Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 05:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Intressant hur de tar upp att Fact Checken från moderatorerna mot Trump helt enkelt var totalt felaktig och förklarar hur och varför.

De talar om moderatorernas uppenbara partiskhet. Bl.a att de inte frågade om Kamalas utspel att illegala ska ha rätt till transvård (könsbyte).
Citera
2024-09-11, 05:16
Medlem
HomoDeuss avatar
Det faktum att kamala vill ha fler debatter, innan pollsen kommer, innebär ett stort skifte i självförtroende i hennes kampanj. Dems känner att de kör över engångsclownens trasiga skiva till budskap. Harris vann detta stort och alla som menat att hon inte kan prata/kommer göra bort sig/etc - borde nu inse hur fel de fattat.

Hon vinner naturligtvis inte så många maga-röster, vilket inte är konstigt. De typerna behöver behandling, inte politik. Däremot så plockar hon många av swingvoters.
Citera
2024-09-11, 05:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Han blev ju avbruten av moderatorerna hela jävla tiden. Vad hade han kunnat komma med tycker du?

Allt var tillrättalagt för din lilla narcissist-prinsessas skull den här gången. Allt. Därför de först lät Trump köra över Biden.
Nämen så kinkig när Trump inte kunde sätta Harris på plats.

Trump:
“In Springfield, they’re eating the dogs, the people that came in, they’re eating the cats,” said Trump. “They’re eating the pets of the people that live there.”

Citera
2024-09-11, 05:17
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Håller med. Men senaste att Putin skulle "käka upp Trump" är ju bara idiotiskt. Han har ett par sylvassa one-liners som vanligt slår bra och tvivlar på att Harris skulle kunna stå upp mot europeiska megalomaniacs.
Jag tror att Trump skulle bedriva bättre politik än Harris om han får chansen.
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Han pratar inte till dig. Harris kommer inte att flytta en enda Trumpväljare.
Jag håller på Trump även om jag inte är väljare men skulle den här debatten vara det enda jag hade att gå på skulle jag valt Harris, hon framstod som mer sympatisk och rimlig.
Jag hade trott att hon skulle flamsa och skratta sönder sina chanser men hennes team har lyckats bra.

Off topic: SVT gjorde ju ett kort inslag om hur bra hennes kampanj lyckas med att nå unga väljare med bland annat ett team ungdomar som sprider tiktok klipp.
Alltså precis det som kallas trollfabriker när SD gjorde samma sak? Men nu var det bara positivt och toppen!
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Jag tror hon förlorade nån procentenhet pga debatten.
Hon attackerade Trumps person för mycket och hon hade ett alldeles för nedvärderande minspel.

Sånt förlorar man på.
Man måste attackera för få han ur balans hon gjorde jobbet och hennes tid som Åklagare gjorde det hon skulle, Hon fick MAGA ledande se gammal ut helt enkelt och trycka dit han så han spårade ur...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Han blev ju avbruten av moderatorerna hela jävla tiden. Vad hade han kunnat komma med tycker du?

Allt var tillrättalagt för din lilla narcissist-prinsessas skull den här gången. Allt. Därför de först lät Trump köra över Biden.

Fanskapet till "geni" du citerar i din signatur var dessutom en plagierande kusin-knullare och biologisk terrorist. Det är vad miljarder människor tycker är den smartaste människan som någonsin levt. Säger allt. Utplåna oss nu, kära komet.

Han blev avbruten för att han gick flera ggr över tiden och inte slutade prata. Det tror jag att jag såg Kamala göra en gång och hon blev också avbruten då. Man blir avbruten om man inte respekterar sin tilldelade tid vilket Trump hade uppenbara problem med.
Citera
2024-09-11, 05:18
Medlem
Tankefrihets avatar
Jag försöker vara objektiv när jag personligen ger Harris 3,5 av 5 i betyg, och Trump 2,5 av 5 i betyg, för denna debatt. Jämför det med Bidens katastrofdebatt som var 1 av 5.

Sammanfattningsvis var Harris bättre än förväntat. Bettingbolagens odds indikerar detsamma.
Citera
2024-09-11, 05:19
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det faktum att kamala vill ha fler debatter, innan pollsen kommer, innebär ett stort skifte i självförtroende i hennes kampanj. Dems känner att de kör över engångsclownens trasiga skiva till budskap. Harris vann detta stort och alla som menat att hon inte kan prata/kommer göra bort sig/etc - borde nu inse hur fel de fattat.

Hon vinner naturligtvis inte så många maga-röster, vilket inte är konstigt. De typerna behöver behandling, inte politik. Däremot så plockar hon många av swingvoters.
Sedan har X factor Taylor Swift endorsat henne också samma kväll som debatten som följde mönster, Harris tog greppet om segern frågan är vill MAGA ledaren debattera mer tror inte det!
Citera
2024-09-11, 05:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Han blev avbruten för att han gick flera ggr över tiden och inte slutade prata. Det tror jag att jag såg Kamala göra en gång och hon blev också avbruten då. Man blir avbruten om man inte respekterar sin tilldelade tid vilket Trump hade uppenbara problem med.
Nog för att han pratar nåt extremt i hög hastighet men jag undrar om han verkligen höll avsatt tid.
Citera
2024-09-11, 05:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Man måste attackera för få han ur balans hon gjorde jobbet och hennes tid som Åklagare gjorde det hon skulle, Hon fick MAGA ledande se gammal ut helt enkelt och trycka dit han så han spårade ur...
Jag tror inte väljarna gillade hennes uppförande.
Citera
Medlem
Abortfrågan är mer eller mindre en icke-fråga i Sverige. Så lite svårt bedöma hur allvarligt folk i USA tar den frågan. Men rimligtvis så borde väl varje kvinna med lite självbevarelsedrift vilja bestämma över sin egen kropp?

Det ger väl att i valet och kvalet mellan Trump och Kamala i abortfrågan så borde de flesta kvinnor välja Kamala.

Nu består inte politik av enbart abortfrågor, så utfallet blir inte så när man väl röstar. Men det måste vara jobbigt för en del kvinnliga republikanväljare att få en sådan rejäl skitgrej på sig när de röstar på Trump.
Citera
Medlem
HLundborgs avatar
Haha folk här inne alltså, 99% av er kunde ju lika bra struntat i att kolla på skiten, ni är uppenbarligen ändå bara ute efter att bekräfta er bias och era fördomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in