Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 06:50
Medlem
Gillar inte Kamala och är egentligen mer pro Trump men vill inte ha massa Ryssfittor till orcher som rullar pannsarvagnar över Europa så jag ser hellre Kamala.

Ikväll visade Trump klart och tydligt vilken sida han står på i Ukrainakriget.
Citera
2024-09-11, 06:52
Medlem
Trump behöver arbeta på att förnya sin retorik och hitta tillbaka till sin gamla stil, missnöjespolitik blandat med garv och glimten i ögat, och väldigt catchy one-liners. Det saknades
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Trump var mer presidentlik i sitt utförande. Mer kraftfull och man kände att han varit president.

Men Harris hade bättre svar på tal. Det känns som att hon hade svar på allt även om man inte håller mer allt hon säger.

Sen var det många riktigt pinsamma moment från Trump. Angående trans operationer på illegala invandrare och att invandrare äter katter och hundar. Hahahha. Hans team måste ha dött några gånger bakom kulisserna.

Harris vann men liten marginal för att hon var samlad. Hon förlorade på att hon nästan kändes lite kuvad. Men det ändras nog om hon hade blivit president
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
TID är väl sånt man ska undvika att ge människor som henne.

Hon är SÅÅÅÅÅÅÅÅ Annie Lööf (C), så jag vill kräkas.

"I have a plan" sa hon femtielva ggt under sitt slutanförande.

Hon svarade inte på nåt som hon (inte) gjort under sina 3,5 år som VP. Fakta.

Nä, den donnan behöver inte mer TID.

By the way, enligt CNN vill 22 % av amerikanerna inte ha varken Trump eller Kamala som boss. Undersökning gjord direkt efter "debatten".

Källa: live TV CNN - som jag betalar för.

Tranquilo, hombre. Hon HAR en plan. Du kommer bli varse den. Och du kommer att få dina svar.
Citera
2024-09-11, 06:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Trump behöver arbeta på att förnya sin retorik och hitta tillbaka till sin gamla stil, missnöjespolitik blandat med garv och glimten i ögat, och väldigt catchy one-liners. Det saknades

Den tiden är förbi. Han är för gammal och bara grumpy.
Citera
2024-09-11, 06:55
Medlem
DjPuttes avatar
Satt och lyssnade på en efter debatt på YT och där kom frågan upp kommer MAGA ledaren vilja ha ytterligare en debatt alla var eniga NEJ det vill han inte möjligen i mitten slutet av Oktober då han inser loppet är kört och har ingenstans att gå till, En republikan sade smärtsamt Harris var den bättre rakt igenom hade svaren och kunde trycka dig MAGA ledaren på ett sätt man inte sett tidigare i någon debatt och till slut sade en denna debatt var i klass den Bill Clinton hade då han satt dit sin motståndare i debatten!
Citera
2024-09-11, 06:56
Medlem
ziracorns avatar
Nyss på CNN (TV - som jag betalar för)

Trump ÖKAR sin ledning på frågan om vem som bäst kan styra EKONOMIN!

Från 53 till 55 %.

Undersökning gjord efter "debatten".

Kamala duckade första frågan, thats why...
Citera
2024-09-11, 06:59
Medlem
Alltid gillat Trump, men han skulle klivit av efter torsken sist, de blir mest upprepningar hela tiden. Och jag har sagt hela tiden, snacka om DIN politik och lägg ner med påhopp som hur en person ser ut osv. Man kan kritisera den andras politik. Han kunde haft detta som i en liten ask, men nu skjuter han sig själv i foten och jag är fan inte lika säker längre. Jag tror nog att Harris tar hem detta OM inte Trump byter strategi pronto
Citera
2024-09-11, 07:00
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Varit en bit skeptisk till Harris, med viss oro att hon är för radikal för stora delar av USA. Hon är trots allt f.d. åklagare, från Oakland, CA. Ska erkänna att jag har varit stor "fan" av President Biden och även om jag tycker att det var ett självklart bra beslut att han klev av, av uppenbara skäl, har jag oroat mig för att demokraterna kommer ha svårt att finna en tillräckligt bra kandidat som på ett så lika enkelt sätt kan skåoa ut Trump som Biden gjorde 2020. Nå. Hur gick det nu då. Harris attacker på Trump var sakliga och inövade.

Varje gång Trump blev angripen av henne, gick han, no surprise, till motangrepp, och hans GOTO argument var migrationen som är den verkligen ömma punkten i demokraternas politik.

Harris var inte tydlig med hur hon ville hantera gränskrisen så här tror jag att Trumps moteld till viss del biter.

