2024-09-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Det är väl självklart båda använt botox. Det är ju bara att titta på deras mantle-klipp på sociala medier där dom gör en massa miner, ler, pratar, men pannorna rör sig inte och ögonbrynen ligger blixtstilla. En människa utan botox i pannan gör jättemånga ögonbrynsrörelser och använder dom musklerna i ansiktet, och det sker helt automatiskt.

Detta är bara en gissning men Elsa, som jag tidigare upplevde som lite "teatralisk" i sina uttryck när hon gjorde TV och använde väldigt mycket av sin ansiktsmimik, säkert var sen på bollen med botox jämfört med Sofia. Jag tror det var därför hon satt och spärrade upp ögonen som en tok i början när dom gjorde sina mantle-klipp. Hon sitter och spärrar upp ögonen för att hon instinktivt vill höja på ögonbrynen och försöker forcera fram sin gamla mimik. Och så går det inte för att hon har botox. Meeeen det är bara en gissning.

Fast jag kollade också på deras senaste Mantle-klipp, och Elsa har isåfall gjort en väldigt diskret botox i pannan för man ser att hon fortfarande kan rynka den ganska mycket. Sofia dock klassisk botox-panna utan möjlighet att rynka. Tror däremot Elsa gjort argrynkan, kanske någon dutt någon annanstans, men inte någon stor mängd i hela pannan som Sofia.
Citera
2024-09-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xylokain
Fast jag kollade också på deras senaste Mantle-klipp, och Elsa har isåfall gjort en väldigt diskret botox i pannan för man ser att hon fortfarande kan rynka den ganska mycket. Sofia dock klassisk botox-panna utan möjlighet att rynka. Tror däremot Elsa gjort argrynkan, kanske någon dutt någon annanstans, men inte någon stor mängd i hela pannan som Sofia.

Ojoj, måste verkligen lyssna på denna podd. Om det är så att Sofia inte tror att hennes botox i pannan syns är hon extremt korkad. Hon och Amanda Schulman är ungefär lika naturliga.

Reagerade på podd-bilden, herregud Elsa ser 30 kg tjockare ut. Hur kan de välja en sån ful bild?
Citera
2024-09-07, 11:31
Medlem
Podden, hjälp. De måste lyssna på den i efterhand. De pratar konstant i munnen på varandra och Elsa avbryter konstant. Det går ju inte att lyssna på. Fattar dom inte att man kan lyssna på en hel mening? Till och med Filip & Fredrik avbryter mindre.
Citera
2024-09-07, 16:50
Medlem
Vore det inte enklare att döpa om avsnitten till ”oärligt om”? Då slipper lyssnarna bli så irriterade.
Citera
2024-09-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Vore det inte enklare att döpa om avsnitten till ”oärligt om”? Då slipper lyssnarna bli så irriterade.

Sant! De inleder hela avsnittet med förklara att de ska svara ärligt och rakt på varje fråga men de svarar inte på en enda fråga på 1 timme. Så pinsamt, fattar dom inte det…
Citera
2024-09-08, 10:38
Medlem
Senaste podden outhärdlig, lyssnar endast för att Sofia är bra och klok i sina Samtidsanalyser, men då attackerar avbryter Elsa på ett passivt aggressivt vis, Sofia får absolut inte sticka hål på Elsas världsfrånvända bubbla. 2 psykologstuderande på mitt arbete fick testa hur dom upplevde podden och lyssnade på 10 oberoende avsnitt, och så skönt att båda kände att Elsa är passivt aggressiv när Sofia ifrågasätter & gör djupdykningar som kommer för nära E ängsliga person. Sofia å andra sidan kan ha svårt att fullfölja det hon vill berätta då hon verkar ha svårt att sätta ner foten & få tala till punkt. Önskar Sofia startar egen eller annan podd. Hon är bra precis som Sigge Eklund….
Citera
2024-09-08, 11:34
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xylokain

