Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Kaos i Trumplägret, aktien rasar. Promenadseger för Harris. Man måste va bra hjärntvättad Maga fanatiker om man tror något annat.
Hmm? Inte direkt va? Vad har egentligen förändrats? Bägge kandidaterna var väldigt svaga enligt mig igår. Trump är dock fortfarande favoriten då folk vill ha en bättre ekonomi och ett säkrare usa.
Citera
2024-09-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Den går inte ens att öppna för mig, här har du en som fungerar:
https://polymarket.com/event/presidential-election-winner-2024?tid=1726084839703
Här har du en som visar korrekt siffror: https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/national/
Citera
2024-09-11, 22:06
Medlem
Citat:
Den här visa oddsen för valvinst, inte popular vote:
https://polymarket.com/event/presidential-election-winner-2024?tid=1726051368710

Menar du att det bara fanns tid att faktagranska Trump men inte att faktagranska Kamalie?

De faktagranskade nog båda bara det att Trump svamlade och tog saker ur luften betydligt oftare än vad Harris gjorde.

Att konspirera om blodtörstande haitier som attackera barnfamiljers husdjur och spädbarnsmördare på BB gör ju att det blir öppet mål för moderatorerna att gå in och markera mot hans svammel.

Finns ju ingen vettig intellektuell människa som köper det dravlet. Sen kan man vara pro Trump absolut, men tror nog till och med att du kan förstå att Trump skämde ut sig där.

Bättre retorisk finnes måste man kunna kräva av en presidentkandidat.
Citera
2024-09-11, 22:07
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du sätter fingret på något viktigt här. Springfield har alltså 60 000 invånare och har fått ta emot 15 000 haitier, vilket såklart är helt absurt och självklart har lett till problem i människors vardag, allt annat vore ett mirakel. De allra flesta människorna förstår direkt att det är galet. Smashläge, som du säger. Och vad gör Trump? Börjar gaffla om fantasier om uppätna hundar och katter! Och "millions and millions of criminals and mentally ill". Karln är inte bara korkad, han är fan inte frisk.

Han säger sanningen. Vilket betyder att du inte är frisk.
Citera
2024-09-11, 22:07
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Skrämmande egentligen, att massor av ungar med noll allmänbildning och som köper allt media och särskilt då skräpunderhållningsmedia säger till dem kan avgöra hur USA skall styras.

"Jag vet inte vem George Washington var. Eller Thomas Jefferson. Eller George Bush för den delen. Men jag röstar på Kamala Harris för det säger Britney Spears att man ska göra. BIPOC! HBTQ!"

Bedrövligt men sannolikt.
Du har en poäng i det, jag valde faktiskt att utelämna frågan om hur rimligt det är att de minst erfarna väljarna kan bli de mest tongivande.

Som jag ser det finns det två synsätt här:
1. De som är äldre har erfarenhet, konsekvenstänk och historiska referenser, vilket gör dem betydligt bättre på att förstå vilka effekter en viss politik kan få på samhället och dess vitala delar. Därför är det farligt att låta idealistiska och ovetande ungdomar få makten att besluta vem som ska leda landet.
2. De som är yngre är också de som ska leva längst i landet, och de bör ha makten att bestämma hur de vill att deras framtid ska se ut. Därför är det farligt att låta förändringsobenägna gamlingar att besluta vem som ska leda landet, när de själva ändå inte kommer leva så länge till.

Själv tycker jag att det är bra när förebilder engagerar sig i ungas rätt (skyldighet) att rösta. Det vore ännu bättre om skolan tog ett större ansvar för att hjälpa unga att förstå hur samhället fungerar och hur man bildar sig en egen politisk uppfattning genom att läsa på om olika frågor och vad kandidaterna/partierna tycker i dem.
Citera
2024-09-11, 22:08
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Den går inte ens att öppna för mig, här har du en som fungerar:
https://polymarket.com/event/presidential-election-winner-2024?tid=1726084839703

Och här är en där mer än ett bettingbolag finns med.

Spoiler: Harris leder hos alla utom det som ZenFinancier desperat letat fram.

https://www.realclearpolling.com/betting-odds/2024/president
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Här har du en som visar korrekt siffror: https://projects.fivethirtyeight.com/polls/president-general/2024/national/

Menar du att denna inte ger "korrekta" siffror, är det enligt din vänstervridna faktagranskning också?

Allt som inte stämmer med vänsterns agenda är "lögner", alltid samma visa.
Citera
Medlem
Trump såg trött och sliten ut. Kanske åldersrelaterat. Tror folk har fått nog av hans bondfångarsnack.
Alltid samma skit med amerikanska presidentval, alltid två kandidater det är som att välja mellan pest och kolera varje gång. Fantastisk demokrati...haha.
Senast redigerad av SlowCooker 2024-09-11 kl. 22:12.
Citera
2024-09-11, 22:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Fast när skulle de ha gått in och korrigerat Harris? Det Trump kräkte ur sig var ju rena konspirationer och påhitt. Klart moderatorerna måste in och markera när det är uppenbara felaktigheter om spädbarnsmord osv.
När Harris sa något som Trump inte höll med om. Annars är det ju inte rättvist!
Ungefär så resonerar personkulten.
Citera
2024-09-11, 22:11
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Han säger sanningen. Vilket betyder att du inte är frisk.

Nej, det finns inga som helst bevis för att det ätits en massa hunder och katter i Springfield

Clown
Citera
2024-09-11, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvankacuteTrump
Hmm? Inte direkt va? Vad har egentligen förändrats? Bägge kandidaterna var väldigt svaga enligt mig igår. Trump är dock fortfarande favoriten då folk vill ha en bättre ekonomi och ett säkrare usa.
Du tyckte inte Trumps presentation av ekonomin var svag?

Det fanns nämligen inte någon, trots upprepade frågor.
None nada zip zero zilch.
Citera
2024-09-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej, det finns inga som helst bevis för att det ätits en massa hunder och katter i Springfield

Clown

Jaså inte "en massa hundar" bara en del?
Vilket flera personer har länkat artiklar som styrker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in