2023-07-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Visst visst, allt visas inte i bloggen osv men hon hade definitivt nämt barnaktiviteter om det fanns några, inte uteslutit dem helt ur bloggen. Det är ju total avsaknad av barnanpassade aktiviteter faktiskt. Elsass intressen står i fokus, inte Lynns. Han verkar väldigt foglig och ensam faktiskt.

Hon har ju nämnt att hon åker till badhus varje vecka, att han hänger med olika barn osv så tycker allt att hans aktiviteter syns. De hänger dessutom mkt på stranden vilket många barn älskar.
Bor i samma område som en mindre känd influencer. Hon skriver aldrig om barnens fotboll osv men likt väl ser jag henne tidigt varje söndag morgon när hon går från barnets träning...
Citera
2023-07-26, 19:32
Medlem
https://elsa.elle.se/en-klanning/unboxing-brollopsfestklanning/

https://www.luisaviaroma.com/en-se/p/emilia-wickstead/women/77I-F4M006?ColorId=UElOSw2&lvrid=_p_dXAQ_gw&SizeTypeId =A3&SizeId=3&from=gshop&gbraid=0AAAAAD5Go8_ZWztSuP 3DzhwY93D-LOktd&gclid=EAIaIQobChMI_YTmlfOsgAMVi_dRCh1i_AKSEA QYBSABEgIgKfD_BwE&gclsrc=aw.ds

En klänning (som dessutom inte sitter helt bra) för 18300 kronor alltså. Herre min jävla…
Citera
2023-07-26, 20:24
Medlem
Conchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillyboys
https://elsa.elle.se/en-klanning/unboxing-brollopsfestklanning/

https://www.luisaviaroma.com/en-se/p/emilia-wickstead/women/77I-F4M006?ColorId=UElOSw2&lvrid=_p_dXAQ_gw&SizeTypeId =A3&SizeId=3&from=gshop&gbraid=0AAAAAD5Go8_ZWztSuP 3DzhwY93D-LOktd&gclid=EAIaIQobChMI_YTmlfOsgAMVi_dRCh1i_AKSEA QYBSABEgIgKfD_BwE&gclsrc=aw.ds

En klänning (som dessutom inte sitter helt bra) för 18300 kronor alltså. Herre min jävla…

Klänningen verkar vara nedsatt till 8235 kronor när jag kollade. Vet inte vad hon har köpt den för dock. Fruktansvärt jävla ful är den i alla fall. Vad fan händer vid axlarna?
Citera
2023-07-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha
Klänningen verkar vara nedsatt till 8235 kronor när jag kollade. Vet inte vad hon har köpt den för dock. Fruktansvärt jävla ful är den i alla fall. Vad fan händer vid axlarna?
Inte handlar väl Billgren på rea! Ser ut som en Gina Tricot-topp anno 2011 tycker jag. Varken klädsam eller ens Elsas stil?
Citera
2023-07-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concha

Ja den sitter verkligen konstigt över axlarna/i armhålan? Ser definitivt inte ut att ha kostat så mycket pengar. Är väldigt förvånad över att valet föll på den här om man tänker på vad för klänningar hon pratat om på podden.
Citera
2023-07-26, 23:09
Medlem
18k för polyester och elastan. Herregud.
Citera
2023-07-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillyboys
Inte handlar väl Billgren på rea! Ser ut som en Gina Tricot-topp anno 2011 tycker jag. Varken klädsam eller ens Elsas stil?
Jo hon skriver att den var på rea. Ganska fin tycker jag, men känns uppenbart att hon köpte den pga dyrt märke.
Citera
2023-07-29, 17:04
Medlem
I senaste Billgren Wood (344. Ärligt om - utseendefixering, alkohol och reklam) berättar Sofia att hennes mamma frågat henne om en viss person (av kvinnokön) dricker för mkt. Sofia undrade då vad som fick hennes mamma att tro det, och då var det att hon sett att personen dricker vin väldigt ofta. Sofia trodde det var en generationsfråga att hon reagerade på hur ofta, inte att personen uppvisade ett berusat beteende.

