2024-09-09, 01:01
Medlem
Xeliouss avatar
Långhårig Dolph Lundgren på bensinmack i Märsta. 20 år sen.
Citera
2024-09-09, 01:28
Medlem
AkeTheSnakes avatar
1985 eller - 86. Skådespelaren Gunnar Hellström som gestaltade Anders Zorn i TV-serien.
Lossade en lastbil på Hornsgatan och Gunnar skrek från rödljuset en bit bort.
Grabben! Kan du hjälpa mig!?
Har precis hämtat den här nya Volvon från Arlanda, till och med plasten är kvar på sätena och nu kommer jag ingen vart längre?
Fattar inte hur den här växelspaken fungerar..
Förklarade att det är en automat och D står för Drive, P för Parkering, N för Neutral friläge, R rear back.
Han var jävligt tacksam, fick en liten slant för besväret. 😄
Citera
2024-09-09, 02:26
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slidpark
Stod bakom Mikael Persbrandt på en CircleK i Eskilstuna. Köpte en korv och en loka. Kliver ut och sätter sig i en Ferrari. Några timmar efter jag kom hem läste jag på aftonbladet att han kraschat Ferrarin.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/A2xWAx/persbrandts-nya-ferrari-i-olycka

O nu äger en bekant till mig den bilen.
Citera
2024-09-09, 02:31
Medlem
Xezrs avatar
Henrik Schyffert sprang nästan på mig, en sen kväll på Avenyn. Han korsade gatan, full som ett ägg och jag fick hoppa undan.

Jag har, som så många andra tydligen, också träffat Mikael Persbrandt på en krog i Stockholm. Fast då var jag en liten parvel som vad där med farsan. De pratade en stund när Micke beställde öl, men han var med ett annat sällskap så det varade inte så länge.

Lasse Brandeby bodde vi granne med under en filminspelning, han bodde temporärt i vårt hus för att han var släkt med någon där. Trevlig snubbe vill jag minnas.

Magnus Betnér träffade jag på en hållplats i Göteborg, hållandes i en Systemet-påse för några år sedan. Han skulle haft ett gig på Draken men det blev nåt strul så han hälsade på kompisar istället. Vi snackade en stund. Schysst kille, och rolig även privat.

Sen vet jag inte om det räknas... Men i min ungdom var jag på Rockbaren i Göteborg en del. En kväll var det en väldigt glad och full finne iklädd blå träningsoverall som förde liv och tyckte om allt och alla. Han kramade mig och verkade lycklig. Jag var mest förvirrad.

Sen lade min polare till, "Vet du vem som precis kramade dig? Sonen till ledaren för finska maffian."
Citera
2024-09-09, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Jag stod visst bakom någon sportbollskommentator som hette Staffan eller Stefan eller något i taxfreekön på en Vikinglinebåt för drygt 10 år sedan när jag bodde i ett halvår i Sverige och ville se vad grejen var med kryssningar. Min polare som jag reste med och som tjatade med sig med på kryssningen blev helt salig av det som om det var Gud Fader själv han sett. Sportbollskommentatorn var gråhårig och hade mustasch handlade ett paket lakritspipor minns jag för min polare har tjatat om det flera gånger sedan dess.
Jag menar, ingen vettigt kultiverad person ser på sportboll eller ännu mindre bryr sig om vem som pratar. Om det ändå varit Bruce Springsteen eller Mick Jagger eller någon annan stor musiker hade jag förstått den uppståndelse som min polare kände.
Vad fan är "sportboll"???
är du korlad på riktigt eller tror du att ni minoritet av vänstertomtar som anser att ni är det ända kultiverade utgör en majoritet? Du vet att större delen av Sveriges riktiga män gillar fotboll och hockey!
Citera
2024-09-09, 08:25
Medlem
Systrarna Graaf och Brolle köpte glass av mig i en glassbar i Stockholm för många år sedan.
Citera
2024-09-09, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Käkade lunch på MC-tennisklubb under F1-helgen och bordet bredvid satt Boris Becker med sin dotter som han fick med servitrisen i London, dottern var väldigt lik honom, stackars henne. Kanske inte ett udda ställe att träffa på en fd världsetta i tennis.
Boris gör lika dåliga val i livet som Brolin. Dåliga kvinnor som blåser dem. Dåligt pokerspel. Och spelmissbruk t ex trav. Jag vet inte hur djupt de tittar i glaset, men det gör de nog. Boris har sjunkit djupt ner i dyngan.
Citera
2024-09-09, 08:52
Medlem
Juggernawts avatar
Loffe Karlsson, Bengt Sändh och Bert-Åke Varg på ett hak i Spanien för tio år sedan. Trevliga gubbar, förutom Sändh som var lite grinig.

Christer Glenning på Arlanda nån gång på 90-talet. Lång jävel.

Christer Pettersson på Märsta-pendeln i slutet av 90. Stirrig och hög.
Citera
2024-09-09, 09:21
Medlem
Mattsson69s avatar
Stötte på Basshunter på stranden i Höllviken år 2007. Jag och min dåvarande flickvän låg och solade när Jonas kom hög som fan på ladd med en boombox på axeln och en kylväska med öl i andra handen som han bjöd på. Försökte hänga med i tempot den lilla stunden vi pratade och ångrar än idag att man inte frågade om vi skulle dra lite av det laddet han uppenbarligen hade med sig.
Citera
2024-09-09, 09:33
Medlem
Bor centralt så man har väl sett de flesta kändisarna. Stått bredvid Mikael Nyqvist på gymmet tex ett par år innan han dog. En hel del kändisar tränar tex på enkla Fitness24seven. (även Nyqvist gjorde det)

En sak jag dock ångrar är att jag och en kompis avböjde att hänga med Kid Rock på efterfest.
Vi mötte honom utanför Rainbow på Sunset Boulevard. Han var rätt påverkad och jag vågade inte "hänga med på fest uppe i bergen" mitt i natten.

Stod ett vid ett flertal tillfällen bredvid Lemmy i baren där på Rainbow.
Framförallt gott minne när man hängde med Ron Jeremy där. Förevigat på foto såklart.
Citera
2024-09-09, 09:37
Medlem
boba fetts avatar
Orlando Bloom på Söder runt 2006.
Citera
2024-09-09, 09:44
Medlem
Kungen med följe och en hund. När vi båda var ute och vandrade på Kungsleden i Abisko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in