Ja, på denna hyfsat nya video ser det ju inte ut som hon gjort botox:
https://www.instagram.com/reel/C_AUtTJtJRS/?igsh=MTRqMXV4YTMwdng4NQ==
Och hon är för övrigt jättesöt! Älskar hennes stora, violblå ögon, det fluffiga håret, den underbara porslinshyn…
Men Sofia ser 100% botox ut.
Alltså, hon behöver ju varken erkänna eller förneka, det SYNS ju oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Sant! De inleder hela avsnittet med förklara att de ska svara ärligt och rakt på varje fråga men de svarar inte på en enda fråga på 1 timme. Så pinsamt, fattar dom inte det…

Haha, ja!
Alltså - det är helt förståeligt att de inte vill prata om allt - men varför då har ett koncept där de aktivt ber lyssnare att skicka in sånt de är nyfikna på men annars inte får svar på om dem, för att sedan ägna 20 minuter åt att shamea dem som hörsammar deras frågor?
Även om de har ett sånt upplägg behöver de förstås inte svara på allt, men ignorera då de frågorna i stället.

Kan också säga att det var Sofia jag fick ett osympatiskt intryck av, Elsa jamsade mest med och sa inte så mycket eget medan Sofia docerade.

Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Senaste podden outhärdlig, lyssnar endast för att Sofia är bra och klok i sina Samtidsanalyser, men då attackerar avbryter Elsa på ett passivt aggressivt vis, Sofia får absolut inte sticka hål på Elsas världsfrånvända bubbla. 2 psykologstuderande på mitt arbete fick testa hur dom upplevde podden och lyssnade på 10 oberoende avsnitt, och så skönt att båda kände att Elsa är passivt aggressiv när Sofia ifrågasätter & gör djupdykningar som kommer för nära E ängsliga person. Sofia å andra sidan kan ha svårt att fullfölja det hon vill berätta då hon verkar ha svårt att sätta ner foten & få tala till punkt. Önskar Sofia startar egen eller annan podd. Hon är bra precis som Sigge Eklund….

Jaså, intressant. Vilka avsnitt var det?

Ja, Elsa har en sån personlighet, svårt att tygla sig, bubblar över. Men jag tycker Elsa ändå framstår som den mer sympatiska. Jag tänker lite adhd på Elsa och autism på Sofia. Därmed inte sagt att man är osympatisk för att man har autistiska drag men något många autister jag mött har gemensamt är deras långrandiga överlägsenhet.
Sofia var osympatisk i ”ärligt om” och hon var riktigt osympatisk för några avsnitt sen när det framstod som hon gjorde ganska grova tjuvnyp på Elsa.
Kommer inte ihåg exakt, med något i stil med att Elsa hade berättat om någon noja hon hade, varpå Sofia säger ”jag har en kompis som…” och sen tar upp exakt och beskriver det som Elsa sagt och förlöjligar det. Man hör hur Elsa kommer av sig och låter förvirrad.
Det KAN ju inte vara Elsa hon syftar på, det vore helt otroligt fräckt, men hur kan Sofia ha missat att Elsa tagit upp exakt detta och att det hon säger om sin kompis (brasklapp: kanske inte var kompis hon sa, kan ha varit bekant, eller någon via studierna, kommer inte ihåg).
Jag har verkligen gillat Sofia förr, men tycker snarare att det är Sofia som är passivt aggressiv mot Elsa, som känns ”oskyldig” och välmenande och bara har svårt att vänta på sin tur.
Men visst, vi har alla våra sidor, och som sagt var: jag har gillat Sofia men de senaste avsnitten har jag tyckt att hon varit förändrad på ett oskönt, mästrande sätt.
Citera
2024-09-08, 11:37
Medlem
Citat:
Kan du dela med dig av en klok och bra samtidsanalys som Sofia gjort i podden?
Citera
2024-09-08, 19:59
Medlem
Citat:

