2024-09-07, 13:11
Medlem
Kaellkritiks avatar
Lägger till länk

Vår nuvarande kung.
I Lycksele, i Västerbotten, norra Sverige. Vi noterade att det var många poliser på gatorna. Tänkte sedan inte mer på det.

Köpte inträde till en djurparken och när vi gick in svängde en stor buss in innanför entrén. Ut slänger sig livvakter och vi hajar till. Efter kommer kungen och drottningen. Detta var inte publikt utan någon slags besök på en eriksgata det året.

Kung med drottning baxades in i små tågvagnar som skulle ta dem runt parken. Lite så där underdimensionerade vagnar så det såg komiskt ut då även livvakter skulle rymmas.

Det var oväntat och odramatiskt men lite kul.

Tror det var 2013 (edit, det var ju inte så svårt att kolla. Här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/snart-landar-kungaparet )
Senast redigerad av Kaellkritik 2024-09-07 kl. 13:13. Anledning: Lägger till länk
Citera
2024-09-07, 13:16
Medlem
Kungen på en nästan ton läktare på en racebama en regnig fredag. Bara träning och inget inträder så det var knappt någon där.
Det var när Carl Philip körde i alla fall så han kollade väl på det. En bekant gick upp och satte sig bredvid honom och började prata.
Några rader upp satt två kostymklädda yngre män med radioplugg i örat. Dom utmärkte sig så markant så jag såg dom före Kungen.
Citera
2024-09-07, 13:35
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det var fan i mig udda.
Bakau ligger inte i Gambia. Däremot Banjul Där jag varit "tyvärr"
Citera
2024-09-07, 13:42
Medlem
Inte direkt udda ställen men ett axplock ur minnet

Dr Alban - flygplats
Anna Kinberg Batra & David Batra - flygplan
Anna Kinberg Batra & David Batra - centrala Sthlm
Patrik Sjöberg - flygplan
Claes Malmberg - Restaurang
Anna Book - Thairestaurang
P Diddy - flygplats
E-type - Spy Bar
Gry Forsell - nöjespark
Håkan Hellström - färja
Citera
2024-09-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Har festat med Lasse Kronér ett par gånger då en vän är lillebror till en av medlemmarna i Tripple and touch. Kan säga att Lasse är en supertrevlig kille och har inga olater för sej. Vet inte varför du stör dej på att han rufsa håret mm skulle svartmåla Lasse...

Jag har träffat en jädra massa kändisar via jobb. Delar din uppfattning om Lasse, han är en av dom absolut trevligaste jag stött på och bytt några fraser med.
Citera
2024-09-07, 16:18
Medlem
Var en halv sekund från att träffa Ingvar Carlsson med bilen på övergångsställe i Lund 1998.

Leif GW satte sej vid vårt bord på frukosten på Åby Hotell i Mölndal runt 2015.
Citera
2024-09-07, 16:40
Medlem
ArmandDuplantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Därav min "disclaimer". Hur som. För mig är det udda att ens vara på järnvägsstationen i Stockholm. Så. Extra udda är att se Claes Malmberg. Ätandes en korv. Är inte han budda-dyrkare? Äter sådana korv med bröd? Klart det finns veggo-korv, men...

Filip i Köping? Tja, han bor väl i LA? Så, lite udda är det att han inte bara är i Köping, han är på krogen också.

Lassgård, är han från Gävle då?
Är det udda att se'n på stationen i Ystad då?

Haha låg ribba för udda, men lite gulligt ändå.

Blir lite nyfiken, var i köping (där hans föräldrar och syster väl bor) hade det varit mindre udda att se Filip än just på krogen?
Senast redigerad av ArmandDuplantis 2024-09-07 kl. 16:42.
Citera
2024-09-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Bakau ligger inte i Gambia. Däremot Banjul Där jag varit "tyvärr"

Varit till Gambia! Bodde i Bakau och åkte till Banjul.. 1989
Citera
2024-09-07, 16:50
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag såg Sivert Öholm för länge sedan, förmodligen vid hans sommarställe vid Vätterns vackra klippiga nordöstra strand vid Forsaviken i Närke.

Han gick och kollade sin brevlåda.
Senast redigerad av Knivur-273 2024-09-07 kl. 16:54.
Citera
2024-09-07, 16:55
Medlem
Fettsugnings avatar
Torsten Flink på en billig kinakrog i Stockholm. Platsen var kanske inte jätteudda men det var Torsten. Han kom instapplandes på kryckor med ett sällskap, såg sig omkring, ställde kryckorna lutade mot bordet och började göra armhävningar...

Dan Ekborg pissfull i en båt i en liten båthamn vid Munsö i Mälaren.
Citera
2024-09-07, 17:01
Avstängd
Knivur-273s avatar
Det skulle vara väldigt roligt att stöta på Robert Gustavsson i en ovanlig situation. Jag har stött på Alexander Bards broder och fader, båda mycket trevliga personer, fadern något närig dock, för jag fick betala 500 kronor för att låna hans MAG-svets för mindre arbeten på en båtvagn.

Jaha, du kan svetsa sade han
Senast redigerad av Knivur-273 2024-09-07 kl. 17:34.
Citera
2024-09-07, 17:10
Avstängd
Knivur-273s avatar
En dag hade Alexander Bards bror motorstopp ganska nära stranden i lugn sjö, i Vättern. De stod och slet i startsnöret utan lycka.
Jag och min hustru gled mycket tyst och fint fram till dem med dieselmotorn och ropade: Behöver ni bogsering ?

-Nej vi klarar oss själva.
Senast redigerad av Knivur-273 2024-09-07 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in