Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 22:52
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Trump har själv flyttat ut produktion till Kina, och hans familj gör affärer med/i Kina (se Ivankas snabbspårväg för traderats) så han är ju en del av hela ursprungsproblemet. Ingen av kandidaterna lär vilja kriga mot Kina, så det är en ickefråga. Huruvida tullar är effektiva eller inte råder det delade meningar om, det blev dyrt för bl.a. de amerikanska bönderna senast.
Kan du dela källa på det?

Men vad han gör med landet väger tyngre än vad han personligen gör. Han tvingar företag att flytta produktionen hem och det gör ju det dyrare för företagen men bättre för arbetarna och nationella marknaden.
Citera
2024-09-12, 22:55
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Tar ansvar på riktigt som Trump gjorde i debatten när han frågades om han skulle ha gjort något annorlunda under 6 januari?
I had nothing to do with that other than they asked me to make a speech. I showed up for a speech. I said, I think it's going to be big. I went to Nancy Pelosi and the mayor of Washington, D.C. And the mayor put it back in writing, as you know. I said, you know, this is going to be a very big rally or whatever you want to call it. And again, it wasn't done by me. It was done by others.
Han har inget.med upploppet att göra mer än att hans anhängare vissa gick över gränsen. Han personligen uppmana till lugn.
Men jag förstår att ni hatar Trump men man kan väl debattera osv med schyssta ärliga medel.

Kolla hur media behandlade Trump förr innan politiken.

Sen blev han politiker och ägarna av mediahusen fick fnatt och panik.
Citera
2024-09-12, 22:55
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Trump är en loser. Nikki Haley hade sannolikt vunnit valet åt republikanerna.
Men snälla nån. Menar du allvar?
Citera
2024-09-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Du är en lögnare.

Jag vill ha fred och sanning. Jag vill se att ledare har kontroll och erfarenhet. Jag vill inte ha ledare för ett.parti där alla duckar frågor. Jag vill ha ledare som tar ansvar. På riktigt.

Jag tycker inte Trump är fantastisk. Han ör komisk ibland. Men han visade att han gjorde världen stabilare när han satt. Man såg också hur han behandlades av media talade om honom och behandlade honom.
Han är inte beroende av ett parti eller pengar i sina åsikter eller vad han säger. Han är ett.bättre alternativ av dessa två. Och världen behöver lugnas ner. Vi behöver bra handel så resandet går upp och världen bli en bättre plats. Vi måste fokusera på klimatet och grön energi istället för krig.

Klimat o grön energi definitivt.

Trump må vara men han passar inte in utan provocerar allt o alla och är öppet kriminell, ohederlig, skattefifflare, våldtäktsman, maktgalen o diktatorisk.
Citera
2024-09-12, 22:56
Medlem
Auroras avatar
Citat:
Men snälla nån. Menar du allvar?

Trump har förlorat alla val sedan 2020. På vilket sätt menar du att jag inte skulle vara allvarlig?
Citera
2024-09-12, 22:57
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Klimat o grön energi definitivt.

Trump må vara men han passar inte in utan provocerar allt o alla och är öppet kriminell, ohederlig, skattefifflare, våldtäktsman, maktgalen o diktatorisk.
Ja han är provokativ. Men hans politik kommer göra det bättre för vanligt folk. Är det inte viktigt?
Citera
2024-09-12, 22:58
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Jag håller inte med om det sistnämnda.
Varför anser du att det är en svulst på GOP?
Därför att maga är en personkult där lojaliteten till Trump är viktigare än lojaliteten till konstitutionen, folket och landet. Maga saknar ideologi och vision, det är bara en ren populism där de huvudsakliga politiska idéerna väljs ut efter vad som kan få bäst dragkraft hos väljarna, inte vad som tjänar landet bäst.

