2024-09-04, 10:49
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, så är det förstås. Det är nog få (kunniga) som inte skulle kalla det sidledes eller range bound sedan årskiftet. Har man autism så fine, då är vi upp 20% procent, men...
Okej

Hur många procents stadig nedgång vill du se under ett halvår för att kalla det för nedgång?
Citera
2024-09-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Okej

Hur många procents stadig nedgång vill du se under ett halvår för att kalla det för nedgång?

Haha! Föreställer mig hur du brukade förklara för alla vilken scam internet var på 90-talet.
Citera
2024-09-04, 12:22
Medlem
Citat:
Okej, 10% ner (för tillfället faktiskt 16%), och dessutom i jämn takt, är alltså "sidled".

Hur många procent ska nedgången under ett halvår vara för att vara en nedgång?

Första tecknet på ödmjukhet sen ditt konto skapades?

BVOL
Googla och läs.
Citera
2024-09-04, 13:08
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Första tecknet på ödmjukhet sen ditt konto skapades?

BVOL
Googla och läs.
En stadig nedgång under ett halvår med låg volatilitet är alltså ingen nedgång, eller vad försöker du säga för att blanda bort korten den här gången?
Citera
2024-09-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Personligen har jag samlat på mig lite onödigt mycket fiat så jag satte för ett par veckor sedan igång en DCA med ett automatiskt mikroköp varje vecka. Detta trots att jag redan ligger på cirka 98 procent av portföljen i bitcoin. Jag ser inte något bättre och lika smidigt alternativ för fiatöverskottet.

Jag kommer att låta denna auto-DCA ligga kvar, åtminstone så länge vi inte har brutit ut uppåt ur det numera halvårslånga konsolideringsmönstret.

Vid ett hypotetiskt ras ned under 200 WMA kommer jag att tiodubbla storleken på det återkommande veckoköpet.

Jag ändrade igår min måttfulla vecko-DCA till en måttlig daglig DCA i stället. Den är inte större än att jag kan låta den ligga tills vidare eller tills vi åter börjar slå nya ATH, då jag troligen kommer att avbryta den.
Citera
2024-09-04, 14:10
Medlem
Citat:
En stadig nedgång under ett halvår med låg volatilitet är alltså ingen nedgång, eller vad försöker du säga för att blanda bort korten den här gången?

När du blir blöt i brallan av dina fonders utveckling på ett år, så är det låg volatilitet och sideways market för btc i jämförelse ja.
Citera
2024-09-05, 19:49
Medlem
EgoistNs avatar
Är det nu jag borde sälja lgh, bil och båt för att ladda in mer stålar i MSTR?
Eller borde jag avstå mina tokiga idéer?
Citera
2024-09-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Är det nu jag borde sälja lgh, bil och båt för att ladda in mer stålar i MSTR?
Eller borde jag avstå mina tokiga idéer?

Båt låter rätt så onödigt, om du inte redan är ekonomiskt oberoende. Alternativkostnaden är brutal, om den är värd i storleksordningen en bitcoin eller så.
Citera
2024-09-05, 20:50
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Båt låter rätt så onödigt, om du inte redan är ekonomiskt oberoende. Alternativkostnaden är brutal, om den är värd i storleksordningen en bitcoin eller så.
Min skruttbåt är inte värd många Satoshis. Men jag gillar den skarpt.
Bilen däremot ser jag som förgängligt plåtskrot som jag skulle kunna klara mig utan under långa perioder.
Jag lägger ut den på Blocket imorrn..
Citera
2024-09-05, 20:54
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Hej Sherlock, krymper den totala mängden bitcoins för varje ny bitcoin som bryts?

Och du begriper inte vad det innebär att en vara konsumeras eller förbrukas, exempelvis äpplen eller olja? Den upphör att existera och utbudet måste hela tiden fyllas på med nytt, givet att efterfrågan är konstant. Minskar produktionen så störs jämviktspriset av det krympta utbudet. All världens äppelskörd eller oljeproduktion samlas inte på en ständigt växande hög, år efter år, ifall du trodde det. Det gör däremot bitcoin.

Para Bitcoin mot valfri tillgång och jämför utv..
Var det inte det svaret du bad om så ber jag om ursäkt..
Citera
2024-09-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Min skruttbåt är inte värd många Satoshis. Men jag gillar den skarpt.
Bilen däremot ser jag som förgängligt plåtskrot som jag skulle kunna klara mig utan under långa perioder.
Jag lägger ut den på Blocket imorrn..

Ja, kan man klara sig utan bil så kan man spara ihop mycket bitcoin där.

Om inte annat kan man byta till en billigare bil.
Citera
2024-09-05, 21:01
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Hej Sherlock, krymper den totala mängden bitcoins för varje ny bitcoin som bryts?

Och du begriper inte vad det innebär att en vara konsumeras eller förbrukas, exempelvis äpplen eller olja? Den upphör att existera och utbudet måste hela tiden fyllas på med nytt, givet att efterfrågan är konstant. Minskar produktionen så störs jämviktspriset av det krympta utbudet. All världens äppelskörd eller oljeproduktion samlas inte på en ständigt växande hög, år efter år, ifall du trodde det. Det gör däremot bitcoin.

Hur många Satoshis vill du ha för dina äpplen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in