Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Jo, för många år sedan när jag just hade börjat läsa här, då funderade jag kring just detta. De skulle iväg någonstans för att leverera eller hämta varor, p g a bankrånet samma dag, var de tvungna att ta en omväg, de blev sena, ökade farten och tappade kontrollen över bilen som h hamnade i ett vattendrag.
Mycket av det som Skaraborg lagt fram känns inte omöjligt. Och jag börjar luta åt att han faktiskt är på rätt spår. Samtidigt finns det mycket som kan funderad över och som verkar som en ”saga”. Att KÅ skulle ha fått ny identitet med hjälp av en kvinnlig kristen kurator, känns som taget ur en dålig deckare. Då känns det mer troligt att J D hamnade i Holland.
Men det troligaste är att de åkte norrut, för polisen har ju undersökt möjliga vattendrag söderut.
Ponera att "Hymme" var med, han skulle ju norrut. Så givet dåligt väder, dåliga däck, vårdslös förare, vänstertrafik samt onykterhet så finns ett ställe i ljungskiletrakten där bilen kan ligga. Har själv kört där men kan nu inte hitta det på en karta. Det är alltså inte nuvarande E6 men det kan vara den gamla vägen mot Norge.
I vart fall, vägen är slingrig, det är ett nedåtlut och som jag minns så svänger vägen åt höger om man kör norrut. Brant berg på höger sida och en sjö eller havsvik på vänster sida. Det är även en brant ner mot vattnet som antagligen är djupt.
Bilen kan mycket väl ligga där, tillplattad, upprostad och täckt med slam och alger.