2024-09-03, 12:55
Medlem
Elsa är fejk & det hör man många stämma in i. Snor allt från andra kläder, intressen, ställen att hänga på (Östermalm) trots tjat om Sööödermalm. Vägrar inse att dom flyttat till Stockholms bästa droghandel ( hennes gata & Mariatorget) jo jag blev tvungen från början bli med FB då Elsa blockade mig när jag ställde en enkel fråga om hennes konsumtion samt att hon kopierar andra! Hundra på att det började m kontakten m Sofia som är Petit,ultrafeminin, jätte jätte smalmager, där kom Elsa stor,gapig, manhaftig o började sakta men säkert vrålbanta, prata pipigt & blev sedan som Sofia, iallafall försökte. Går tyvärr inte att härma Sofia för hon är hästlängder smaaaalare & mjuuukare. Min analys, behöver ej gillas av PK kören!!!
Citera
2024-09-03, 12:59
Medlem
Jag tycker att det är så himla konstigt att de pratar på podden om att Elsa har "så lite saker". Ursäkta? Hon köper ju så himla mycket KONSTANT? Jag tror att deras perspektiv på världen är helt skevt, tror de verkligen att vanliga människor konsumerar i samma skala och hastighet som de gör? Det irriterar mig att Elsa känner sig "duktig" för att hon har "så lite" hemma när det egentligen är precis tvärtom..
Citera
2024-09-04, 07:32
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Elsa är fejk & det hör man många stämma in i. Snor allt från andra kläder, intressen, ställen att hänga på (Östermalm) trots tjat om Sööödermalm. Vägrar inse att dom flyttat till Stockholms bästa droghandel ( hennes gata & Mariatorget) jo jag blev tvungen från början bli med FB då Elsa blockade mig när jag ställde en enkel fråga om hennes konsumtion samt att hon kopierar andra! Hundra på att det började m kontakten m Sofia som är Petit,ultrafeminin, jätte jätte smalmager, där kom Elsa stor,gapig, manhaftig o började sakta men säkert vrålbanta, prata pipigt & blev sedan som Sofia, iallafall försökte. Går tyvärr inte att härma Sofia för hon är hästlängder smaaaalare & mjuuukare. Min analys, behöver ej gillas av PK kören!!!
PK-kören? Är det de som inte håller med dig om att allt med Elsa och hennes familj är hemskt?

Sofia W petite? Lite olika hur det brukar definieras men de flesta klädesmärken verkar dra gränsen vid 160 och under. Sofia är 177 och således rejält längre än Elsa.
Elsa manhaftig? Hon har ju kört en nästan parodiskt feminin stil tidigare och har väl fortfarande mest klänningar även om hon tack och lov har skippat den jobbiga Betty Boob-stilen.
Eller är det pga hennes här ofta utpekade breda fötter hon får detta epitet?
Vrålbanta…? Snarare ganska långsam viktnedgång och inte jättestor heller. Hon var liksom inte fet, hon var mullig. Runt 15 kilo kanske, under över ett års tid?

Men ja, håller med om att hon minst sagt verkar influeras av sina väninnor. Det är det nog ganska många som gör? Och jag tycker tyvärr inte heller att de har det särskilt fint hemma, ser själslöst och opersonligt ut, som ett sterilt showroom för ett ganska tråkigt märke. Enligt min personliga smak peakade hon för 2 - 3 år sen, när det kommer till utseende och inredning. Men hon måste ju få se ut och inreda som hon - eller väninnorna 😉 - vill, inte för vad en random bloggläsare anser baserat på sin smak.

Håller även med om att området runt Mariatorget är sjabbigt och väldigt många missbrukare. Svårt att se charmen. Mosebacke otroligt mycket finare, den sidan av söder generellt betydligt finare - i mitt tycke alltså. Men verkar även objektivt vara färre missbrukare på den sidan söder.
Citera
2024-09-04, 21:24
Medlem
cleolinas avatar
Måste förtydliga: menade att Elsa i min smak peakade klädmässigt för några år sen, inte utseendemässigt, hon är fortfarande lika snygg!
Btw, apropå ”petitea Sofia” och ”manhaftiga Elsa” tyckte jag det var lite kul med denna bild från dagens blogginlägg. Visst, Elsa står lite framför Sofia, men hon är ju betydligt mindre, ser inte ens kraftigare byggd ut och har dessutom riktigt fina former.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/53964821666/in/photostream/
Jag tycker att både Sofia och Elsa är riktiga snyggingar!
Citera
2024-09-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Måste förtydliga: menade att Elsa i min smak peakade klädmässigt för några år sen, inte utseendemässigt, hon är fortfarande lika snygg!
Btw, apropå ”petitea Sofia” och ”manhaftiga Elsa” tyckte jag det var lite kul med denna bild från dagens blogginlägg. Visst, Elsa står lite framför Sofia, men hon är ju betydligt mindre, ser inte ens kraftigare byggd ut och har dessutom riktigt fina former.
https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/53964821666/in/photostream/
Jag tycker att både Sofia och Elsa är riktiga snyggingar!
Elsa är riktigt snygg i den stilen hon bär på fotot. Sofia, däremot, ser ut som Elsas mamma just där. Grå sossefrilla och sjok till kläder 😬
Citera
2024-09-05, 09:12
Medlem
Sofia har ett otroligt vackert ansikte & i vanliga fall snyggast stil. Min smak min åsikt. Sedan så bidrar Sofias intelligens & bildning till att hon blir ännu vackrare.
Citera
2024-09-05, 12:57
Medlem
Tyckte det var kul att Elsa ser sig själv som en ”indie”-influencer, baserat på att hon inte har samma följarantal som några fitnessbrudar 😅 Sades i senaste podden ”Ärligt om - botox, städning och influencers ”.

