Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-12, 07:21
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Du tänker på själva handskaket?
Hade nog svårt att hitta hans hand.

Man går inte fram fumlandes och trevandes till motpartens podium, missar själv handen och dessutom introducerar sig med namn. Hade Trump gjort exakt samma sak som hon, vinglat fram till hennes podium, osäkert missat hennes hand och sagt "Donald Trump, nice to meet you" eller liknande så hade hela världen skrattat och sagt "Trump är senil, han vet inte var han är eller vem hans motståndare är i debatten, lollllll!"
Citera
2024-09-12, 07:24
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnwokeWolverine
Alla förstår att det är en fördel att ha 3 personer som debatterar mot 1. Gör dig inte larvig.
Jag konstaterar att du duckar för det faktum att Trump inte förmådde att hålla ihop sig mot en lågbegåvad kvinna utan retorisk talang, även om det skulle vara så att hon hade hjälp av andra mediokra människor. En väldigt dålig egenskap om man ska arbeta som president för USA. Det är ju inte precis så att han inte kommer att hamna i andra situationer med betydligt vassare motstånd om han skulle vinna ämbetet.
Citera
2024-09-12, 07:28
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Man går inte fram fumlandes och trevandes till motpartens podium, missar själv handen och dessutom introducerar sig med namn. Hade Trump gjort exakt samma sak som hon, vinglat fram till hennes podium, osäkert missat hennes hand och sagt "Donald Trump, nice to meet you" eller liknande så hade hela världen skrattat och sagt "Trump är senil, han vet inte var han är eller vem hans motståndare är i debatten, lollllll!"

Nej, det är möjligt att det inte hade fungerat tvärtom.
Fumlandet, om det var något, var nog p g a överraskningen, från Trump.
Att hon sa sitt namn, var en tydlig markering mot Trump, för hans raljerande om hennes namn. Där tog Harris en poäng.

Men mest kring detta är när Trump äntrar scenen. Han smyger fram. Var ingen självsäker kille.
Citera
2024-09-12, 07:31
Medlem
Citat:
Alla förstår att det är en fördel att ha 3 personer som debatterar mot 1. Gör dig inte larvig.

Det var en som debatterade mot en. Skaffa glasögon.
Citera
2024-09-12, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Jag konstaterar att du duckar för det faktum att Trump inte förmådde att hålla ihop sig mot en lågbegåvad kvinna utan retorisk talang, även om det skulle vara så att hon hade hjälp av andra mediokra människor. En väldigt dålig egenskap om man ska arbeta som president för USA. Det är ju inte precis så att han inte kommer att hamna i andra situationer med betydligt vassare motstånd om han skulle vinna ämbetet.

Det är ju bara dina åsikter och du är fri att ha vilka korkade åsikter som helst.

Det jag ser är att Kamala inte klarar av att ta en enda debatt själv utan måste ha uppbackning av andra. I denna debatt hjälp av 2 moderatorer och i den enda intervjun som hon gjorde med CNN behövde hon hjälp av sin VP. Detta trots att CNN är hennes kompisar.

Kamala kan alltså inte stå på egna ben.
Citera
2024-09-12, 07:34
Medlem
Citat:
Det är ju bara dina åsikter och du är fri att ha vilka korkade åsikter som helst.

Det jag ser är att Kamala inte klarar av att ta en enda debatt själv utan måste ha uppbackning av andra. I denna debatt hjälp av 2 moderatorer och i den enda intervjun som hon gjorde med CNN behövde hon hjälp av sin VP. Detta trots att CNN är hennes kompisar.

Moderatorer finns där i en normal debatt. Ljuger en av debattörerna så säger de till: inget konstigt med det. I det här fallet så ljög Trump 30 gånger.
Citera
2024-09-12, 07:35
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Nej, det är möjligt att det inte hade fungerat tvärtom.
Fumlandet, om det var något, var nog p g a överraskningen, från Trump.
Att hon sa sitt namn, var en tydlig markering mot Trump, för hans raljerande om hennes namn. Där tog Harris en poäng.

Men mest kring detta är när Trump äntrar scenen. Han smyger fram. Var ingen självsäker kille.
Det var tydligt att det handlade om en planerad taktik från Kamala att ta initiativet och visa att hon var en pigg och nyter kandidat och få Trump att framstå som långsam, osäker och trög.
Citera
2024-09-12, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Moderatorer finns där i en normal debatt. Ljuger en av debattörerna så säger de till: inget konstigt med det. I det här fallet så ljög Trump 30 gånger.

Fast nu gjorde de inte det när Kamala ljög och de "lögner" de tillrättavisade var inga objektiva lögner, det var bara deras åsikter.
Citera
2024-09-12, 07:40
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:

Du fortsätter att ducka för Trumps genomklappning.

Kamala har till skillnad från Trump aldrig aspirerat på rollen som "The Great Man" som med sin upphöjda briljans ska förlösa USA, utan ser istället sig själv som en demokratisk ledare i ett team. Därför blir naturligtvis kraven på att hålla ihop större hos Trump, även om han nu skulle ha ojämn fördelning emot sig.
Citera
2024-09-12, 07:43
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Fast nu gjorde de inte det när Kamala ljög och de "lögner" de tillrättavisade var inga objektiva lögner, det var bara deras åsikter.

Vilka lögner är det du tänker på?
Citera
2024-09-12, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du fortsätter att ducka för Trumps genomklappning.

Kamala har till skillnad från Trump aldrig aspirerat på rollen som "The Great Man" som med sin upphöjda briljans ska förlösa USA, utan ser istället sig själv som en demokratisk ledare i ett team. Därför blir naturligtvis kraven på att hålla ihop större hos Trump, även om han nu skulle ha ojämn fördelning emot sig.

Du är som sagt fri att ha vilka åsikter du vill om hur bra de debatterade, inget hindrar dig från att ha de mest korkade åsikter om det.

Jag berör att det var 3 mot 1 i debatten och att Kamala inte har genomfört en enda intervju eller debatt som kandidat utan uppbackning av 1 eller flera andra. Hon vågar inte debattera utan stödhjul.
Citera
2024-09-12, 07:46
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
som tänker åt mig=? det kan inte bara handla om att jag brukar lyssna på honom och höll med om det han sa om debatten? det är väl ingen regel på att jag måste skriva en längre text...vad är det för fel på dig? jag förstår att du gillar häxan harris.
cnn sa ju att män med lågt testosteron röstar på harris som sagt du har nog högre östrogen än mig din fjant
Tänker OCH talar för dig alltså. Riktigt svagt. Fortfarande inga argument heller. Nej det här är nog inte din grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in