Att ångra sig dagen efter, va fan hur många gånger har en man inte gjort det? Var det våldtäkt då? Fattar du hur många gånger jag har blivit tagen på kuken eller på rumpan på krogen eller på dansgolvet? Blev jag våldtagen då? Tjejer som är nyfikna och vill kolla utrustningen eller flörtar. Ta det för vad det är och sluta tramsa.
Som sagt är den här snubben känd för att supa nyanställda unga flickor under bordet och sedan våldta dem så är 3 års fängelse och 215.000 i böter kanske i underkant. Varför varnades inte den nyanställda tjejen för om det nu var så utbrett och allmänt känt? Är de övriga anställda medskyldiga? Kan det finns anledningar att tro att den nyanställda tjejen använde sin ungdomliga skönhet för att få bättre jobb/högre lön/andra fördelar genom att flörta med chefen och tro att han hade en chans? Vilken ung tjej sätter sig och hinkar vin med en dubbelt så gammal man på tu man hand utanför arbetstid?
Citat:
Ursprungligen postat av
Reelian
Fast att sätta sig med en 19-åring, som då troligtvis är väldigt oerfaren vad gäller alkohol, och trycka i henne flaskvis med vin i syfte att kunna utnyttja situationen så är det jävligt uppenbart att man skitit i om personen gett samtycke, eller velat ligga. Vilket gör det fullt rimligt att döma för våldtäkt.
Och det är om vi bara ignorerar faktumet att han tvingade sig in på toaletten med henne, vilket ju kraftigt tyder på att han fysiskt tvingat henne och inte "bara" sett till att hon varit så full att hon inte varit med på vad som händer.
Och ja, han kommer ha förlorat allt när han kommer ut. Vilket jag hoppas att han aldrig gör.
Hade det varit min dotter hade jag varken varit glad på henne eller honom. Det sagt, enligt lagens mening ÄR hon myndig och är SJÄLV ansvarig för sina egna handlingar. Vill hon försätta sig i ett läge där hon blir redlös så är det faktiskt hennes beslut och hennes ansvar. Ska vi omyndigförklara kvinnor? Borde vi höja myndighetsåldern till 21 eller 23? Hur kommer det påverka vårt samhälle?
Jag har inte läst FUPen. Står det där att han
fysiskt tvingade sig in på toaletten eller är det dina egna spekulationer?