Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 11:58
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Trump aktien är ner 15 % i förhandeln, så marknaden säger att han gjorde det extremt dåligt.
Det gjorde han också. Skulle säga att han svamlade värre än Harris.
Tycker knappt det var en debatt värd namnet, utan kändes snarare som de båda debattörerna höll varsit kampanjmöte i samma rum, fast utan publik.

Extremt låg nivå tycker jag.
Citera
2024-09-11, 12:00
Medlem
RebuildSwedens avatar
Allt jag läser i media idag är hur dålig Trump är och studenter som skrattar åt honom. Gick det så dåligt för gubben i natt?
Citera
2024-09-11, 12:02
Avslutad
Allting inräknat så vann Trump. Kamala kunde komma undan med att attackera Trumps valmöten med lögnen att folk går innan det hinner börja, hon som knappt kan ge en intervju eller som måste locka med artister och betalda åskådare för att de ska komma någon över huvud taget till hennes möten. Ingen fact checker där från moderatorerna eller någon annanstans heller för den delen gällande någonting hon sa.

Så dåligt, vilket naturligtvis alla normalbegåvade människor såg igenom, därför vann Trump.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeFnask
Att världens kändaste artist stödjer en är ju såklart gigantiskt och kommer göra avtryck i resultatet

Du behöver väl inte ljuga? Hon är inte världens kändaste artist.
Hon kanske har flest plays på Spotify, men det betyder ingenting.

Elvis, The Beatles, Michael Jackson, Madonna, Celine Dion, Whitney Houston, jag skulle kunna fortsätta i evigheter, är ALLA betydligt mer kända än henne!
Citera
Medlem
Citat:
Hon når ut till en gigantisk grupp väljare varav många kanske inte är super intresserade av politik och som inte hade gått och röstar annars. Att världens kändaste artist stödjer en är ju såklart gigantiskt och kommer göra avtryck i resultatet
Vilken sida står Beyoncé på som också är bland världens kändaste artister?
Citera
2024-09-11, 12:03
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden
Allt jag läser i media idag är hur dålig Trump är och studenter som skrattar åt honom. Gick det så dåligt för gubben i natt?

Det där kan du endast läsa i vänstermedia som är helt desperata nu. Jag har inte sett debatten, men vänstermedia beter sig alltid på det sättet och det är inget nytt.
Citera
2024-09-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hon svävade ut redan på första frågan om ekonomin. Började svamla (egentligen helt ovidkommande) om hennes uppväxt och dylikt... Kunde inte ge ett rakt svar.

Trump var knappast bättre men det är inte förvånande

Att sätta sin ekonomiska politik i ett privat kontext är knappast att svamla utan en både gammal och beprövad politiker retorik och dessutom ett mycket framgångsrikt sådant.
Citera
2024-09-11, 12:04
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Tycker knappast Harris vann så överlägset som media (och flashback?) påstår.

Hon verkade nervös i början och det var hon som gick till attack mot Trump mer eller mindre direkt.

Sen har hon ett väldigt överlägset sätt (hånflinar, mästrande etc) som jag inte tror är bra i längden eller för en president.

Trumps alla tillkortakommanden känner vi till och han börjar bli gaggig och gammal nu. Det bästa var när han påstod att kriminaliteten i övriga världen minskar medan den stiger i USA. Då hade man som svensk svårt att hålla sig för skratt. Dock brukar Trump slänga sig med sådana uttalanden utan att direkt mena det bokstavligen. Därför blir han missuppfattad. Med det sagt så tycker jag ändå Harris var bra i själva argumentationsdelen men hon saknar utstrålning och charm. Borde ta en kurs hos Obama och Bill Clinton.

Jag tror valet i november kommer bli svinigt jämnt. Men allt jag egentligen bryr mig om är ekonomin då jag har betydande intressen i USA och kryptovalutor. Make Me Great Again.

Svårt att inte dra på smilbanden när någon börjar prata om att äta upp folks katter och hundar...
Citera
2024-09-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Det var dock bara Trump som (vid flertalet tillfällen) blev tillsagd av moderatorerna att det han sa inte stämde.

Det kanske beror på att TV-kanalen som anordnade debatten i praktiken är en gren av det demokratiska partiet?

Eftersom de nu i den här valrörelsen har haft två debatter i vänsterkanaler, så kanske det vore på sin plats med en ytterligare debatt som leds av någon som står närmare Trump.

Det är också anmärkningsvärt att Trump har varit så stark i de här debatterna i dessa vänsterkanaler. Det vi såg i natt är nästan en återgång till Trump 2016. Han cirkulerar frågorna hela tiden tillbaka till invandringspolitiken, vilket är exakt vad han gör böra. Och han lägger inte tid på meningslösa frågor som tex abortfrågan (där alla som är för tvingande abortlagstifning redan röstar på Harris).
Citera
2024-09-11, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden

svensk media säger att harris vann med 100% men så gillar de inte Trump, jag har sett delar av debatten som var nere på sandlådenivå där båda ljög rätt friskt, men att säga att Harris vann vet i fan,
Citera
Medlem
Citat:
Hon når ut till en gigantisk grupp väljare varav många kanske inte är super intresserade av politik och som inte hade gått och röstar annars. Att världens kändaste artist stödjer en är ju såklart gigantiskt och kommer göra avtryck i resultatet

Dessutom fantastisk många förstagångsväljare som säkerligen inte är helt bestämda om vem de skall rösta på.
Citera
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Finns en hel tråd om det på flashback din dumma fitta. Trump bara återgav vad som rapporterats i media.

(FB) Haitiska flyktingar äter upp katter i Springfield, Ohio

Kanske du som är mentalsjuk?
En fd president måste väl ändå ha lite mer koll än att okontrollerat rapa upp sånt som han har sett på TV? Just den biten framstod ju mer som en tokig gammal gubbe som sitter och svär framför teven, än en person som måste ha benkoll på den information han tar in eller för vidare. Trump visade sig där och då vara precis som Woodward och andra har beskrivit; en kolerisk åldring som glor på tv och får raseriutbrott när han hör nåt han inte gillar, varpå han tar till twitter och skriver ett helt rubbat inlägg med omväxlande gemener och versaler.

Trump var rätt usel förra perioden, men nu verkar han ha tappat det helt. Synd att så många ändå röstar på honom, men vissa skulle förmodligen göra det även om han lovade att avrätta alla som röstar på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in