Citat:
Ursprungligen postat av
bv202
Du skulle ha sagt; tjeena kungen! hur går det med fjellan..?!
Zinat Pirzadeh stod bakom mig i kön när Mediamarkt öppnade i kungens kurva. hon har en rätt så
mjuk lite släpig och skön röst. Di leva tittade på med stora ögon när jag en gång löpte en enkilosburk med vaselin på dekorima ( heter de väl?) butiken bredvid där palme sköts.
Småkul tråd förövrigt.
Ja nåt fyndigt borde man ha sagt, men där och då höll jag tyst. Det var på ett konstmuseum som hade invigning av en utställning (en förhandsinvigning med kung o drottning o div fint folk), jag sommarjobbade där och assisterade med att hälla upp skumpa i glasen
Kombinationen en stirrande Di Leva och en burk vaselin ger onekligen upphov till diverse associationer
Måste däremot söka på vem Zinat är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fettsugning
Torsten Flink på en billig kinakrog i Stockholm. Platsen var kanske inte jätteudda men det var Torsten. Han kom instapplandes på kryckor med ett sällskap, såg sig omkring, ställde kryckorna lutade mot bordet och började göra armhävningar...
Dan Ekborg pissfull i en båt i en liten båthamn vid Munsö i Mälaren.
Har också ett Torsten minne, inte lika märkligt alls: han kom in på en krog på Dalagatan med en ung söt blondin, han var klädd i lång svart rock och stegade in med stora kliv och ropade högt till bartendern med teatralisk (vad annars) röst: ”sprit”!
Antar att han var stammis där så han i baren visste nog vilken sort han menade.