Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Jag tror det är mycket farligt med Kamala som president. Dels sa hon att USA måste vinna mot Kina. Oroande.

Och hon talar om vanföreställningen att Putin ska ta över Europa om han "vinner" i Ukraina.

Trump är inte mycket bättre, men det finns en lite större chans att Ukraina kriget tar slut och att inte USA börjar kriga med Kina om han blir president tror jag.

Vilket är bra.

Tror Kina snacket är valfläsk. Walz bodde o arbetade i och är Kinavurmare.

USA är en enda cirkus sen Trump köpte sin plats i ringen, och internationellt väldigt försvagat. Framförallt Kina o Iran o t.o.m. Turkiet o Ungern har fått kliva fram.

Trump…
Citera
2024-09-12, 22:41
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Varför står du bakom Kamala Harris politik?
Vem säger att jag står bakom Harris politik? Jag skulle föredra en klassisk republikan före Harris alla dagar, men Trump är helt enkelt inte lämplig för presidentämbetet. Maga är en svulst på GOP.
Citera
2024-09-12, 22:42
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Project 2025, som är länkat till såväl maga som Trump, har tydligt utpekat Kina till USAs allra största hot. Så Harris är knappast ensam om att se Kinas expansiva politik som ett problem. Project 2025 är dessutom hyggligt rabiat och aggressivt i sin beskrivning av hur Kina bör bemötas, så Trump skulle kunna vara ännu värre än Harris i frågan.

Ja. Det kommer bli ett rent helvete om de sätter igång och krigar med Kina. Det är ju inte riktigt presidenten Trump/Harris som styr utan mer någon form av att imperiet är "självstyrande"
Citera
2024-09-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Jag vet att man i länder där man av olika skäl inte kan ha boskap för mathushållning har mindre djur av alla de slag. Det är inte en stor fråga för de amerikanska väljarna. Så Trump gjorde sig själv en otjänst genom att använda dyrbar tid till det i stället för att säga något vettigt.

Samma gäller att prata om infanticid som det var en stor fråga för folk. Också ren dumhet av Trump att lägga ner tid på det.

På det hela taget så slösade Trump bort sin tid och fick därför mindre sagt än Kamala som pratade om vad hon skulle göra för väljarna och gav exempel på det.

Alla vita människor tycker inte det är OK att äta husdjur som katter och hundar.
Citera
2024-09-12, 22:44
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Project 2025, som är länkat till såväl maga som Trump, har tydligt utpekat Kina till USAs allra största hot. Så Harris är knappast ensam om att se Kinas expansiva politik som ett problem. Project 2025 är dessutom hyggligt rabiat och aggressivt i sin beskrivning av hur Kina bör bemötas, så Trump skulle kunna vara ännu värre än Harris i frågan.
Kinas ekonomi kan gå om USA och det är ett hot. Om man inför tullar så försvagar man Kina eftersom dom också är beroende av väst konsumtion och naturresurser handel. Trump vill förhandla fram gynnsammare fördelning av mumman och dessutom ge jobb till amerikaner då han tvingar hem företagen från utlandet. Trump vill inte kriga mot Kina. Trump vill inte kriga alls tror jag om han får välja. Dåligt för affärerna.
Håller du med?
Citera
2024-09-12, 22:44
Medlem
Citat:
Kan du förklara djupare din liknelse med Trump och Kejsarn Nero.
Eller trollar du och ljuger som ett luder för att förpesta folkets verklighetsuppfattning?

Berätta om dina åsikter i frågeställningarna här

Detta är ett forum för fria åsikter.

Gillar du inte vad jag skriver o tycker så blunda eller gå vidare
Citera
2024-09-12, 22:45
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Vem säger att jag står bakom Harris politik? Jag skulle föredra en klassisk republikan före Harris alla dagar, men Trump är helt enkelt inte lämplig för presidentämbetet. Maga är en svulst på GOP.
Jag håller inte med om det sistnämnda.
Varför anser du att det är en svulst på GOP?
Citera
2024-09-12, 22:46
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Tror Kina snacket är valfläsk. Walz bodde o arbetade i och är Kinavurmare.

USA är en enda cirkus sen Trump köpte sin plats i ringen, och internationellt väldigt försvagat. Framförallt Kina o Iran o t.o.m. Turkiet o Ungern har fått kliva fram.

Trump…
Nej det är verkligt, propagandan är igång. Här i Sverige bland annat hos (L)
Googla "us war with china" det är mycket dåligt....
Citera
2024-09-12, 22:47
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Berätta om dina åsikter i frågeställningarna här

Detta är ett forum för fria åsikter.

Gillar du inte vad jag skriver o tycker så blunda eller gå vidare
Du är en lögnare.

Jag vill ha fred och sanning. Jag vill se att ledare har kontroll och erfarenhet. Jag vill inte ha ledare för ett.parti där alla duckar frågor. Jag vill ha ledare som tar ansvar. På riktigt.

Jag tycker inte Trump är fantastisk. Han ör komisk ibland. Men han visade att han gjorde världen stabilare när han satt. Man såg också hur han behandlades av media talade om honom och behandlade honom.
Han är inte beroende av ett parti eller pengar i sina åsikter eller vad han säger. Han är ett.bättre alternativ av dessa två. Och världen behöver lugnas ner. Vi behöver bra handel så resandet går upp och världen bli en bättre plats. Vi måste fokusera på klimatet och grön energi istället för krig.
Senast redigerad av coolabananer123 2024-09-12 kl. 22:51.
Citera
2024-09-12, 22:49
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Kinas ekonomi kan gå om USA och det är ett hot. Om man inför tullar så försvagar man Kina eftersom dom också är beroende av väst konsumtion och naturresurser handel. Trump vill förhandla fram gynnsammare fördelning av mumman och dessutom ge jobb till amerikaner då han tvingar hem företagen från utlandet. Trump vill inte kriga mot Kina. Trump vill inte kriga alls tror jag om han får välja. Dåligt för affärerna.
Håller du med?
Trump har själv flyttat ut produktion till Kina, och hans familj gör affärer med/i Kina (se Ivankas snabbspårväg för traderats) så han är ju en del av hela ursprungsproblemet. Ingen av kandidaterna lär vilja kriga mot Kina, så det är en ickefråga. Huruvida tullar är effektiva eller inte råder det delade meningar om, det blev dyrt för bl.a. de amerikanska bönderna senast.
Citera
2024-09-12, 22:49
Medlem
Auroras avatar
Trump är en loser. Nikki Haley hade sannolikt vunnit valet åt republikanerna.
Citera
2024-09-12, 22:51
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Du är en lögnare.

Jag vill ha fred och sanning. Jag vill se att ledare har kontroll och erfarenhet. Jag vill inte ha ledare för ett.parti där alla duckar frågor. Jag vill ha ledare som tar ansvar. På riktigt.
Tar ansvar på riktigt som Trump gjorde i debatten när han frågades om han skulle ha gjort något annorlunda under 6 januari?
I had nothing to do with that other than they asked me to make a speech. I showed up for a speech. I said, I think it's going to be big. I went to Nancy Pelosi and the mayor of Washington, D.C. And the mayor put it back in writing, as you know. I said, you know, this is going to be a very big rally or whatever you want to call it. And again, it wasn't done by me. It was done by others.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in