Men, på det stora hela gjorde Harris ett samlat intryck, med många skarpa, inövade "soundbites".

Hon fick Trump att framstå som hopplöst fast i missnöjesretoriken, som låt oss vara ärliga, inte alls kändes varken fräsch eller humoristisk, som när han slog igenom i politiken 2015.

Hans svador kändes unkna och allt annat än humoristiska. Borta är glimten i hans öga, borta är charmen och kreativiteten. Trump kändes trött, enformig och en smula uppgiven i sin retorik, särskilt när han försökte försvara stormningen av Kapitolium genom att gå till angrepp mot Pelosi. Där var hans lågvattenmärke i debatten, och där behöver hans PR-team komma ut med en strategi i kampanjen för att städa upp.

Trump framstod som trött och tjatig tycker jag, rent av humorbefriad, i sina utsvävningar. Harris hade lärt sig av mästaren Trump själv, i den här debatten var det hon som grimaserade över Trumps pinsamheter på samma sätt som Trump gjorde i debatterna med Hillary. Det var en ögonöppnare som jag tror funkade i amerikanernas TV-rutor.

Allt detta till trots, Harris är i högsta grad ett oprövat kort, och hon har inte, anser jag, det genuina, breda stödet i ryggen som Biden hade i förra valrörelsen. Det är inget plus i amerikansk politik att ha många fans i California. Detta gäller särskilt i de avgörande vågmästarstaterna, s.k. swing states, därför är detta ett helt öppet race.

Trump adresserar och attraherar framgångsrikt traditionella republikaner och stora skaror med arbetarväljare i delstater som Michigan, Wisconsin, Ohio och Pennsylvania. Här kommer valet att avgöras. Biden var till skillnad från både Harris och fru Clinton otroligt populär i mellanvästern och rostbältet i synnerhet.

Kanske, om man är "snäll" mot Harris, kan man säga att Harris gjorde ett ganska lyckat försök att etablera ett folkligt förtroende med den här debatten, men hon har ännu mycket kvar att bevisa, anser jag. Trump behöver arbeta på att förnya sin retorik och hitta tillbaka till sin gamla stil, missnöjespolitik blandat med garv och glimten i ögat, och väldigt catchy one-liners. Det saknades.

Fantastiskt bra inlägg, tack. Jag håller spontant med dig i det mesta.

Jag noterar också att Trump faktiskt känns ganska gammal och trött - energin är i stor del borta, charmen och glimten i ögat är mestadels borta, humorn och satiren är antingen helt söndernött eller borta. Jag tänker mig att han nog är lite uppgiven kring USA i allmänhet och vart landet är på väg (i hans upplevelse står nog Kamala Harris för mycket av det). Sedan är det nog en ganska krävande sfär att röra sig i, det finns ju före- och efterbilder på ex. Barrack Obama där han ser riktigt sliten ut efter sin andra period. Givetvis tar det hårt på en människa.

Jag tror att Trump som nettoeffekt förlorade på debatten. Han presterande marginellt sämre än väntat, och Kamala Harris (bortsett från den mycket påtagligt nervösa inledningen) presterade avsevärt bättre än väntat.
Citera
2024-09-11, 07:02
Medlem
develis avatar
And the Harris campaign’s trolling continues…
They bought a section of billboards in Philly poking fun at Donald Trump’s ego.

“Crowd Size Matters” while comparing two oddly shaped pretzels — playing off a joke former President Barack Obama made over Trump’s obsession with crowd size. "

https://www.politico.com/live-updates/2024/09/10/trump-harris-presidential-debate-tonight/billboards-crowd-size-matters-00178364

😂
Citera
2024-09-11, 07:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, och så slog Taylor Swift i ännu en rejäl spik i trumpetens kista, när hon kort efter debatten gick ut med att hon stöttar Kamala, och att hon blev skrämd av trumpetens falska AI-genererade bilder där han ljög om att han hade Swifts stöd.

Trump är verkligen helt körd nu.

Swifts alla följare kan verkligen göra skillnad. De är ju i princip viljelösa anhängare till ett popfenomen.

Tyvärr lär de väl få inse att demokraternas politik blir förödande mtp fler immigranter, ekonomin och ett sämre samhälle i stort. Analytiker är de verkligen inte, mer som en fårskock.
Senast redigerad av Mullret 2024-09-11 kl. 07:07.
Citera
2024-09-11, 07:04
Medlem
Harris vann ganska lätt, och de va inte för att hon var bra på något sätt utan för att motståndarlaget saknade målvakt. Hon hade ju öppet mål hela tiden och Trump gick på de, nä nu får han byta strategi annars är de kört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in