Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Jo, för många år sedan när jag just hade börjat läsa här, då funderade jag kring just detta. De skulle iväg någonstans för att leverera eller hämta varor, p g a bankrånet samma dag, var de tvungna att ta en omväg, de blev sena, ökade farten och tappade kontrollen över bilen som h hamnade i ett vattendrag.
Mycket av det som Skaraborg lagt fram känns inte omöjligt. Och jag börjar luta åt att han faktiskt är på rätt spår. Samtidigt finns det mycket som kan funderad över och som verkar som en ”saga”. Att KÅ skulle ha fått ny identitet med hjälp av en kvinnlig kristen kurator, känns som taget ur en dålig deckare. Då känns det mer troligt att J D hamnade i Holland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Alla dessa uppgifter har blivit insamlade från olika håll och kanter under 15 års tid.
De flesta av uppgifterna kommer tyvärr från anonyma UL och går inte att bevisa. Samma sak gällande den här kvinnliga kristna kuratorn. Lägg dock märke till att det skulle ha handlat om just en kvinnlig sådan. Kjell-Åke hade ett mycket stort intresse för det motsatta könet och var en "damernas man". Det inkom på ett tidigt stadium om denna hjälp han skulle ha fått. En anonym UL skrev bl. a. "Utan den här hjälpen hade han aldrig överlevt".
Vill bara kommentera det där med kristna kuratorn. Som jag ser det är det enda möjliga scenariot, om vi tror på att Kjell-Åke levde under 1966 och framåt. För det finns liksom inte en chans att han hade kunnat hålla sig undan rättvisan mer än något halvår eller max ett år, utan att ha gjort någon form av helomvändning i sitt liv. Nytt namn och nytt liv, och då mest troligt såpass nytt liv att han omöjligt kunde göra sig tillkänna senare i livet. Och just något religiöst inklusive kanske en form av hjärntvätt och krav på total brytning med sitt tidigare liv är det man spontant tänker på som enda möjlighet att inte falla tillbaka i det gamla levnadssättet. Att bara byta namn och försöka sköta sig hade aldrig fungerat.
Vet inte om man egentligen borde "jaga" honom, om detta scenario är korrekt. Men t ex Smyrnakyrkan på Haga Kyrkogata 2 är väl den närmaste frikyrkan. Även om jag väl med ovan scenario kanske mer tänker på någon mer "skygg" frikyrkorörelse.