2024-09-05, 23:28
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somone
Käkade lunch på hotel hermitage i Monaco på 80-talet. Bordet brevid satt en skäggig gubbe som visade sig vara Ringo Star. Skitsnygg fru/säklskap hade han med sig.

Käkade lunch på MC-tennisklubb under F1-helgen och bordet bredvid satt Boris Becker med sin dotter som han fick med servitrisen i London, dottern var väldigt lik honom, stackars henne. Kanske inte ett udda ställe att träffa på en fd världsetta i tennis.
Citera
2024-09-05, 23:29
Medlem
Mnomads avatar
Ingo på SJs bangård i Hagalund (stor bangård i Solna, ej öppen för allmänheten). Jag jobbade där, det gjorde inte han. "Hej champ"". Han hade hängt med nån gubbe som bytte mattor dit. Sent åttiotal.
Citera
2024-09-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Inget udda ställe, men stötte på Anders Linder en blöt kväll utanför Mosebacke Monarki i Stockhol på 90-talet, tror jag det var. Han blev känd som Kapten Zoom, bland annat, för den stora massan i Sverige, men gjorde även vanliga roller och spelade teater - denna kvällen vi möttes så ropade vi "Kapten Zoom - galaxer i mina braxer..." Detta skulle vi inte gjort - han blev rosenrasande då han tyckte sig större än så och denna roll. Han skrek; "det var väl då faan, glöm denna pajasen" och så jagade han oss en bit. Vi tyckte såklart det var skithäftigt och spännande...
Han blev ju känd långt tidigare som en av tok-kommunisterna i "Ville, Valle och Viktor".
Citera
2024-09-05, 23:40
Medlem
Baisers avatar
Jag var i Barcelona tror det var 2007 eller 08, och bestämde mig för att gå och kolla på stans prostitutionsstråk.
Det här är mitt på dagen och jag var bara där för att titta.
Helt plötsligt kommer Johan Rheborg klädd som Havana 56 revised, med Hatt och linnkostym och en nätt liten mustasch , med sig har han någon mycket bedagad spanjorska i galaklänning samt ett följe med ca 10 svenska pressfotografer.

Allt var verkligen sjukt.

Tror det var i samband med detta

https://youtu.be/ktET3KSg_Lg?si=YP_ii_QvQWZSs7Du
Senast redigerad av Baiser 2024-09-06 kl. 00:03.
Citera
2024-09-06, 00:03
Avslutad
Stötte på sångaren i Bo Kaspers Orkester på Mosebacke, en sommarkväll för snart tusen år.
Han hade gylfen nere och stod där i innersta rummet och pratade med kultur societeten.
Jag sa högt och direkt att du har ju för fan gylfen nere, korvkiosken för fan, (var inte nykter).
DEN SKA VARA SÅ SA SÅNGAREN TROLIGEN VAR DET BO.
OKEJ JA JA, SVARADE JAG OCH FÖRSTOD ATT DET INTE FANNS SÅ MYCKET MER ATT PRATA OM, DE VAR DE.
Citera
2024-09-06, 00:43
Medlem
Paniken när min barndomsidol Olyckan, aka Ted Åström, raggar på mig på Tallkotten i Luleå.
Senast redigerad av Affidavit 2024-09-06 kl. 00:45.
Citera
2024-09-06, 01:08
Medlem
Strobeliciouss avatar
Inte jag som varit med om detta men en polare.

Han jobbade förut med inspelningar av film/serier etc. Några polare till honom frågade ifall han kunde köra upp lite grejer till Stora Sjöfallet då dom glömt några saker eller något sånt. Men han fick inte veta vad det gällde. Sagt och gjort han sätter sig i bilen och kör upp grejerna och går typ och lägger sig sen direkt då det var rätt sent.

Sedan vaknar han rätt tidigt på morgonen och går ut för att kolla in vyerna. Då när han står där hör han hur någon närmar sig bakifrån varpå han vänder sig om och ser att det är Zlatan, som även han gått ut för att kolla in landskapet. Detta var under inspelningen av reklamen för Volvo.
Citera
2024-09-06, 01:37
Medlem
BeppoYapps avatar
Satt rygg i rygg med Magic Johnson på ett ställe i Venice Beach.
Han var min största Basket idol så det var ett otroligt möte denna dag hösten - 93
Citera
2024-09-06, 03:20
Medlem
Förra sommaren stod jag och åt en kebab i puerto banus och helt plötsligt ser jag ett känt ansikte, jag förstod direkt. Det var ju Erling Haaland.
Han tog gladeligen bilder med några kids.
Tror han var med sin pappa + någon mer.

Vintern 2003 eller 2004 hamnade jag på en efterfest på ett hotell i Stockholm, där drog jag en lina med Persbr*ndt 😎
Jag gjorde han även en tjänst, men den kan jag ej skriva för att outa mig.

2006-2008 (minns inte exakt) får jag ett samtal mitt i natten om att jag måste komma till en studio med sprit och gräs, cigg och rizla, det är akut.
Där fanns Kr*zie Bone och fler medlemmar, festade med sin crew. Jag bjöd på allt för några bilder 😀 som jag har kvar än idag hehe.

Har stött på många kändisar genom åren men dessa var nog highlight moments.

Jag känner även en kille, som hjälpte Snoop med weed när han var i Sverige. Det weedet som han sedan torskade med. Killen var Security på hans konsert.
Om du läser detta skriv PM har sökt dig.

Tack för mig 😊
Citera
2024-09-06, 05:33
Medlem
slaskarns avatar
Jag sprang på Håkan Juholt inne på Systembolaget i ett litet samhälle 3 mil nordväst om Jönköping runt årsskiftet 2012. Han botaniserade runt bland rödvinet.
Citera
2024-09-06, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Det händer med jämna mellanrum att man springer på kändisar där man minst anar.

Har ett par anekdoter att dela med mig av.

En höstkväll för många år sedan så stötte jag ihop med Peter Harrysson i en pissoar. Jag överdriver inte när jag säger att Peter behandlade hela anläggningen som en toalett.

Stötte också ihop med Martin Ljung på en färja, Ljung uppenbart berusad körde en ”Anders Borg” framför obekväma passagerare.

Har också ”kommit på” Joy Rahman och Ernst Billgren när de sysslade med oerhörd ”frigjord konst” på en efterfest hos en bekant.

Jag har träffat på Magnus Härensam och Lars Berghagen i en bastu. De var riktigt schyssta och vi pratade mat.
Citera
2024-09-06, 06:46
Medlem
Under en period av att "hitta-mig-själv" reste jag runt i Indien i slutet på 90-talet. Bodde bl.a på ashram (när man ska vara tyst) och min matbordsgranne under en vecka var Alanis Morissette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in