Isak, Gyökeres, Kulusevski och Johansson startar vilket kanske är logiskt. JDT vet att han vill starta dom mot Slovakien så han vill att dom ska spela och få bättre kemi. Hien är en femte spelare jag är nästan 100 % säker på att han vill starta. Då är det rimligt att han låter Nanasi, Bergvall, Larsson, Sema, Kurtilus och Eliasson starta så de kan utvärderas.
Isak - Gyökeres
Nanasi - Kulusevski
Bergvall - Larsson
Sema - Hien - Kurtulus - Eliasson
Johansson
Bergvall och Larsson sätter jag endast upp då jag vill se dom tillsammans en gång. Tror inte att det blir så eller att någon av dem får starta mot Estland men hade varit intressant att se dom. Istället blir det nog Svanberg, Saletros och eller Ayari och eller Cajuste som får spela centralt.
Den här elvan är kanske lite för offensiv. Men jag kan se framför mig att Sema med sin styrka kompletterar Nanasi väldigt bra på vänsterkanten. Sema är även tekniskt kapabel att spela lite svårare anfallsspel. På högerkanten känns Eliasson med sin fart som ett perfekt komplement till Kulusevski styrka. Även där får Kulusevski en ytterback med teknik på hög nivå.
På mittbacken sätter jag Kurtulus bredvid Hien. Hien och Starfeldt har redan spelat bredvid varandra så vi vet ungefär vad vi får där så det är mer logiskt att starta Kurtulus.