Citat:
Ursprungligen postat av
DaisyB
I senaste Billgren Wood (344. Ärligt om - utseendefixering, alkohol och reklam) berättar Sofia att hennes mamma frågat henne om en viss person (av kvinnokön) dricker för mkt. Sofia undrade då vad som fick hennes mamma att tro det, och då var det att hon sett att personen dricker vin väldigt ofta. Sofia trodde det var en generationsfråga att hon reagerade på hur ofta, inte att personen uppvisade ett berusat beteende.
Elsa sa att de behövde ju inte gå in närmare på vilken person det gällde, vilket såklart gjorde mig mer nyfiken eftersom det antyder att vi lyssnare känner till personen ☺️ Så jag tog på mig nätdetektivmössan och skulle se om min fördom skulle bekräftas, och ja, Sofias mamma följer Frida Lund på insta 😅 Eller känns det långtsökt?
Jag har också lyssnat på poddavsnittet om alkohol…och förundras över hur man i sammanhanget kan låta bli att reflektera över vilka effekter och konsekvenser alkohol har ur ett hälsoperspektiv, ökad risk för cancer osv.
Sofia utbildar sig dessutom inom sjukvård!?
Deras resonemang var så väldigt aningslöst på något sätt. Eller ointelligent för att uttrycka sig brutalt.