Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 12:21
Moderator
ksvs avatar
Oddsen på amerikanska bettingsajter ändrades tydligt i samband med debatten.
Strax innan låg Trump på 50,7 % och Harris på 47,6 %. Nu efter debatten har Harris gått upp till 51,9 % och Trump fallit ned till 46,8 %.
https://electionbettingodds.com/President2024.html

Slutsatsen bör alltså bli att Kamela Harris gick vinnande ur debatten.
Citera
2024-09-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Dock är det så att de frågorna han hela tiden attackerar och hela tiden cirkulerar tillbaka till är gränshaveriet, ekonomin, inflationen och krigen. Dessa ämnen är de mest centrala och viktiga för väljarna i undersökning efter undersökning, och det är därför som Trump skjuter in sig på dessa.

Ja men det räcker inte bara att skjuta in sig, man måste förbereda sig, faktakolla och öva retorisk hur man ska lägga upp det för att det ska låta trovärdigt.

Man kan inte som Trump gå in i en debatt oförberedd, uppumpad av ilska och sen bara häva ur sig vilken konspiration man vill. Det blir lyteskomik och går inte att ta seriöst.

En pajas.
Citera
2024-09-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supervarparn
Trump vann ju valet 2016 o var president till 2020.
Det var ju valet 2020 som Trumpsupportrar savar riggat.

Ja, du har helt rätt, jag menade valet 2020.
Citera
2024-09-11, 12:23
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
98% av alla Swifties är vänsterblivna så varför skulle dessa inte redan vara pro-demokrater? Vad blir skillnaden?

Tror du drar lite för långt med detta!

Många country anhängare som gillar TS! Skulle säga att dessa vanligtvis röstar republikanska!

Ja vi får väl se......
Citera
2024-09-11, 12:23
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Du behöver väl inte ljuga? Hon är inte världens kändaste artist.
Hon kanske har flest plays på Spotify, men det betyder ingenting.

Elvis, The Beatles, Michael Jackson, Madonna, Celine Dion, Whitney Houston, jag skulle kunna fortsätta i evigheter, är ALLA betydligt mer kända än henne!
Hon är världens just nu överlägset största artist. Klart hennes ord betyder mycket för hur unga väljare röstar. Hon uppmanar till att läsa på och komma fram till sina egna åsikter, men så fungerar inte människosläktet och framför allt inte kulter.

I kombination med ett katastrofalt och faktiskt patetiskt debattframträdande från Trumps sida är det inte konstigt att OU ser ut som de gör just nu.
Citera
2024-09-11, 12:24
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Jag trodde hon skulle vara väldigt bra men att hon totalt skulle krossa Trump hade jag kanske inte förväntat mig.

Som delvis Trump supporter, så måste jag ju tyvärr hålla med dig.
Citera
2024-09-11, 12:25
Medlem
Att politiker ljuger är ju knappast någon överraskning o hör till arbetsbeskrivningen. Trump är bara dålig på att ljuga bra därför framstår han som en dåre.

Han har dock en poäng att Harris som vice president knappast åstadkommit mycket.

Det är bedrövligt att de båda partierna inte lyckats få fram någon ny Obama, som har karisma och charm naturligt. Visserligen var Obamas politik inte den bästa men han hade personlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja men det räcker inte bara att skjuta in sig, man måste förbereda sig, faktakolla och öva retorisk hur man ska lägga upp det för att det ska låta trovärdigt.

Man kan inte som Trump gå in i en debatt oförberedd, uppumpad av ilska och sen bara häva ur sig vilken konspiration man vill. Det blir lyteskomik och går inte att ta seriöst.

En pajas.
Hans väljare vill höra och se hans pajaskonster tyvärr. De är inte den faktagranskande delen av befolkningen direkt.
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Jag är inte i målgruppen för debatten, eftersom jag inte är en efterbliven amerikan.

Så varför är du här och diskuterar den?
Citera
2024-09-11, 12:26
Medlem
Citat:
Jag trodde hon skulle vara väldigt bra men att hon totalt skulle krossa Trump hade jag kanske inte förväntat mig.
Hon har varit advokat och åklagare i många år, knappast förvånande att hon sopar rent med den lågt skjutande gamla gubben.
Citera
2024-09-11, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Så varför är du här och diskuterar den?

Jag är intresserad av reaktionerna kring den förstås?
Citera
2024-09-11, 12:27
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ja, Trump blev verkligen helt manglad. Och han vet om det själv, det är därför han och hans team likt barn som förlorar envist repeterar att de var bäst och att det till och med var den bästa debatten någonsin från Trumps sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in