Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Den bästa någonsin? Du yrar min vän.

Du kan visa bättre uppgång i usa senaste 20 åren
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
I bettingsammanhang är denna förändring STOR.
Gick det så illa för Trump?

Ingen är väl överraskad över att Trump kör Trumpstilen.
Kamala skulle förlora debatten stort, enl tråden. Själv har jag inte sett någon debatt med Kamala förut. Ska se denna senare idag.
Men nog var man orolig att hon skulle falla platt.

Men gick det så illa för Trump?

Jepp, jag gillar normalt sett Trump men i natt var han en lallande idiot...
Citera
Medlem
GooglaYuriBezmenovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Putin vill definitivt inte ha en demokrat som president. Du ska inte lita ett ord på vad den mannen säger. Går han ut och säger en sådan sak öppet så betyder det precis tvärtom.

Tolkar jag Putins uttalande så fanns det en aning ironi i det han uttryckte, han belyste väl att han föredrar Harris smittsamma skratt, bland annat.
Citera
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Hela valet kan inte räddas enbart för att Harris hade en bra debatt? Har svårt att tro det i alla fall...

Har ej sett debatten än men det e väl exakt samma reaktioner som under valet 2016 efter diverse debatter???

Nej. Detta var endast en debatt.
Vi får se hur nästa går. Om det blir fler.
Det pratas om att man från republikanernas sida, INTE vill se någon mer debatt. Mest twitterskvaller i o f s. Det skulle vara ett stort misstag = erkännande.
Något som demokraterna kommer utnyttja, i propagandasyfte i så fall.
Citera
2024-09-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GooglaYuriBezmenov
Tolkar jag Putins uttalande så fanns det en aning ironi i det han uttryckte, han belyste väl att han föredrar Harris smittsamma skratt, bland annat.

Ja uppenbar ironi.
Citera
2024-09-11, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Du kan visa bättre uppgång i usa senaste 20 åren

Ekonomin var ju ytterst ansträngd när hans presidentskap var slut.
Citera
2024-09-11, 09:14
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jepp, jag gillar normalt sett Trump men i natt var han en lallande idiot...

Gilla Trump? ok...

Behöver republ. hitta på något?
I så fall vad?
Citera
2024-09-11, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Detta ämne har ältats många varv här på flashback. Det finns en handfull delstater som inte har någon bortre gräns för när det är tillåtet. Det är det Trump hugger på och Kamala vägrar svara på.
Om man använder lite logik (och Google)

” Ingen bortre gräns för abort" innebär att det inte finns någon specifik tidsgräns i graviditeten efter vilken abort inte längre är tillåten. I praktiken betyder det att abort kan utföras när som helst under graviditeten, men oftast under förutsättning att det finns särskilda medicinska skäl, såsom allvarliga hot mot den gravida kvinnans hälsa eller allvarliga fosterskador”
Citera
2024-09-11, 09:15
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Vet inte varför du svarar när du helt missat att Trump gång efter gång sagt att han inte bör vara president eftersom han är senil, till och med efter han hoppat av som kandidat driver han och hans folk frågan att han bör hoppa av som president, läser du inte nyheter?
Biden tvingades bort av demokraterna. Biden själv ville fortsätta men tvingades bort. Jag tror demokraternas plan har varit att tillsätta Harris hela tiden utan att man behöver rösta fram henne som man gjort nu.

Men hursomhelst så var det inte Trump som tvingade bort Biden, det har han ingen möjlighet till att göra. Det är demokraterna som bestämmer, inte Trump. Att han sa sanningen om Biden är väl inget konstigt. Biden är ju fortfarande president i flera månader till men det verkar folk ha glömt bort. Harris är inte ens vald som presidentkandidat men ändå står hon där. Helt absurt är det men har förmodligen varit planen hela tiden.

(FB) Biden dör så Harris blir president? enda skillnaden mot den där idén är att Biden faktiskt (typ) lever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag tror att den stund som Trump drog upp att immigranter äter sällskapsdjuren i Ohio är vändpunkten. Han kommer aldrig att kunna äta upp det ögonblicket.

Men det är ju sant. Såg det på min feed ett par veckor innan debatten men jewtube verkar ha rensat.

Här är en iallafall.

https://youtu.be/qDJPvQILSpg?si=xHM0G1mt-eZ8uxOt

Jag tror iallafall att kamala vinner för att hon är kvinna och woke. Kvinnliga och låg testosteron väljare älskar sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Och apropå det Trump sade om invandrare som äter husdjur så filmades det ju förra året hur en invandrare i Italien grillade en katt på en trottoar i Livorno.

På twitter skrev några att det föreställde en invandrare som grillade en katt på Lampedusa.

Då kunde mainstreammedia glädja sig med rubriker som "FAKE! Videon föreställer INTE en invandrare från Lampedusa som grillar en katt".

Som om det viktiga var i vilken stad det inträffat.

Jag antar att det är samma sak med historierna från USA. Alltså att det är sant. Men att detaljer kring det kan vara oklara vilket ger media en chans att framställa allt som bluff. Får väl se om det kommer fram några bildbevis.

Det finns säkert någon enstaka invandrare som ätit en katt eller liknande. Men det är inte så Trump lägger upp det. Han får det att låta som att Invandrarna strömmar in från Haiti som otyglade apor som löper amok och äter folks husdjur som någon slags zombie film.

Han får väl förfan ha lite finess i hur han uttrycker sig? Han är så jävla arg så han verkar skita i retoriken. Han häver ur sig allt han känner bara som ett fyllo utan impulskontroll.
Citera
2024-09-11, 09:16
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Har kollat cirka halva "debatten".

Inte värt att kallas för en debatt ärligt talat. Trump har ju tappat det helt, osammanhängande svammel inte en gång utan mest hela tiden.

Man längtar efter en riktig republikan.
Trump behöver bort.

Vem finns istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in