Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 11:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad all amerikansk media förutom Fox säger ska du ta med en stor nypa salt. Alla andra är på olika nivåer extremt Pro Dems. Att de tvivlar om att säga att Harris gjorde extremt bra är en hint så god som någon.
Ok, Fox är den enda objektiva median i USA. Då lyssnar vi på vad de har att säga efter debatten då:

Fox News voter panel says Harris won debate
https://www.foxnews.com/politics/fox-news-voter-panel-says-harris-won-debate

It’s pretty clear to me that on Tuesday night, Vice President Kamala Harris won what may be the only debate between herself and former President Trump.
https://www.foxnews.com/opinion/trump-harris-face-off-there-clear-winner-dont-believe-election-over
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Skulle säga att hon förlorade rätt så stort på utrikespolitiken och om gränsen. Vann dock stort på abortfrågan.

EDIT: Och hon förlorade stort på frågan om att hon faktiskt inte är vald av någon

Kan bara säga att jag inte håller med dig!
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
CNN redovisar nu deras fact checks ifrån debatten. Trump ljög vid åtminstone 30 tillfällen. Detta medan Kamala Harris hade stöd för det hon sa under debatten, vid alla tillfällen utan ett.

Så det enda som Trump lyckades vinna under denna debatt, var vem som ljög mest. Han vann med 30-1 i lögnaktiga påstående. De mest groteska lögnerna var naturligtvis de med Haitier som åt hundar och katter i Springfield samt att Demokraterna och Harris vill tillåta mord på nyfödda spädbarn. Två saker som moderatorerna tvingades tillrättavisa Trump om.

”Former President Donald Trump delivered more than 30 false claims during Tuesday’s presidential debate against Vice President Kamala Harris, CNN’s preliminary count found – as he did during his June debate against President Joe Biden.

Trump again delivered a staggering quantity and variety of false claims, some of which were egregious lies about topics including abortion, immigration and the economy.

Harris was far more accurate than Trump; CNN’s preliminary count found just one false claim from the vice president, though she also added some claims that were misleading or lacking in key context.”

https://edition.cnn.com/2024/09/10/politics/fact-check-debate-trump-harris/index.html

Ja CNN... De där "missvisande" var ju säkert saker som man skulle klassat som fel om Trump sagt dom. Hon kommer ju som i debatten undan men mycket sett till hon är ju del av den delegation som lett landet i 4 år men tar noll ansvar för misstag under denna.
Citera
2024-09-11, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tycker knappast Harris vann så överlägset som media (och flashback?) påstår.

Hon verkade nervös i början och det var hon som gick till attack mot Trump mer eller mindre direkt.

Sen har hon ett väldigt överlägset sätt (hånflinar, mästrande etc) som jag inte tror är bra i längden eller för en president.

Trumps alla tillkortakommanden känner vi till och han börjar bli gaggig och gammal nu. Det bästa var när han påstod att kriminaliteten i övriga världen minskar medan den stiger i USA. Då hade man som svensk svårt att hålla sig för skratt. Dock brukar Trump slänga sig med sådana uttalanden utan att direkt mena det bokstavligen. Därför blir han missuppfattad. Med det sagt så tycker jag ändå Harris var bra i själva argumentationsdelen men hon saknar utstrålning och charm. Borde ta en kurs hos Obama och Bill Clinton.

Jag tror valet i november kommer bli svinigt jämnt. Men allt jag egentligen bryr mig om är ekonomin då jag har betydande intressen i USA och kryptovalutor. Make Me Great Again.
Du tycker Harris uppträder överlägset . . . . . . . . . ??

Weird Donald uppträder däremot alltid som en gentleman?

Snacka om att sila mygg och svälja elefanter . . . . . .
Citera
2024-09-11, 11:38
Medlem
Citat:
Förvisso. Som jag skrev är jag neutral.

Lögnare är de på bägge sidorna skulle jag vilja påstå. Trump är gaggig och trött men Harris är knappast någon helylle person. Som åklagare var hon en riktig ragata.

Jag är neutral också men vill nog hävda att Harris ljög betydligt mindre än vad Trump gjorde igår.

Avskyr Harris woke-politik men Trump var urusel. En skam för republikanerna.
Citera
2024-09-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Tror Harris får en ytterligare boost då Taylor Swift gick ut med att hon stöder Harris.

Swifties är många och lojala så de kan nog ge en rejäl skjuts både i prognoser och faktiskt valdeltagande.

Fast frågan är hur mycket väljarna bryr sig. Verkar luttrade när kändisar ska säga åt dem hur de ska rösta... tänker på de Niro framförallt
Citera
2024-09-11, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul också att Swift hade en bild på sig själv och en katt i anslutning till detta uttalande. Var det för att visa att ingen invandrare hade käkat upp hennes katt?

Och dessutom undertecknade sitt uttalande med ”Childless Catlady”.
Citera
2024-09-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul också att Swift hade en bild på sig själv och en katt i anslutning till detta uttalande. Var det för att visa att ingen invandrare hade käkat upp hennes katt?
Kan vara Trumps chans….att haitier äter upp hennes katt. 😊
Citera
2024-09-11, 11:40
Medlem
Citat:
Vad all amerikansk media förutom Fox säger ska du ta med en stor nypa salt. Alla andra är på olika nivåer extremt Pro Dems. Att de tvivlar om att säga att Harris gjorde extremt bra är en hint så god som någon.
Så du tror Fox News är de enda sanningssägarna?
Citera
2024-09-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Du tycker Harris uppträder överlägset . . . . . . . . . ??

Weird Donald uppträder däremot alltid som en gentleman?

Snacka om att sila mygg och svälja elefanter . . . . . .

Jaja, vi får se hur det blir.
Citera
2024-09-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ja CNN... De där "missvisande" var ju säkert saker som man skulle klassat som fel om Trump sagt dom. Hon kommer ju som i debatten undan men mycket sett till hon är ju del av den delegation som lett landet i 4 år men tar noll ansvar för misstag under denna.

Ge gärna exempel på vad hon kom undan med.

Och om hon så gjorde, var det inte Trumps uppgift som hennes mot debattör att påminna henne och tittarna om detta?
Citera
2024-09-11, 11:42
Medlem
Citat:
Jaja, vi får se hur det blir.
Ja. Allt tyder på att Harris vinner det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in