2024-08-26, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Finns det något som helst fog för detta då? Har du något han kan åberopa då så att säga? Som t ex har du haft problem med rättvisan, varit i kontakt med psyk, varit våldsam, alkohol eller droger? Någonting alls så att säga?

Ingenting. Tomt belastningsregister, aldrig tagit droger, dricker alkohol måttligt. Senaste tiden inget alls. Aldrig varit våldsam. Har dock blivit slagen av honom under förhållandet vi hade. Även efter seperationen.
Citera
2024-08-26, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Jag tycker också det låter konstigt
Mellan 2005 och 2008 var jag i domstol 12 ggr med mina barns pappa
Stämde mig gång på gång
Till slut åkte han dit själv
Då blev han dömd till att betala sina och mina rättegångskostnader då han stämt mig utan fog
Alltså utan anledning

Hade ts haft en advokat alltså en bra familjerättsadvokat hade det skett en interimistisk dom som gjort att umgänge och boende och allt fortsatt
UNDER tiden pappan stämmer

Det ligger en hund begraven här

Jag tror ts ljuger

Vad skulle jag ljuga om??!!
Jag har en advokat. Vi har lämnat in en verkställan av gällande dom. Tingsrätten är långsamma.
Citera
2024-08-26, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Det tror jag med, känns som hon undanhåller rätt mycket

Hade önskat det var mer men finns inget att undanhålla . Den krassa sanningen
Citera
2024-08-26, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowm00se
Många har ifrågasatt vad du har gjort i det hela? och varför undviker du en hel del frågor?

Jag har varit nära vårdnadstvister och där har mamman vunnit båda gångerna.

Ena gången var mamman ihop med en ny kille som var en knarkande mc-knutte som misshandlade henne och vad vi vid sidan av också tror barnen (märkliga blåmärken på rumpan och dyligt). Hon är även diagnostiserad som kraftigt bipolär.
Pappan i detta fallet som förlorade är fullt normal och har livet i ordning och är chef på ett medelstort företag.

Andra gången var mamman inte särskilt konstig egentligen utan bara hetlevrad och ADHD person med lite mild periodvis depression.
Pappan här är fullt vettig men kanske lite omogen för sin ålder (40+), vanlig knegare som inte riktigt ville bli gammal.

Så att ditt ex skulle kunna hämta barnen utan ditt godkännande och att polis inte klassar det som kidnappning luktar illa.
Polisen hade dessutom åkt och frågat barnet själv om den känner sig kidnappad och vill vara med sin mamma istället och tar då med sig barnen till jourhavande socialtjänst som tar med sig barnet till dig, alternativt ett boende/jourhem tills allt är utrett.

Vad saknas i historien?

Vilka frågor är det jag undviker?

Jag har varit separerad från barnens pappa i snart 8 år. Vi separerade pga våld från honom som barnen såg samt psykiskt våld. Tex tyckte han att jag skulle betala hyra när jag var i hans ärvda sommarstuga under tiden vi var tillsammans. Även efteråt skulle jag betala haöva elräkningen då våra barn hade varit där.

Polisen ingriper inte. De undviker det i möjligaste mån för det blir trauma för barnen.

Socialen sätter heller inte barnen på jourhem sådär
Citera
2024-08-26, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Du får nog förklara lite mer, hur kunde det gå så snett, man blir ju inte av med barnen, bara så där ?

Pappan gick emot gällande dom. Socialen hänvisar till polisen och det juridiska. Polisen hänvisar till soc.
Citera
2024-08-26, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Ja
En hel del
Ligger nog några hundar begravna

Vad är dey jag skulle undanhålla?
Citera
2024-08-26, 07:28
Medlem
Citat:
Exakt!
Jag tror att barnen inte vill till sin mamma då polisen med socialtjänst redan frågat.

Nej polisen har inte frågat barnen. Pappan och sin flickvän allinerar barnen ifrån mig. Min teori är att han vill bilda en ny familj med henne med våra barn då hon inte har kontakt med sina barn som är utflugna.
Citera
2024-08-26, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Du anmäler givetvis ditt ex för egenmäktighet med barn, ett beslut fattat av domstol kan man inte bara själv välja att inte följa,

Det ät det jag gjort, polisanmält samt öämnat in verkställan till tingsrätten
Citera
2024-08-26, 07:32
Medlem
Citat:
Polisen hade kunnat göra allt här om hennes historia hade varit sann....
Hon säger ju att det inte finns någon ansökan om egen vårdnad.
Då är det kidnappning av barnet och polisen hade åkt dit och hämtat med socialtjänsten.

Nej. Polisen gör inte det som du säger. Inte socialen heller. Dom finns. Fastslagen i tingsrätten. Han bryter mot den som föräldrabalken. Jag hänvisas bara till min advokat av alla instanser.
Citera
2024-08-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Har son han är vuxen och står på egna ben

Tack. Hoppas du använder snällare ord mot honom
Citera
2024-08-26, 07:35
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Ingenting. Tomt belastningsregister, aldrig tagit droger, dricker alkohol måttligt. Senaste tiden inget alls. Aldrig varit våldsam. Har dock blivit slagen av honom under förhållandet vi hade. Även efter seperationen.
Kanon, då har du stor chans att få ordning på det och i alla fall få varannan vecka.
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Vilka frågor är det jag undviker?

Jag har varit separerad från barnens pappa i snart 8 år. Vi separerade pga våld från honom som barnen såg samt psykiskt våld. Tex tyckte han att jag skulle betala hyra när jag var i hans ärvda sommarstuga under tiden vi var tillsammans. Även efteråt skulle jag betala haöva elräkningen då våra barn hade varit där.

Polisen ingriper inte. De undviker det i möjligaste mån för det blir trauma för barnen.

Socialen sätter heller inte barnen på jourhem sådär
Hyra där man bor betalar man ju i regel. Ett boende kostar ju kontinuerligt pengar, uppvärmning, slitage - saker och ting måste repareras, samfällighetsavgifter, avlopp och så vidare. Det är väl självfallet du betalar där du bor?

Däremot betala halva elräkningen för era barn är ju inte vettigt om ni redan gjort slut. Ni (du inkluderat) verkar ha haft märkliga ekonomiska förehavanden.

Men det jag menar varannan vecka bör du kunna få ändå, eftersom det inte finns mycket att gå på kring olämplighet. Det är ett helsike att vara utan barn, men håller han barnen från dig, så kommer det ligga i fatet för honom längre fram.
Citera
2024-08-26, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mileista
Dina egna styrelser för städ- och influencerbolag och numera försörjer du dig genom att visa fittan på OnlyFans. Eller hur?

Långt ifrån. Men hittar jag dig där om jag skulle lägga tid på ett söka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in