Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 10:25
Medlem
Trump var ju i varje fall rolig när han sade att Kamala borde övertala Biden att skriva på ett beslut om att stänga gränsen och han sade att hon får väcka honom först eftersom klockan ju är fyra på eftermiddagen och han därmed ligger och sover.
Citera
2024-09-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Aftonbladet blåljuger och driver egen kommunist agenda påstår att Harris krossade i debatten och leder i alla mätningar har lagt 2 timmar på att kolla de flesta news outlets i USA och kan inte hitta en enda mätning där Harris skulle leda inte ens CNN men Aftonbladet kör sin egen kommunist agenda.

Aftonbladet har stängt av sin tips telefon och växeln går inte att ta sig igenom pg tekniskt fel

Föreslår att alla här ringer in och förklarar vad ni tycker
Att Harris krossade Trum i debatten är nog alla utom Trumps mest okritiska väljare överrens om. Men hur det påverkar utgången återstår ju att se. Fast valet borde ju vara enkelt, en välutbildad kvinna med stor politisk erfarenhet, därtill åklagare mot en gammal åtalad affärsman med hat som politiskt bränsle .
Citera
2024-09-11, 10:26
Medlem
BradSs avatar
Kul att se röstresultatet från alla högerincels på Flashback och så kraschade och brann dom så katastrofalt. Illustrerar hur jäkla verklighetsfrånvända dom är.
Citera
2024-09-11, 10:29
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Problemet med val i USA är att de alltid bryr sig mer om personen än dess politik. Jämför politiken under Trump jämfört med när Harris varit VP. Vilken värld vill ni helst leva i?

Trump är en dåre som gapar och skriker om konstiga saker. Men kolla på politiken! Det är ju det viktiga. Man har ju hellre en dåre som skriver lite märkliga saker på nätet än en marxist som kommer vara med och förstöra världen, kanske tom. föra oss in i fler krig.
Citera
2024-09-11, 10:29
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Trump gillar att skrämma amerikaner och det har gett resultat.

Kul också att han sa att brottsligheten går ner i hela världen för att alla brottslingar flyttar till USA. Det kan väl ändå inte ens de mest hårdnackade sydstatspatrioterna tro på?
Citera
2024-09-11, 10:30
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Är Trump mentalsjuk på riktigt? Äter hundar och katter? Fanns det en stackars illegal immigrant som gjort det?

Hur fan kan man rösta på en sådan clown?
Finns en hel tråd om det på flashback din dumma fitta. Trump bara återgav vad som rapporterats i media.

(FB) Haitiska flyktingar äter upp katter i Springfield, Ohio

Kanske du som är mentalsjuk?
Senast redigerad av rtyuio 2024-09-11 kl. 10:32.
Citera
2024-09-11, 10:30
Medlem
HomoDeuss avatar
Kimmels inslag om debatten.

https://youtu.be/Y9bqtlWphXA?si=jJU1bmm2O_rfFbDI
Citera
2024-09-11, 10:31
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Då förmodar jag att du läst en hel del av diskussionen efter debatten. Jag vet inte om jag orkar göra det just p.g.a alla fanatiska troll som härjar på FB. Skulle gärna höra din uppfattning i några meningar.
Och jag ville höra din mening! Någon smart och kunnig behöver sammanfatta opartiskt.

En ledtråd är att en av expressens huvudrubriker är "Swift gillar Harris". Så otroligt tungt argument. Man kan alltså inte läsa expressen för att få en uppfattning.

Det kommer att finnas 100-tals youtube-sammanfattningar ikväll, där får jag veta mer. Jag kommer absolut inte att se debatten, jag hatar all politik i USA, som gått ner sig till träsknivå.
Senast redigerad av ManicToo 2024-09-11 kl. 10:36.
Citera
2024-09-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Trump var ju i varje fall rolig när han sade att Kamala borde övertala Biden att skriva på ett beslut om att stänga gränsen och han sade att hon får väcka honom först eftersom klockan ju är fyra på eftermiddagen och han därmed ligger och sover.

Ja det var ju produktivt prat. Är det inte deras politik och deras visioner man vill höra i en debatt mellan två presidentkandidater som ska styra landet? Rolig och lustig kan man väl vara med sina vänner eller om man deltar i ett humorprogram tänker jag.
Citera
2024-09-11, 10:33
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Problemet med val i USA är att de alltid bryr sig mer om personen än dess politik. Jämför politiken under Trump jämfört med när Harris varit VP. Vilken värld vill ni helst leva i?

Trump är en dåre som gapar och skriker om konstiga saker. Men kolla på politiken! Det är ju det viktiga. Man har ju hellre en dåre som skriver lite märkliga saker på nätet än en marxist som kommer vara med och förstöra världen, kanske tom. föra oss in i fler krig.
Så varför gapar och skriker Trump istället för att berätta vad han vill göra och vad han har gjort? Han hade vunnit hur lätt som helst.

Jag tror USA, precis som i Sverige, längtar efter en vanlig politiker som ser problem och diskuterar dem. USA skulle behöva ett tredje parti.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Tråkigt att höra. Det där jävla landet skulle behöva yngre Presidenter. Inte gamla gubbjävlar och kärringjävlar. Ålder runt 40-50.
Instämmer. Men det är nog mer än så som måste hända där borta. Presidenten regerar ju ändå inte solo så att säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

Ja, han är ju alltid rolig. Skulle säga att Trump är den roligaste presidenten vi har sett.

Det är väl mest bara resten som saknas? Dels lögnerna (nej, det är ingen som äter katter och hundar, det kommer inte bli könsbytesoperationer på illegala invandrare i fängelse och det finns inte fem delstater som tillåter att man avrättar spädbarn i nio månaders tid), som är svårt att förstå. Tänker han inte att hans anhängare kommer kolla upp om påståendet faktiskt stämmer? Eller är han så säker på att hans väljargrupp är för dum för att kolla om något stämmer?

Den andra biten är ju att han faktiskt inte pratar ett dugg om sin egen politik. Det är bara att han ska göra det "great again", inte om hur. Och får han en konkret fråga så besvarar han det alltid svepande som "we will have a plan, a fantastic plan" men sedan går han aldrig någonsin in på detaljerna.

Utöver det så får man ju konstatera att han inte fick så jävla mycket gjort under tiden han var president. Statsskulden skenade, arbetslösheten har mycket högre när han lämnade, han lovade att han skulle bygga en mur mot Mexico men det gjorde han inte. Osv. Samtidigt så fick han vissa saker gjorda, han såg t ex till att NATO-länderna i Europa tog tag i sina försvarsanslag, han lyckades få Israel att normalisera sina relationer med ett gäng arabländer mm. Så inte ett totalt fiasko, men å andra sidan tror jag inte att det är där han har sitt stora stöd.

I grund och botten tror jag dock att hans största svaghet är att han är ett så enormt tydligt fall av en narcissist. Det är inte ett lämpligt drag för en president oavsett partifärg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in