Citat:
Ursprungligen postat av
Gavins-Friend
Tänkt på detta enda sen valet. Harris är kvinna, svart, asiatiskt påbrå. Perfekt för PKisterna. Men hon hade med största sannolikhet aldrig vunnit som president. Så de tar en senil gubbe som är välkänd och som varit vice president (även om han själv inte minns vem han var vice åt) och sätter Harris som vice.
Skulle inte förvåna mig om att man räknat med att Biden ska trilla av pinn så Harris tar över. Annars kanske man påskyndar processen så att säga.
Det här är alltså vad jag tror, inte vad jag vet. Men är det någon annan som tror liknande? Skulle vara intressant att se hur den tråd står sig om låt säga 2år.
Problemet med din teori är att det inte är partiet som utser vice-president-kandidat, planen faller på att efter att man utsett Biden till kandidat så väljer han en vice-kandidat och det finns alltså inte någon garanti att bara för att man väljer en "senil gubbe" som kandidat att han med automatik skulle välja en svart kvinna som vice-president-kandidat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Radjaidjah
En intressantare fråga är vad som händer om Harris dör före Biden
Då får Biden ta och utse ny vice-president har jag för mig. Enligt "Gavins-Friend"s teori så skulle han per automatik utse en svart kvinna