Elsa sa att de behövde ju inte gå in närmare på vilken person det gällde, vilket såklart gjorde mig mer nyfiken eftersom det antyder att vi lyssnare känner till personen ☺️ Så jag tog på mig nätdetektivmössan och skulle se om min fördom skulle bekräftas, och ja, Sofias mamma följer Frida Lund på insta 😅 Eller känns det långtsökt?
Citera
2023-07-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
I senaste Billgren Wood (344. Ärligt om - utseendefixering, alkohol och reklam) berättar Sofia att hennes mamma frågat henne om en viss person (av kvinnokön) dricker för mkt. Sofia undrade då vad som fick hennes mamma att tro det, och då var det att hon sett att personen dricker vin väldigt ofta. Sofia trodde det var en generationsfråga att hon reagerade på hur ofta, inte att personen uppvisade ett berusat beteende.

Elsa sa att de behövde ju inte gå in närmare på vilken person det gällde, vilket såklart gjorde mig mer nyfiken eftersom det antyder att vi lyssnare känner till personen ☺️ Så jag tog på mig nätdetektivmössan och skulle se om min fördom skulle bekräftas, och ja, Sofias mamma följer Frida Lund på insta 😅 Eller känns det långtsökt?
Jag har också lyssnat på poddavsnittet om alkohol…och förundras över hur man i sammanhanget kan låta bli att reflektera över vilka effekter och konsekvenser alkohol har ur ett hälsoperspektiv, ökad risk för cancer osv.
Sofia utbildar sig dessutom inom sjukvård!?
Deras resonemang var så väldigt aningslöst på något sätt. Eller ointelligent för att uttrycka sig brutalt.
Citera
2023-07-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Bra spanat! Hon kan ju såklart pratat om någon barndomsvän eller vem som helst men tankarna går onekligen till Frida L! Hon verkar lite ur lag och det enda hon bloggar om är alkohol nästan haha, vad hon ska dricka eller har druckit eller utläggningar om att hon minsann inte dricker så mycket. Hon måste ju såklart marknadsföra sitt eget vin men hon ter sig väldigt törstig. När hon diskuterades i tråden sist (det gällde alkohol) blev hon väldigt upprörd och agerade inte särskilt smart eller professionellt, hon gick till angrepp mot sina läsare och fb tråden i bloggen. Hade varit snyggare att bara vara tyst. Efter det har hon vid två tillfällen efter det kommenterat fb-tråden i bloggen igen trots att det var över ett år sen. Senast var för några veckor sedan, hon försvarade sitt drickande apropå ingenting och kallade sina läsare ”Flashbacknollor”. Kändes väldigt oprofessionellt och pinsamt.
Citera
2023-07-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Bra spanat! Hon kan ju såklart pratat om någon barndomsvän eller vem som helst men tankarna går onekligen till Frida L! Hon verkar lite ur lag och det enda hon bloggar om är alkohol nästan haha, vad hon ska dricka eller har druckit eller utläggningar om att hon minsann inte dricker så mycket. Hon måste ju såklart marknadsföra sitt eget vin men hon ter sig väldigt törstig. När hon diskuterades i tråden sist (det gällde alkohol) blev hon väldigt upprörd och agerade inte särskilt smart eller professionellt, hon gick till angrepp mot sina läsare och fb tråden i bloggen. Hade varit snyggare att bara vara tyst. Efter det har hon vid två tillfällen efter det kommenterat fb-tråden i bloggen igen trots att det var över ett år sen. Senast var för några veckor sedan, hon försvarade sitt drickande apropå ingenting och kallade sina läsare ”Flashbacknollor”. Kändes väldigt oprofessionellt och pinsamt.

Även Sandra B dricker varje dag. Och bloggar om det.
Citera
2023-07-31, 13:32
Medlem
Citronfjerils avatar
Försvarsinlägget idag ang att de inte tar med Lynn på sina resor... Elsa framstår som en enorm barnunge som bara måste resa på sitt sätt = gå i affärer och ta bilder på sig själv. Men om bara Lynn börjar gilla exakt samma saker får han följa med utomlands – vilken deal!!!!

Såg även att hon skrev i kommentarerna att de varit i Portugal, Italien, Frankrike och Danmark med Lynn. Det var tydligen 2017 och Lynn var 1 år gammal.
Senast redigerad av Citronfjeril 2023-07-31 kl. 13:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in