Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Att låta CNN fact-checka Trump är ungefär som att låta Tucker Carlson fact-checka Harris, och sen låtsas som att det är oberoende fakta. Förstår du inte att CNN är en vänsterkanal?

Tucker Carlson fick sparken ifrån sin arbetsgivare, FOX, för att hans lögner kostade dem hundratals miljoner dollars, så nej det vore inte samma sak.
Senast redigerad av Master.Palm 2024-09-11 kl. 12:20.
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Det kanske beror på att TV-kanalen som anordnade debatten i praktiken är en gren av det demokratiska partiet?

Eftersom de nu i den här valrörelsen har haft två debatter i vänsterkanaler, så kanske det vore på sin plats med en ytterligare debatt som leds av någon som står närmare Trump.

Det är också anmärkningsvärt att Trump har varit så stark i de här debatterna i dessa vänsterkanaler. Det vi såg i natt är nästan en återgång till Trump 2016. Han cirkulerar frågorna hela tiden tillbaka till invandringspolitiken, vilket är exakt vad han gör böra. Och han lägger inte tid på meningslösa frågor som tex abortfrågan (där alla som är för tvingande abortlagstifning redan röstar på Harris).

Talat som en äkta konspirationsteoretiker. Såg du debatten ens? Trump klappade ju igenom totalt. Han såg ut som en packad konspirationsteoretiker. Harris lyckade ju trycka på exakt rätt knappar utan att se oseriös ut.

Frågorna som ställdes var absolut inte irrelevanta på något vis. Moderatorerna var heller inte särskilt hård mot Trump. Att dom fick göra fact checks på honom var ju för att han ljög som en häst galopperar.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Så bestående intrycket efteråt är att det osar katt om Trump. Tyckte hans rådgivare att den klintbergaren var bra att dra upp?
Citera
2024-09-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Så stark i de här debatterna? Trumps debatt igår är bland det sämsta jag sett av en amerikansk presidentkandidat i modern till. En arg konspiratirisk lögnhals. Uselt retorisk och gav ett förvirrat intryck eftersom mycket av det han sa ej stämde.

Sen vad är grejen med att hela tiden gå till attack mot allting? Han framstår som en extremt oskön person. När är han glad?

Många gamla republikaner tar sig för pannan och vrider sig i graven pga den här dåren.

Dock är det så att de frågorna han hela tiden attackerar och hela tiden cirkulerar tillbaka till är gränshaveriet, ekonomin, inflationen och krigen. Dessa ämnen är de mest centrala och viktiga för väljarna i undersökning efter undersökning, och det är därför som Trump skjuter in sig på dessa.
Citera
2024-09-11, 12:18
Medlem
mr.demons avatar
Kamala var mycket bättre än vad jag trodde hon skulle vara
Citera
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Tycker det är galet att Taylor Swift lagt ut hennes stöd för kamala och hennes klimat regler. Swift tar ju förfan privatjet varje dag även om destinationen ligger typ 40 min bort. Visar bara hur korkade demokrater är. Dubbelmoral delux!

Vinner kamala är det kört. Hoppas inte de riggar valet så Kamala vinner.

Sett till vad Swift fokuserar på i inlägget LGBTQ, kvinnors rättigheter och abortfrågan har hon säkert ingen koll på klimatpolitiken. Man kan fråga sig vad administration Harris har lovat henne i utbyte mot stöd? Swift är en liberal miljardär. Hon har råd att fokusera på frågor hennes lyssnare inte har råd till.
Citera
Medlem
MAGA och Trumpkretsen har ägnat dagar åt att förlöjliga Kamala för hennes noggranna förberedelser inför debatten, detta samtidigt som Trump själv påpekar att han inte behöver förbereda sig alls och se hur det gick. Det kanske vore lite klädsamt med lite självrannsakan.
Citera
2024-09-11, 12:19
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Fast frågan är hur mycket väljarna bryr sig. Verkar luttrade när kändisar ska säga åt dem hur de ska rösta... tänker på de Niro framförallt

Fast Swiftiesarna är ett eget släkte!

Säger hon nått så gör de som hon säger!
Citera
2024-09-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Talat som en äkta konspirationsteoretiker. Såg du debatten ens? Trump klappade ju igenom totalt. Han såg ut som en packad konspirationsteoretiker. Harris lyckade ju trycka på exakt rätt knappar utan att se oseriös ut.

Frågorna som ställdes var absolut inte irrelevanta på något vis. Moderatorerna var heller inte särskilt hård mot Trump. Att dom fick göra fact checks på honom var ju för att han ljög som en häst galopperar.

Jag är inte i målgruppen för debatten, eftersom jag inte är en efterbliven amerikan.
Citera
Medlem
Citat:
Enligt Trumpsupportrar så riggades valet 2016 (när Trump var president).

Vad är det då som hindrar att valet riggas 2024 (när Biden är president, om han nu är det)?

Jag har aldrig fattat logiken där.... Om valet stals 2016 så kan det väl stjälas ännu lättare 2024?

Trump vann ju valet 2016 o var president till 2020.
Det var ju valet 2020 som Trumpsupportrar savar riggat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kamala var mycket bättre än vad jag trodde hon skulle vara

Jag trodde hon skulle vara väldigt bra men att hon totalt skulle krossa Trump hade jag kanske inte förväntat mig.
Citera
2024-09-11, 12:21
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kul också att Swift hade en bild på sig själv och en katt i anslutning till detta uttalande. Var det för att visa att ingen invandrare hade käkat upp hennes katt?

Nja mer JD Vance utspel om barnlösa kvinnor som har katt istället med anspelning till Harris!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in