And the Harris campaign’s trolling continues…
They bought a section of billboards in Philly poking fun at Donald Trump’s ego.
“Crowd Size Matters” while comparing two oddly shaped pretzels — playing off a joke former President Barack Obama made over Trump’s obsession with crowd size. "
Tyvärr lär de väl få inse att demokraterna politik blir förödande mtp fler immigranter, ekonomin och ett sämre samhälle i stort. Analytiker är de verkligen inte, mer som en fårskock.
Hur tänker du att den skulle vara förödande? Jag tror många bygger upp falska världsbilder om gott och ont här. Så otroligt stor skillnad är det inte, och om man vill prata skillnader så bedrev Trump politik som skulle kallas för democrat politics för ca. 100 år sedan. Det blev inte så mycket träskdränering, om man säger så...
Trump var mer presidentlik i sitt utförande. Mer kraftfull och man kände att han varit president.
Men Harris hade bättre svar på tal. Det känns som att hon hade svar på allt även om man inte håller mer allt hon säger.
Sen var det många riktigt pinsamma moment från Trump. Angående trans operationer på illegala invandrare och att invandrare äter katter och hundar. Hahahha. Hans team måste ha dött några gånger bakom kulisserna.
Harris vann men liten marginal för att hon var samlad. Hon förlorade på att hon nästan kändes lite kuvad. Men det ändras nog om hon hade blivit president
Det har varit rapporteringar på sociala medier osv i flera månader om att immigranter i Ohio fångar, dödar och äter fåglar, ankor och katter. Dessutom så har polisen ej dementerat rykterna om att immigranter äter olika djur.
Nettopositivt för Trump. Det var ganska uppenbart att Kamala fick frågorna i förväg – hennes svar lät som inövade monologer, nästan som ett dåligt manus där man redan vet vad som ska hända. Det var som att hon hade repeterat framför spegeln i timmar. Det är ju ingen slump att hon tackade nej till att debattera på Fox News – hon visste att ABC skulle "hantera" debattuppläggerctill hennes fördel.
Medan moderatorerna gav henne fritt spelrum att svamla på med sina färdiga tal, stod Trump emot både henne och deras försök att sätta dit honom. Kamala försökte sitt bästa att framstå som moderat, men man såg (om man vill) att det bara var ett skådespel. Hennes ansiktsuttryck och överdrivna smajlande var mer pinsamt än övertygande. Och trots alla försök att hjälpa henne glänsa, så var det Trump som fick kvällens virala ögonblick.
Eftersom Kamala klarade sig och inte kollapsade kan vi förvänta oss att de MSM kommer att hävda att Kamala vann, och rubrikerna kommer att handla om Trumps kommentarer om haitier som äter husdjur. Men de virala internetklippen tillhör Trump, dessa är vad folk kommer se idag.
Nattens kanske största vinst för Trump: Pennsylvania vars ekonomi står och faller med fracking vart påminda om att Harris vill förbjuda detta.
Senast redigerad av Nixter 2024-09-11 kl. 07:29.
Swifts alla följare kan verkligen göra skillnad. De är ju i princip viljelösa anhängare till ett popfenomen.
Tyvärr lär de väl få inse att demokraterna politik blir förödande mtp fler immigranter, ekonomin och ett sämre samhälle i stort. Analytiker är de verkligen inte, mer som en fårskock.
Ja, och hon är större i Europa än i USA.
Dessutom orkar arbetarklassen inte med fler kändisar och neo-cons (läs: Dick Cheney) som ställer sig bakom Kamala. Trötta på det.
Dessutom:
Nyss på CNN (TV - som jag betalar för)
Trump ÖKAR sin ledning på frågan om vem som bäst kan styra EKONOMIN!
Det har varit rapporteringar på sociala medier osv i flera månader om att immigranter i Ohio fångar, dödar och äter fåglar, ankor och katter. Dessutom så har polisen ej dementerat rykterna om att immigranter äter olika djur.
Det är dementerat av polis och det finns redan i tråden om Vance - eftersom det var han som spred bs innan Trump.
Trump ÖKAR sin ledning på frågan om vem som bäst kan styra EKONOMIN!
Från 53 till 55 %.
Undersökning gjord efter "debatten".
Kamala duckade första frågan, thats why...
Så är det. Demokratisk media försöker som vanligt påstå att Harris vann debatten och att Trump ljög om allt men när opinionsundersökningarna börjar komma så ser man vem som vann på riktigt. Folk ser igenom dom skenheliga Demokraterna och deras eviga manipulerande.
Smart taktik av Kamala att trycka på Trumps mest ömma punkt, att prata negativt om att han inte är populär. Det fick honom ännu mer ur balans än han var tidigare. Som väntat vann Kamala debatten. Hade hon varit man eller vit skulle hon vara stor favorit att vinna valet. Men nu känns det fortfarande 50-50.
Nej ingen demokrat förespråkar det, men av någon outgrundlig anledning så står det på vissa ställen att det skulle vara tillåtet. Jag vet inte om det står så i RvW men du kanske kan upplysa mig där?
Sen kan du ju också säga vilka kliniker som utför sådant?
Jag menar hur vet man att det händer?
Vad jag förstår så har demokrater, när de fått kritik, lämnat otydliga (och motstridiga) svar kring vad som faktiskt gäller i Virginia. Guvernör Northam (demokratisk politiker och läkare) verkar praktisera det, för han beskriver ju hur han gör, även om det är sällsynt, och Kathy Tran (D), förespråkar en utvidgning. Bl.a att förenkla för kvinnan att göra abort i tredje trimestern, eller låta barnet dö direkt efter födseln. Giltigt skäl kan vara om moderns mentala hälsa påverkas negativt (vilket jag tycker är en absurd tanke för att rättfärdiga att döda ett barn). Jag vet för lite om detaljerna, men det pågår uppenbarligen en debatt, och det är den som Trump hänvisar till.
Kathy Tran, a Democrat, was elected to the Virginia House of Delegates in 2017, one of a record 28 women chosen for the legislative chamber that year. She introduced HB 2491 earlier this year, and in a committee hearing on Monday, she was questioned about the bill by fellow delegate Todd Gilbert, a Republican.
“How late in the third trimester could a physician perform an abortion if he indicated it would impair the mental health of the woman?” Gilbert asked.
“Through the third trimester,” Tran responded. “The third trimester goes all the way up to 40 weeks.”
“Where it’s obvious that a woman is about to give birth,” Gilbert then asked, “would that still be a point at which she could request an abortion if she was so certified? She’s dilating.”
Vad fan snackar du om? non-viable är ordet om fostret.
Två läkare ska fatta medicinska beslut om tredje trimestern i samråd med kvinnan/föräldrar och inte politiker, det gäller om kvinnans liv och hälsa är i fara eller om fostret är så skadat att det inte är livsdugligt.
Om inte en abort sker kan fostret dö i livmodern och kvinna kan dö av sepsis.
Vilket har hänt i Polen pga sjuka abortförbud och var nära att ske i Texas pga att Trump förstört Roe v Wade.
Ta del av mitt inlägg ovan, och ta dig en funderare vad som pågår.
Senast redigerad av skoputs 2024-09-11 kl. 07:23.