Citat:
Ursprungligen postat av
LeMarais
Älskar att de inleder senaste poddavsnittet ”Ärligt om” med att säga att nu ska de svara ÄRLIGT på lyssnarnas frågor och inte linda in saker och ting som de båda har tendens att göra vanligtvis. Sen ägnar de 22 minuter!!! Åt att svara på om de gör botox utan att egentligen inte säga någonting, förutom att det är oförskämt att ställa frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
applesinjuice
Tänkte exakt samma sak. SÅ irriterande avsnitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
applesinjuice
Och Elsa som förklarar att hon har all rätt att stå på tårna på bilder... Hon missar poängen igen. Det ser löjligt ut kära Elsa, självklart vill folk se sitt bästa ut på foton men att stå på tårna ser onaturligt ut och bara komiskt, särskilt för någon som närmar sig 40.
Citat:
Ursprungligen postat av
LineKA
Bryr mig egentligen inte om att/ifall Elsa och Sofia för ingrepp men tycker det är jävligt sorgligt att sprida ett ätstört och onaturligt kroppsideal, både som influencer och mamma framförallt till döttrar. Skulle aldrig göra några ingrepp eller sträva efter att vara osunt smal främst för min dotters skull. Har svårt att se någon som gör det som en intelligent person. Sofia var ju väldigt ingående i sin beskrivning av hur man skulle gå tillväga och var man skulle gå för att gör en konsultation, det sa väl allt. Kan dock förstå att det är en privat fråga, men de väljer ju själv att ta upp det i diskussion, som om det vore något spännande och intressant att frågan kommer.
Lyssnade medan jag fredagsstädade och ja, jösses vilket enerverande avsnitt. Typ deras sämsta hittills?
Förstår inte varför de kallar det ”ärligt om” när de inte svarar nånting utan bara raljerar över att folk är intresserade av botox.
Varför ber de folk skicka in nyfikna frågor som de ska svara ärligt på när de sedan säger att det är oförskämt att ställa frågor om skönhetsingrepp?
De har gjort likadant förut, frågor de inte vill diskutera men som de gärna tar upp utan att besvara och lägger in något litet tjuvnyp till de som är fräcka nog att ha hörsammat deras uppmaning med att skicka in just såna frågor man är nyfiken på men som de sedan vill mörka. (Oj, sorry för klumpig mening, orkar inte omformulera, fredag!) Men strunta i att ta upp dem då?
Och Elsa missar ju grejen med tåposerandet.
Det är solklart att hon står på tå för att se smalare ut. Det är ett urgammalt trick även om det brukar genomföras lite mer diskret än i Elsas fall där det är uppenbart. (Vilket iofs kan vara lite sympatiskt, då ”avslöjar” hon ju att hon faktiskt inte ser ut så utan att det är poserande som gör att benen ser smalare och längre ut.)
Jag tycker visst man kan ifrågasätta det, varför kvinnor i 40-årsåldern ska göra botox och känna behov av att ställa sig på tå för att se några kilo smalare ut.
Både att vara well and truly vuxen och ändå vara lika osäker som en tonåring, och vilka ideal de för vidare. Sofia har väl en tonårsdotter dessutom?
Alltså - jag förstår dem - vem vill inte vara snygg och smal?
Men de skapar en orimlig hets genom att ”manipulera” (manipulera inom citattecken för det är förstås inte riktig manipulation att ställa sig på tå) bilder, undanhålla skönhetsingrepp och låtsas som ingenting.
Säg som det är om ni nu utgör er för att besvara ärligt.
Cindy Crawford gjorde för övrigt det, finns ett ganska berömt citat i stil med ”inte ens jag vaknar och ser ut som Cindy Crawford”.
Det skulle väl kunna bli en jättebra diskussion? ”Ja, trots att vi är snygga, åtrådda, rika, lyckligt gifta, har en massa beundrare som älskar allt vi gör, faller vi också för idealet att kvinnor trots pushing 40 ska vara rynkfria, fasta och tonårssmala 3 barn senare”.
…och att det faktiskt känns väldigt bra att känna sig snygg. För det gör det ju! Förstår absolut varför Sofia gör botox. (Men också kul med diskussion om hur snygghetsideal faktiskt förändras och att vi själva kan vara de som hjälper till att sprida andra ideal.)
Och tvärt emot Sofia förstår jag också varför man vill ha input från någon som gjort/gör ingreppen regelbundet och inte bara konsultera de som säljer tjänsten?