2024-09-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
SL verkar genuint hata MFF. Annars glider man inte fram till sidlinjen och skriker jävla horungar efter ett regelvidrigt mål. Sedan har vi Reinfeldt och Källström som är Djurgårdare. För att inte tala om Difcovery. Korruptionen är enorm och förstör svensk fotboll.

Jävlar vad regelvidrigt att bomba in en drömfrispark i matchens sista skede?
Citera
2024-09-07, 20:18
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tycker det är bra att han är öppen både mot spelaren och oss andra om vad det är han vill se mer av hos Larsson. Han har ju sitt sätt han vill spela fotboll, klart att han söker specifika saker hos spelarna. Tycker inte media behöver göra en större grej av det än vad det är heller, men de älskar ju när de kan skapa splittringar, konflikter och drama även om det egentligen inte finns något där.

Det som händer nu med Hugo är väl just det som var farhågan med JDT, att hans arrogans gör att en del broar bränns. Det är ett högt spel att spela. Antingen gör han landslaget märkbart bättre eller så plockas han bort och ersätts av någon med bättre "social skills".
Gör landslaget det bra utan Hugo så går det inte att argumentera emot men det blir likväl tråkigt om det inte går att hitta plats åt en av de största mittfältstalanger vi sett de sista 20 åren (kommer inte på rak arm på någon svensk innermittfältare som tagit ordinarie tröja i topp 5-liga som tonåring under 2000-talet, än mindre i ett lag som är ett någorlunda topplag.
Citera
2024-09-07, 20:20
Avslutad
Isak, Gyökeres, Kulusevski och Johansson startar vilket kanske är logiskt. JDT vet att han vill starta dom mot Slovakien så han vill att dom ska spela och få bättre kemi. Hien är en femte spelare jag är nästan 100 % säker på att han vill starta. Då är det rimligt att han låter Nanasi, Bergvall, Larsson, Sema, Kurtilus och Eliasson starta så de kan utvärderas.

Isak - Gyökeres
Nanasi - Kulusevski
Bergvall - Larsson
Sema - Hien - Kurtulus - Eliasson
Johansson

Bergvall och Larsson sätter jag endast upp då jag vill se dom tillsammans en gång. Tror inte att det blir så eller att någon av dem får starta mot Estland men hade varit intressant att se dom. Istället blir det nog Svanberg, Saletros och eller Ayari och eller Cajuste som får spela centralt.

Den här elvan är kanske lite för offensiv. Men jag kan se framför mig att Sema med sin styrka kompletterar Nanasi väldigt bra på vänsterkanten. Sema är även tekniskt kapabel att spela lite svårare anfallsspel. På högerkanten känns Eliasson med sin fart som ett perfekt komplement till Kulusevski styrka. Även där får Kulusevski en ytterback med teknik på hög nivå.

På mittbacken sätter jag Kurtulus bredvid Hien. Hien och Starfeldt har redan spelat bredvid varandra så vi vet ungefär vad vi får där så det är mer logiskt att starta Kurtulus.
Citera
2024-09-07, 20:21
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Det som händer nu med Hugo är väl just det som var farhågan med JDT, att hans arrogans gör att en del broar bränns. Det är ett högt spel att spela. Antingen gör han landslaget märkbart bättre eller så plockas han bort och ersätts av någon med bättre "social skills".
Gör landslaget det bra utan Hugo så går det inte att argumentera emot men det blir likväl tråkigt om det inte går att hitta plats åt en av de största mittfältstalanger vi sett de sista 20 åren (kommer inte på rak arm på någon svensk innermittfältare som tagit ordinarie tröja i topp 5-liga som tonåring under 2000-talet, än mindre i ett lag som är ett någorlunda topplag.
Hans danska arrogans går nog inte hem lika bra i Sverige som i hans älskade Danmark. Dessutom vem orkar lyssna på en tränare som verkar ha satt en potatis i halsen. Han var kanske okey som spelare, men någon ledare verkar han inte vara...
Citera
2024-09-07, 20:24
Avslutad
Citat:
Han borde ta ut dom så får de visa att de klarar av att spela mot vuxna män. Kollade på Estland-Slovakien och Estland är ett typiskt nordeuropeiskt lag. Många stora och starka spelare med ytterst bristfällig teknisk förmåga. Borde vara en bra värdemätare för Larsson/Bergvall dvs kan de fysiskt stå upp mot sådant motstånd eller hitta varandra och lycka spela runt dem?
Citera
2024-09-07, 20:27
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hans danska arrogans går nog inte hem lika bra i Sverige som i hans älskade Danmark. Dessutom vem orkar lyssna på en tränare som verkar ha satt en potatis i halsen,

Nej, det finns ju anledningar till att förbundskaptener ofta är inhemska. Det svenska och danska kynnet skiljer sig från varandra. Danskar kan vara jäkligt uppfriskande men det krockar rätt hårt mot hur vi svenskar är vana vid att det ska vara.
Våra fotbollsproffs är givetvis vana vid olika sorters tränare från olika kulturer men jag inbillar mig att det blir en annan grej i landslaget där kontexten ändå förväntas vara svensk på nåt sätt.
Citera
2024-09-07, 20:28
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Han borde ta ut dom så får de visa att de klarar av att spela mot vuxna män. Kollade på Estland-Slovakien och Estland är ett typiskt nordeuropeiskt lag. Många stora och starka spelare med ytterst bristfällig teknisk förmåga. Borde vara en bra värdemätare för Larsson/Bergvall dvs kan de fysiskt stå upp mot sådant motstånd eller hitta varandra och lycka spela runt dem?