Jag håller inte med. Det är ju uppenbart att det är viktigt för Sofia att vara den ”djupa” och ”intellektuella”. Hon har ju mer än en gång nämnt att hon tänkt att bl läkare, hon rättar gärna Elsa och gör utläggningar/ analyser kring sånt som hon egentligen inte bottnar i men det låter fint. Elsa är ju inte heller den med den vassaste kniven i lådan men jag tycker inte heller att hon låtsas att hon är det. Men på rak arm minns jag ett avsnitt där de talade om kultur (kanske någon gång under våren). Elsa tipsad dom boken Gift av Ditlevsen och det lät ändå som att hon läst den och kunde motivera varför den påverkat henne. Sofias val var Hundra år av ensamhet och hon pratade vitt och brett om hur den haft så otroligt stort inflytande över henne men hon sa inte ett ord om bokens innehåll eller på vilket sätt den påverkat henne, endast att det var hennes mammas favoritbok också. Det är liksom mycket fina ord och förpackat i storytelling men lite och fattig substans.
Citera
2024-09-09, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag håller inte med. Det är ju uppenbart att det är viktigt för Sofia att vara den ”djupa” och ”intellektuella”. Hon har ju mer än en gång nämnt att hon tänkt att bl läkare, hon rättar gärna Elsa och gör utläggningar/ analyser kring sånt som hon egentligen inte bottnar i men det låter fint. Elsa är ju inte heller den med den vassaste kniven i lådan men jag tycker inte heller att hon låtsas att hon är det. Men på rak arm minns jag ett avsnitt där de talade om kultur (kanske någon gång under våren). Elsa tipsad dom boken Gift av Ditlevsen och det lät ändå som att hon läst den och kunde motivera varför den påverkat henne. Sofias val var Hundra år av ensamhet och hon pratade vitt och brett om hur den haft så otroligt stort inflytande över henne men hon sa inte ett ord om bokens innehåll eller på vilket sätt den påverkat henne, endast att det var hennes mammas favoritbok också. Det är liksom mycket fina ord och förpackat i storytelling men lite och fattig substans.

Jag håller med, Sofia är ju verkligen arketypen av ”duktig flicka” som också har ett stort behov av att ge bilden av sig själv som intellektuell och påläst, men det finns ju inte så mycket djup. Det finns något ärligare och naivare hos Elsa som är mer sympatiskt, även om man kan störa sig på hennes romantiserande utsvävningar är hon i alla fall inte ute efter att sätta sig över någon annan.
Citera
2024-09-09, 07:40
Medlem
Lyssnade på hela avsnittet nu. Jag förstår ärligt talat inte vad problemet att berätta om skönhetsingrepp är. Jag kan berätta precis vad jag har gjort, varför skulle jag skämmas för det? Jag hade bevisligen inte sett likadan ut utan ingreppen? Stora som små. Det är dessutom riktigt fult mot deras följare som ska luras att köpa en massa krämer och grejer. Om man inte kan röra pannan eller ögonbrynen, skäms man inte då för att ljuga om botox? Hade dom verkligen inte gjort något så hade de varit jävligt snabba på att säga VI HAR INTE GJORT BOTOX. Den krystade tystnaden talar sitt tydliga språk.

PS Elsa du måste sluta andas in efter varje mening som om du är helt andfådd, det ökar bara din hysteriska aura.
Citera
2024-09-09, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Sofia är ju verkligen arketypen av ”duktig flicka” som också har ett stort behov av att ge bilden av sig själv som intellektuell och påläst,.

Håller verkligen med! Jag tycker inte alls att hon är clever eller intellektuell. Det stör mig så mycket hur hon pratar, hon försöker verkligen framstå som jättesöt, feminin och intelligent, men jag tror att hon egentligen bara är osäker. Och jag tycker Elsa är tusen gånger vackrare än Sofia, fattar inte varför alla verkar tycka motsatsen? Jag ser inte alls Sofia som en vacker kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
det ökar bara din hysteriska aura.

Gud, alltså, bästa beskrivningen av Elsa: "hysterisk aura"! Jag tycker Elsa är superinspirerande och otroligt vacker på bild. Men när hon pratar eller syns i video, då blir hon så manisk, noll elegans jämfört med hur hon framstår på foto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in