Putin vill definitivt inte ha en demokrat som president. Du ska inte lita ett ord på vad den mannen säger. Går han ut och säger en sådan sak öppet så betyder det precis tvärtom.
Klart stöttar Harris så han får göra som han vill. Precis som att han kände att det var läge att invadera Ukraina när Biden var president.
Vad tror du Harris kommer göra mot Putin? Tror du hon kommer våga säga emot honom? Dessutom vill nog Harris och Putin ungefär samma sak. Glittrar i bådas ögon när de tänker på Sovjetunionen.
Bara för att göra det klart, så menar jag att ingen av de två kandidaterna gjorde bra ifrån sig under nattens debatt.
Dock så tror jag knappast att en efterbliven snubbe lyckas att bygga upp förmögenhet på 28 miljarder SEK, för att inte snacka om att bli POTUS. Och det var inte Trump som drev bort Biden, det fixade han på egenhand.
Intressant att du vet hans förmögenhet när han själv vägrat visa sin ekonomi.
Och apropå det Trump sade om invandrare som äter husdjur så filmades det ju förra året hur en invandrare i Italien grillade en katt på en trottoar i Livorno.
På twitter skrev några att det föreställde en invandrare som grillade en katt på Lampedusa.
Då kunde mainstreammedia glädja sig med rubriker som "FAKE! Videon föreställer INTE en invandrare från Lampedusa som grillar en katt".
Som om det viktiga var i vilken stad det inträffat.
Jag antar att det är samma sak med historierna från USA. Alltså att det är sant. Men att detaljer kring det kan vara oklara vilket ger media en chans att framställa allt som bluff. Får väl se om det kommer fram några bildbevis.
Och apropå det Trump sade om invandrare som äter husdjur så filmades det ju förra året hur en invandrare i Italien grillade en katt på en trottoar i Livorno.
På twitter skrev några att det föreställde en invandrare som grillade en katt på Lampedusa.
Då kunde mainstreammedia glädja sig med rubriker som "FAKE! Videon föreställer INTE en invandrare från Lampedusa som grillar en katt".
Jag antar att det är samma sak med historierna från USA. Alltså att det är sant. Men att detaljer kring det kan vara oklara vilket ger media en chans att framställa allt som bluff. Får väl se om det kommer fram några bildbevis.
Det finns säkert någon enstaka invandrare som ätit en katt eller liknande. Men det är inte så Trump lägger upp det. Han får det att låta som att Invandrarna strömmar in från Haiti som otyglade apor som löper amok och äter folks husdjur som någon slags zombie film.
Han får väl förfan ha lite finess i hur han uttrycker sig. Han är så jävla arg så han verkar skita i retoriken. Han häver ur sig allt han känner bara som ett fyllo.
Senast redigerad av Kimma7 2024-09-11 kl. 09:12.
Framförallt timingen är lite konstig. Varför gå ut precis efter debatten?
Om hon stödjer Harris kunder hon låta Harris "njuta" över att ha "vunnit" debatten enligt ganska samstämmiga bedömare.
Hon vill kanske ge sken av att hon följde det hela. Analyserade och därefter tog sitt beslut.
Bra PR-folk.
Italien??? Han har inte nämnt något om Italien.
Du antar att historiena är sanna, fastän både polis och myndigheter säger att de inte fått några sådana rapporter, men att du inte länkar till en film som visar vad Trump påstår?
Oddsen är fortfarande bättre än det var för Trump 2016 och Brexit.
I bettingsammanhang är denna förändring STOR.
Gick det så illa för Trump?
Ingen är väl överraskad över att Trump kör Trumpstilen.
Kamala skulle förlora debatten stort, enl tråden. Själv har jag inte sett någon debatt med Kamala förut. Ska se denna senare idag.
Men nog var man orolig att hon skulle falla platt.
Detta ämne har ältats många varv här på flashback. Det finns en handfull delstater som inte har någon bortre gräns för när det är tillåtet. Det är det Trump hugger på och Kamala vägrar svara på.
Herregud, vilket förbannat spektakel! Den ene galnare än den andre - Trump var inte till sin fördel, i natt - Detta vann Harris med hästlängder, trots en medioker insats. Det säger lite om hur Trump framförde sina åsikter och "politik". Jag brukar gilla Trump skarpt, men åldern eller galenskapen har kommit ifatt även honom...
Av alla dessa som vält in - har du hittat.. en?
Klart det kommer bildbevis, Musk är alltid redo med AI på X.
Är det inte Swifties för Trump så boostar sitt ego.
Tydligen inte eftersom Bidens administration fick städa efter Trump och vända skutan åt rätt köl.
Trump 2016-2020 är en dålig utgångspunkt.
Vid valförlust visade han snarare sitt rätta jag - stop the steal, stormningen av Kapitolium, dömd för bokföringsbrott för att inte riskera porrskandal inför att han kandiderade 2016.
Ämnar frige dömda högerextremister och garanterat sig själv.
Enligt dig ja , frågar du ekonomer så har Biden/harris satt världen i ett av eom värsta inflationen någonsin . Men Visst lider man av tds så kan man inte tänks klart
Tyvärr kommer han fram som ”extremt oskön” men han är inte en politiker utan en slick patriotisk affärsmän, perfekt för att vara USAs president. USA förtjänar Trump och Trump är vad USA behöver just nu, inte 4-år till med woke-demokraterna.
Trump skulle ta i tu med Nord Korea, Kina, Ryssland och Iran utan att det skulle innebära mer krigande. Nu när Harris vinner (för det gör hon tyvärr) så kommer USA ekonomi gå käpprätt (utlandsskulden har ökat med 1 trillion USD var 100:e dag) det kommer att braka på något sätt, plus amnesti åt +11 miljoner illegala?!!!
Men herrejävlar. Sov du dig igenom hans presidentperiod?
Nej, han är inte kapabel att ta itu med ett enda dugg, mer än det som till 100% gynnar honom själv. Därefter övriga familjen.
Ta i tu med Kina, Ryssland, N Korea