Du menar att Bundesliga är en juniorliga? Anton Saletros har vid 28 års ålder inte kommit längre än att vara stjärna i ett mittenlag i Europas 27:e bästa liga. Det låter som en man för Estlandsmatchen, om vi vill vara jämnbördiga med Estland.
Citera
2024-09-07, 20:28
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Isak, Gyökeres, Kulusevski och Johansson startar vilket kanske är logiskt. JDT vet att han vill starta dom mot Slovakien så han vill att dom ska spela och få bättre kemi. Hien är en femte spelare jag är nästan 100 % säker på att han vill starta. Då är det rimligt att han låter Nanasi, Bergvall, Larsson, Sema, Kurtilus och Eliasson starta så de kan utvärderas.

Isak - Gyökeres
Nanasi - Kulusevski
Bergvall - Larsson
Sema - Hien - Kurtulus - Eliasson
Johansson

Bergvall och Larsson sätter jag endast upp då jag vill se dom tillsammans en gång. Tror inte att det blir så eller att någon av dem får starta mot Estland men hade varit intressant att se dom. Istället blir det nog Svanberg, Saletros och eller Ayari och eller Cajuste som får spela centralt.

Den här elvan är kanske lite för offensiv. Men jag kan se framför mig att Sema med sin styrka kompletterar Nanasi väldigt bra på vänsterkanten. Sema är även tekniskt kapabel att spela lite svårare anfallsspel. På högerkanten känns Eliasson med sin fart som ett perfekt komplement till Kulusevski styrka. Även där får Kulusevski en ytterback med teknik på hög nivå.

På mittbacken sätter jag Kurtulus bredvid Hien. Hien och Starfeldt har redan spelat bredvid varandra så vi vet ungefär vad vi får där så det är mer logiskt att starta Kurtulus.

Startelvan tror jag kommer vara lite tråkigare:
Johansson
Wahlqvist - Hien - Douglas - Gudmundsson
Ayari - Cajuste - Sema
Kulusevski - Gyökeres - Isak
Citera
2024-09-07, 20:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Hugo Larsson känner nu att han har media på sin sida och går ut och öppet kritiserar tränaren. Det här är något som defintivt inte bör tas via media. Väldigt dåligt av Hugo:

https://x.com/ViaplayFotboll/status/1832456402683486342

Han verkar ha synen att det är en mänsklig rättighet att han ska få spela. Och får han inte spela är det alla andras fel. Synd att han inte kan bete sig mer moget. Olyckligt att han ska skapa en schism med en ny tränare det första han gör.
Citera
2024-09-07, 20:30
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hugo Larsson känner nu att han har media på sin sida och går ut och öppet kritiserar tränaren. Det här är något som defintivt inte bör tas via media. Väldigt dåligt av Hugo:

https://x.com/ViaplayFotboll/status/1832456402683486342

Jag tror han skiter i vilket för han vet att han tänker nobba landslaget framöver, tyvärr. Det är givetvis bara vad jag tror.
Citera
2024-09-07, 20:32
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag tror han skiter i vilket för han vet att han tänker nobba landslaget framöver, tyvärr. Det är givetvis bara vad jag tror.
Det är olyckligt att det blir så, men här kan man ju verkligen inte bara skylla på JDT. Sedan när har Hugo Larsson varit självklar på ett svenskt mittfält? Lite ödmjukhet hade inte skadat. Nobba landslaget för minsta lilla motgång tyder på extremt dålig karaktär, om det nu skulle bli så. Bit ihop, visa att det är du som ska spela, sluta gnäll. Det är den svenska attityden.
Senast redigerad av baggebo1 2024-09-07 kl. 20:35.
Citera
2024-09-07, 20:42
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Nej, det finns ju anledningar till att förbundskaptener ofta är inhemska. Det svenska och danska kynnet skiljer sig från varandra. Danskar kan vara jäkligt uppfriskande men det krockar rätt hårt mot hur vi svenskar är vana vid att det ska vara.
Våra fotbollsproffs är givetvis vana vid olika sorters tränare från olika kulturer men jag inbillar mig att det blir en annan grej i landslaget där kontexten ändå förväntas vara svensk på nåt sätt.
Ja, dessutom är det en viss skillnad hur han behandlas av den svenska median jämfört med Janne, som behandlas som en paria av vår media, trots allt han ändå åstadkom med vårt skrala spelarmaterial.
Den här dansken behandlas som en sorts messias för svensk fotboll, trots att landslaget fortfarande spelar som ett gäng krattor under hans domvärjo.
Man måste knäcka ägg för att göra en god omelett, men det får inte gå för långt, utan man får ändå hålla sig till ett sorts grundrecept.
Senast redigerad av Rimbert 2024-09-07 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in