Mkt indie att vara anställd under ett av Sveriges största mediehus, och få hjälp din säljavdelning att förhandla avtal med småföretagare såsom Dansukker, Marbodal, Bosch, Dyson, Electrolux osv osv 😉

I samma avsnitt fiskade följarna efter om vilka skönhetsingrepp tjejerna ägnar sig åt. Sofia Wood tyckte inte att man ska behöva redovisa detta, även om man gör reklam för t ex hudvård som kan få följare att tro att det är ”hemligheten” bakom slät panna.

Jag kan fatta att den naturligt vackra estetiken hon verkar eftersträva kanske känns lite ”nedsmutsad” om hon skulle erkänna att den släta pannan beror på botox sedan flera år 🤷‍♀️
Citera
2024-09-05, 16:13
Medlem
Älskar att de inleder senaste poddavsnittet ”Ärligt om” med att säga att nu ska de svara ÄRLIGT på lyssnarnas frågor och inte linda in saker och ting som de båda har tendens att göra vanligtvis. Sen ägnar de 22 minuter!!! Åt att svara på om de gör botox utan att egentligen inte säga någonting, förutom att det är oförskämt att ställa frågan.
Citera
2024-09-06, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Tyckte det var kul att Elsa ser sig själv som en ”indie”-influencer, baserat på att hon inte har samma följarantal som några fitnessbrudar 😅 Sades i senaste podden ”Ärligt om - botox, städning och influencers ”.

Mkt indie att vara anställd under ett av Sveriges största mediehus, och få hjälp din säljavdelning att förhandla avtal med småföretagare såsom Dansukker, Marbodal, Bosch, Dyson, Electrolux osv osv 😉

I samma avsnitt fiskade följarna efter om vilka skönhetsingrepp tjejerna ägnar sig åt. Sofia Wood tyckte inte att man ska behöva redovisa detta, även om man gör reklam för t ex hudvård som kan få följare att tro att det är ”hemligheten” bakom slät panna.

Jag kan fatta att den naturligt vackra estetiken hon verkar eftersträva kanske känns lite ”nedsmutsad” om hon skulle erkänna att den släta pannan beror på botox sedan flera år 🤷‍♀️

Stor komik! Ärligt om …den 40 åriga indieinfluencern som gör reklam och som köper och gör exakt samma saker som alla andra. Och Sofia! Du svarade utan att svara.
Citera
2024-09-06, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Älskar att de inleder senaste poddavsnittet ”Ärligt om” med att säga att nu ska de svara ÄRLIGT på lyssnarnas frågor och inte linda in saker och ting som de båda har tendens att göra vanligtvis. Sen ägnar de 22 minuter!!! Åt att svara på om de gör botox utan att egentligen inte säga någonting, förutom att det är oförskämt att ställa frågan.

Mina reflektioner:
1. Elsa brukar i alla dessa sammanhang vara väldigt snabb med att säga att hon minsann aldrig har gjort något ingrepp, men inte nu.
2. Elsa försöker övertydligt insinuera i generella termer att de får många frågar om botox pga att VISSA influensers ser tydligt fixade ut trots att de blir äldre. Sofia hänger envist kvar i resonemanget om tjejnyår och förstår inte alls vad Elsa menar
3. Sofia går vidare med ett långt utlägg om att det ändå är mestadels genetiken som avgör hur man ser ut.
4. Jag tycker att Elsa ändå kan problematisera och se frågan ur fler vinklar som kan vara relevanta, Sofia gör allt för att leda bort frågan från henne själv. Intressant att hon ens valde det som ämne.
Citera
2024-09-06, 09:10
Medlem
Citat:

Tänkte exakt samma sak. SÅ irriterande avsnitt.
Citera
2024-09-06, 09:11
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Haha kul för i morse när jag såg en bild på Sofia var min första tanke ”oj vilken botoxpanna”. 100% botox där.

Och jag tar botox själv så absolut ingen skam i det. Men det syns ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in