Om Trump visste vad han gjorde, kunde förhandla och samarbeta och hade en politisk idé, så hade han kunnat åstadkomma storverk med Amerika. Nu är han en fumlande politisk klåpare som måste bli president för att inte hamna i ännu värre juridiskt blåsväder, vilket Bannon och andra tokstollar som kan påverka den lättpåverkade Trump tackar gudarna för.
Citera
2024-09-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ja han är provokativ. Men hans politik kommer göra det bättre för vanligt folk. Är det inte viktigt?

Demokraterna dvs vänstern vill ju också göra det bättre för vanligt folk

Dessutom vet vi inte ett smack om hur det är att vara amerikan i USA och vad som sker i landet.

Vet jänkarna vad vi hittar på här i Europa?

Ett gäng tyckare o tänkare på Flashback vet alltså vad som gäller för amerikaner USA…
Citera
2024-09-12, 23:01
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Kan du dela källa på det?

Men vad han gör med landet väger tyngre än vad han personligen gör. Han tvingar företag att flytta produktionen hem och det gör ju det dyrare för företagen men bättre för arbetarna och nationella marknaden.
Läs på etiketten i din magakeps, eller andra magasouvenirer som köpts av Trump. Och googla ”Ivanka China trademark” så har du dina källor.
Vilka företag har flyttat tillbaka tack vare Trump?
Citera
2024-09-12, 23:02
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Därför att maga är en personkult där lojaliteten till Trump är viktigare än lojaliteten till konstitutionen, folket och landet. Maga saknar ideologi och vision, det är bara en ren populism där de huvudsakliga politiska idéerna väljs ut efter vad som kan få bäst dragkraft hos väljarna, inte vad som tjänar landet bäst.

Om Trump visste vad han gjorde, kunde förhandla och samarbeta och hade en politisk idé, så hade han kunnat åstadkomma storverk med Amerika. Nu är han en fumlande politisk klåpare som måste bli president för att inte hamna i ännu värre juridiskt blåsväder, vilket Bannon och andra tokstollar som kan påverka den lättpåverkade Trump tackar gudarna för.
Ja, jag håller med om att hans fan skara är smått fanatisk. Men Trump respekterar officiellt USAs konstution. Han absolut en patriot i sin hållning så och säger ofta USA first och det är ju svårt då att lena att hans anhängare håller Trump personligen över landet.

Om du fick facit om 10 år och två scenarion hade skett i framtiden och resultatet för folk var att fred och handel gynnades av Trump medans Inflation och världskrig var i Kamalas framtid.
Vem hade du valt?
Citera
2024-09-12, 23:04
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Demokraterna dvs vänstern vill ju också göra det bättre för vanligt folk

Dessutom vet vi inte ett smack om hur det är att vara amerikan i USA och vad som sker i landet.

Vet jänkarna vad vi hittar på här i Europa?

Ett gäng tyckare o tänkare på Flashback vet alltså vad som gäller för amerikaner USA…
Har bekanta och haft kollegor från USA. Många ogillade honom men lönerna gick upp. Så har jag förstått det.
Citera
2024-09-12, 23:07
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Han har inget.med upploppet att göra mer än att hans anhängare vissa gick över gränsen. Han personligen uppmana till lugn.
Men jag förstår att ni hatar Trump men man kan väl debattera osv med schyssta ärliga medel.

Kolla hur media behandlade Trump förr innan politiken.

Sen blev han politiker och ägarna av mediahusen fick fnatt och panik.
Nu var frågan om Trump tar ansvar. Jag tog ett direkt Trumpcitat ur debatten, där han återigen vägrar ta något ansvar och skyller allt på alla andra. Minns du kanske även citatet från pandemin, när Trump blev tillfrågad om han tog ansvar för de höga dödstalen; ”I don’t take responsibility at all”.

Det här var alltså baserad på ett inlägg där användaren skrev ”Jag vill inte ha ledare för ett.parti där alla duckar frågor. Jag vill ha ledare som tar ansvar. På riktigt.”. Min poäng är att då bör man förstås heller inte se Trump som en möjlig kandidat att leda landet.

Varför är det inte ”ärliga schyssta medel” att använda direkta citat som belyser exakt den frågan man diskuterar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in