2024-09-06, 21:58
Medlem
Jörgen Fogelklou på pissoaren på Nya Ullevi, han skulle dra nån fräckis som inte gick hem.

Sen Håkan Hellström påväg hem från en fotbollsmatch, dyngraka var jag och polaren när vi klängde på Håkan samtidig som vi ropa "Känn ingen sorg för mig Göteborg"

Sist men inte minst, Magnus Hedman i sitt esse. På Sj-tåget mot Stockholm. Mange beklagade sig över telefon till sin polare att de inte hade någon servering ombord. Tur att räddningen befann sig några stolar bort så att man kunde få hjälpa att släcka Manges törst innan kvällens kommande bravader.
Senast redigerad av Akrobaten 2024-09-06 kl. 22:04.
Citera
2024-09-06, 22:11
Medlem
flugornass avatar
Jan Malmsjö klev in i min taxi, han var trevlig inte mer med det.
Johanes Brost i en hiss i en galleria i närheten av NK.
Cornelis Vreeswijk i taxin, jag försökte fråga honom lite om Monica Törnell men karln svarade inte.
Bosse Blomman på en svart krog i Vasa stan, det var en intressant figur.
Samt Ulf Lundell i tantolunden när han köpte röka till en holk, nej jag pratade inte med honom bara såg dealen.
Citera
2024-09-06, 22:36
Medlem
MrsEjPKs avatar
Prinsessan Madeleine kom till min stora förvåning gåendes mitt emot mig & min Mor när vi ätit färdigt på Grodan.
Säpo vakter diskret i släptåg.
Blev förvånad att hon såg så vanlig ut men iofs vanlig gymnasiedag (antar hon var i den åldern el just kring 20,länge sedan nu) med jeans & jacka.
Citera
2024-09-06, 22:36
Medlem
Mnomads avatar
Gambia i början på nittiotalet. Jag och morsan åkte dit för att träffa en nära släkting som vid tiden var gift med en gambiansk man, de bodde där nere en tid. En kväll besökte vi en restaurang i Bakau. Vid bordet bredvid satt tre svarta män och Monika Zetterlund.
Citera
2024-09-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Satt på ett fik med Kjell Lönnå och Ragnar Skanåker för några år sedan. Det var riktigt oklädsamma ramsor som sjöngs om bla Mats Weiderstål.

Lönnå är död sen 2 år och den andra måste ju vara närmare 100...så de var nog ett tag sen du såg dem...
Citera
2024-09-06, 22:42
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag har varit ute på en löprunda runt Brunnsviken i norra stockholm och sprungit förbi Vickan och Estelle. Blev till- och med "påhejjad" av Estelle som var blott 3 bast eller liknande vid tillfället. Väldigt gulligt

Det udda i det hela (tråden handlar trots allt inte om "kändisar du mött") var att jag verkligen sprang förbi, och mellan, mor- och dotter Bernadotte i "fritt våld". Placerade på varsin sida av spåret. Udda situation kanske är begreppet jag söker.

Jag må vara from som ett lamm men hade jag varit typen som gillar att kniva kungligheter så hade det varit lite väl enkelt på nått vis? Vet inte. När en flämtande tjockis kommer farande så kanske SÄPO avvaktar med att kliva fram ur buskagen för att betona sin närvaro "eller nått"
Citera
2024-09-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Därav min "disclaimer". Hur som. För mig är det udda att ens vara på järnvägsstationen i Stockholm. Så. Extra udda är att se Claes Malmberg. Ätandes en korv. Är inte han budda-dyrkare? Äter sådana korv med bröd? Klart det finns veggo-korv, men...

Filip i Köping? Tja, han bor väl i LA? Så, lite udda är det att han inte bara är i Köping, han är på krogen också.

Lassgård, är han från Gävle då?
Är det udda att se'n på stationen i Ystad då?

Buddadyrkare = Buddhist, skulle inte de käka korv menar du? Bor ju närmare 70miljoner i Thailand å de flesta av dem käkar fläsk
Citera
2024-09-06, 22:50
Medlem
Gick i skolan med en blivande sportstjärna men det kanske är en annan tråd.
Riktig vinnarskalle lite mobbare redan då
Men ibland kunde hen ramla ihop och lipa av minsta lilla
Citera
2024-09-06, 23:15
Medlem
Lasse Kronér på Liseberg, han satt på en krog och skränade och ville gärna ha uppmärksamhet. Rufsade håret på nån kille som gick förbi osv. Jag och mina kompisar satt några bord bort och tog en öl. När vi var och pissade en stund senare kom han in. Min polare stod och svarade på ett sms samtidigt som han pissade varpå Lasse frågade: Fan fotaru kuken ellä?

Träffade Miriam Bryant samma höst som Så Mycket Bättre sändes. Hon gick med på att vara med på bild, om än motvilligt för vi var rätt packade och säkert dryga, frågade om vi fick lyfta henne, det fick vi inte men gjorde ändå... Sen blev vi utslängda

Frank Andersson på ett apotek i Phuket och bodde på samma hotell som Patrik Ekwall samma resa, då levde hans fru fortfarande, men hade nyligen fått diagnos...

Höll på att köra på Knugen och Silvia ute på Lovön när jag skulle åka till en skog med hunden, kom runt en krök och de fick hoppa ner i diket. 30m bakom gick 2 SÄPO-vakter. Kungen vinkade när vi åkte förbi och jag gjorde honnör. Glad att jag var snabbtänkt för en gångs skull där
Citera
2024-09-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa3000
Buddadyrkare = Buddhist, skulle inte de käka korv menar du? Bor ju närmare 70miljoner i Thailand å de flesta av dem käkar fläsk

Tja, kanske. Men har de korv me' brö' i Thailand?
Jag vet inte.
Citera
2024-09-07, 00:15
Medlem
maktspels avatar
Var säkert 10 år sedan. Gick förbi en spritaffär och det stod en skylt utanför om att "ikväll är Ron Jeremy här och lanserar sitt egna rom-märke". Jag gick in i affären och såg Ron Jeremy presentera sin egna rom, samt den enda andra kunden i affären ta en selfie med Ron.

Vet inte om det var ett "udda ställe" men det var oväntat att se någon halvkändis jag kände till genom Filip och Fredriks program helt plötsligt, i en situation där nästan bara han och jag befann oss trots att han tydligen var huvudakt för kvällen.
Citera
2024-09-07, 00:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Zinat Pirzadeh (Thomas di Levas ex) stoppade mig vid Göteborgs central och gav mig en tjugolapp hon ville att jag skulle ge till en zigenare som satt på Drottningtorget och plågade förbipasserande med sitt dragspel. Själv hade hon bråttom till tåget förklarade hon.
Helt fantastisk anekdot! Den är så vacker och så ful på samma gång. Underbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in