2021-01-20, 23:34
Medlem
Gavins-Friends avatar
Tänkt på detta enda sen valet. Harris är kvinna, svart, asiatiskt påbrå. Perfekt för PKisterna. Men hon hade med största sannolikhet aldrig vunnit som president. Så de tar en senil gubbe som är välkänd och som varit vice president (även om han själv inte minns vem han var vice åt) och sätter Harris som vice.

Skulle inte förvåna mig om att man räknat med att Biden ska trilla av pinn så Harris tar över. Annars kanske man påskyndar processen så att säga.

Det här är alltså vad jag tror, inte vad jag vet. Men är det någon annan som tror liknande? Skulle vara intressant att se hur den tråd står sig om låt säga 2år.
Citera
2021-01-20, 23:36
Bannlyst
En intressantare fråga är vad som händer om Harris dör före Biden
Citera
2021-01-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Tänkt på detta enda sen valet. Harris är kvinna, svart, asiatiskt påbrå. Perfekt för PKisterna. Men hon hade med största sannolikhet aldrig vunnit som president. Så de tar en senil gubbe som är välkänd och som varit vice president (även om han själv inte minns vem han var vice åt) och sätter Harris som vice.

Skulle inte förvåna mig om att man räknat med att Biden ska trilla av pinn så Harris tar över. Annars kanske man påskyndar processen så att säga.

Det här är alltså vad jag tror, inte vad jag vet. Men är det någon annan som tror liknande? Skulle vara intressant att se hur den tråd står sig om låt säga 2år.

Problemet med din teori är att det inte är partiet som utser vice-president-kandidat, planen faller på att efter att man utsett Biden till kandidat så väljer han en vice-kandidat och det finns alltså inte någon garanti att bara för att man väljer en "senil gubbe" som kandidat att han med automatik skulle välja en svart kvinna som vice-president-kandidat.

Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
En intressantare fråga är vad som händer om Harris dör före Biden

Då får Biden ta och utse ny vice-president har jag för mig. Enligt "Gavins-Friend"s teori så skulle han per automatik utse en svart kvinna
Citera
2021-01-20, 23:51
Medlem
hybridvarantants avatar
Biden är ju till åren kommen, så med viss sannolikhet kommer han inte ta sig igenom sina fyra år. Behöver inte vara att han dör, kan vara att något händer som gör att han inte har hälsa att fortsätta. I så fall får Harris ta över, tillfälligt eller permanent.

Att någon av politiskt korrekta skäl skulle göra Biden illa till förmån för Harris är en teori som passar bätter i ett annat delforum, t.ex. det där man diskuterar om Palme var en rymdödla med HIV.

En mer jordnära spekulation på samma tema, eller i alla fall med liknande konsekvenser, är att Bilden under nästa valkampanj hintar om att han inte kommer att klara sig igenom ytterligare fyra år. Samtidigt försäkrar han sina väljare att det i så fall inte är någon fara, eftersom han har så högt förtroende för Harris efter deras fyra år som radarpar. Biden, Harris blir omvalda 2024 och någon gång 2025 kliver Biden ner av hälsoskäl. Harris tar över.
Citera
2021-01-20, 23:51
Medlem
MyJustices avatar
Jag tror att Biden är dittsatt av stora företag -
hans uppgift är att avgå utav hälsoskäl under våren 2021
Citera
2021-01-20, 23:53
Medlem
hybridvarantants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Jag tror att Biden är dittsatt av stora företag -
hans uppgift är att avgå utav hälsoskäl under våren 2021

Alla amerikanska presidenter har- och måste ha näringslivet i ryggen.
Din spekulation om avgång av hälsoskäl liknar min i inlägget ovan, men du lägger det fyra år tidigare än i min spekulation.
Citera
2021-01-20, 23:56
Medlem
Vad händer om båda dör då, ungefär samtidigt, utan att ersättare hinner utses? Blir det nyval då och vem styr i så fall under tiden?
Citera
2021-01-21, 00:08
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad händer om båda dör då, ungefär samtidigt, utan att ersättare hinner utses? Blir det nyval då och vem styr i så fall under tiden?

Hittar ordningen här:
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_line_of_succession

Men just nu är det, efter president

No. Office Incumbent Party
1 Vice President Kamala Harris Democratic
2 Speaker of the House of Representatives Nancy Pelosi Democratic
3 President pro tempore of the Senate Patrick Leahy Democratic

och efter det blir det komplicerat
Citera
2021-01-21, 00:10
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend

Det har varit planen hela tiden.
Tror Obama, Hillary och Pelosi ligger bakom den planen.

Det var genomskinligt redan när Bernie Sanders gav upp och Biden blev kandidat och utsåg Kamala.

Old News.
Citera
2021-01-21, 00:24
Medlem
fittslems avatar
Lägg till att Biden har jobbat inom politik i över 40 år. Och varför skulle en 80år gubbe med mycke pengar då vilja bli president eller ens bry sig?

Han vill skriva in sig i historieböckerna innan han trillar av pinnen, thats it.
Citera
2021-01-21, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybridvarantant
Alla amerikanska presidenter har- och måste ha näringslivet i ryggen.
Din spekulation om avgång av hälsoskäl liknar min i inlägget ovan, men du lägger det fyra år tidigare än i min spekulation.

Jag personligen tror att Biden avgår om ungefär två år.
Så Harris hinner bli varm i kläderna inför nästa val och då har även amerikanarna fått smaka och vänja sig med en kvinna som president.

Passar bra in i agendan känns det som.
Citera
2021-01-21, 00:40
Medlem
Biden verkar inte helt kry.

Han faller mig snart av pinnen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto