2024-08-25, 12:38
Medlem
Hjälp! Jag går sönder totalt.
Mina barns pappa har tagit barnen ifrån mig och haft dem i över 6 månader. Det finns en dom sedan 3 år tillbaka där vi ska ha varannan vecka. På över 6 månader har jag inte haft någon kontakt alls med barnen. Han har blockerat och tagit bort mitt nummer på deras telefoner. Han har inte kontaktat mig överhuvudtaget. Min advokat har skickat in en verkställan men det är en trög domstol. I förra veckan kom det information från hans jurist att han ämnar stämma mig på ensam vårdnad. Den här veckan kom ännu mer information från juristen. Nu vill han inte bara ha ensam vårdnad utan att jag inte ska ha någon umgängesrätt med barnen. Jag vet att han pratar väldigt illa om mig inför barnen. Så de får ju en helt skev bild av mig. Hans flickvän är av samma personlighet som pappan. Hon har sms:at mig strax efter han tog barnen att hon och han blankt struntar i några domslut. Hon är för övrigt portad att träffa sina två barnbarn av hennes son och svärdotter på livstid. Enl dem ska hon inte vara i närheten av barn.

Min rädsla är att om det nu ska bli ännu en VBU-utredning att barnen pratar illa om mig. Så som pappan har sagt till dem. Så var det i förra vårdnadstvisten. Då sa de att jag tog strypgrepp på dem, misshandlade dem och var elak. Det är ju precis motsatsen till vad jag är. Och vi vet ju att domstolen går till 80 % på VBU-utredningen.
Det finns absolut ingen oro i mitt hem eller mig som mamma säger socialen. Dock gör de noll i att försöka hjälpa mig att få hem barnen. De bara säger att deras uppdrag är barnens bästa. Är det barnens bästa att skiljas från sin mamma?
Jag missar en del av deras barndom och uppväxt. Något inga pengar i världen kan ersätta. Vad tusan ska jag göra?!? Jag försöker ta mig igenom dag för dag, timme för timme.
Citera
2024-08-25, 12:45
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Hjälp! Jag går sönder totalt.
Mina barns pappa har tagit barnen ifrån mig och haft dem i över 6 månader. Det finns en dom sedan 3 år tillbaka där vi ska ha varannan vecka. På över 6 månader har jag inte haft någon kontakt alls med barnen. Han har blockerat och tagit bort mitt nummer på deras telefoner. Han har inte kontaktat mig överhuvudtaget. Min advokat har skickat in en verkställan men det är en trög domstol. I förra veckan kom det information från hans jurist att han ämnar stämma mig på ensam vårdnad. Den här veckan kom ännu mer information från juristen. Nu vill han inte bara ha ensam vårdnad utan att jag inte ska ha någon umgängesrätt med barnen. Jag vet att han pratar väldigt illa om mig inför barnen. Så de får ju en helt skev bild av mig. Hans flickvän är av samma personlighet som pappan. Hon har sms:at mig strax efter han tog barnen att hon och han blankt struntar i några domslut. Hon är för övrigt portad att träffa sina två barnbarn av hennes son och svärdotter på livstid. Enl dem ska hon inte vara i närheten av barn.

Min rädsla är att om det nu ska bli ännu en VBU-utredning att barnen pratar illa om mig. Så som pappan har sagt till dem. Så var det i förra vårdnadstvisten. Då sa de att jag tog strypgrepp på dem, misshandlade dem och var elak. Det är ju precis motsatsen till vad jag är. Och vi vet ju att domstolen går till 80 % på VBU-utredningen.
Det finns absolut ingen oro i mitt hem eller mig som mamma säger socialen. Dock gör de noll i att försöka hjälpa mig att få hem barnen. De bara säger att deras uppdrag är barnens bästa. Är det barnens bästa att skiljas från sin mamma?
Jag missar en del av deras barndom och uppväxt. Något inga pengar i världen kan ersätta. Vad tusan ska jag göra?!? Jag försöker ta mig igenom dag för dag, timme för timme.

Socialtjänsten kan inte göra så mycket. Du behöver vänta på att domstolen avgör verkställighetsansökan och då kan vite utdömas eller polisingripande ske.

Det du bör göra är att dokumentera så mycket du kan och vara fullständigt lojal med den äldre vårdnadsdomen. Ditt ombud har sätt att få fram meddelanden till ditt ex.
Citera
2024-08-25, 12:47
Medlem
franges avatar
En mamma förlorar knappast vårdnaden över sina barn bara sådär, och det blir heller inte en VBU-utredning "bara sådär".

Du kanske skulle ta och berätta om vad det är du faktiskt har sysslat med som är orsaken till att du förlorat vårdnaden.

Och nej - det är inte bara lögner och påhitt från deras sida.
Uppenbarligen är du inte världens bästa och snällaste mamma som enbart klappar kattungar hela dagarna.
Citera
2024-08-25, 12:48
Medlem
Lacoztes avatar
Shit, låter som en jättejobbig situation. Men du får nog vara lite mer tydlig, varför är det så ansträngt mellan dig och pappan till kidsen? Socialtjänsten kan ju vara helt värdelösa när det kommer till sånt här men har du gjort en polisanmälan? Om det nu är som du säger att ni ska ha delad vårdnad så är det ju väldigt fel gentemot barnen att inte låta dom träffa dig. Förutsatt att det inte finns en anledning varför dom inte vill att barnen ska vara med dig såklart!
Citera
2024-08-25, 12:49
Medlem
Låt mig gissa, du drack och soc tog barnen ?
Citera
2024-08-25, 12:55
Medlem
Att det går långsamt med domstolen kan nog bero på att tvisten verkar ha pågått sedan mars 2019.
Stackarna barn att inte få fasta rutiner.

(FB) Hemfridsbrott när jag hämtar mina barn hos pappan
Citera
2024-08-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
En mamma förlorar knappast vårdnaden över sina barn bara sådär, och det blir heller inte en VBU-utredning "bara sådär".

Du kanske skulle ta och berätta om vad det är du faktiskt har sysslat med som är orsaken till att du förlorat vårdnaden.

Uppenbarligen är du inte världens bästa och snällaste mamma som enbart klappar kattungar hela dagarna.

Nu läste du inte trådstarten ovan ordentligt. Läs om, läs rätt.

TS har delad vårdnad om barnen, men exet har lämnat in ansökan om ensam vårdnad. Tidigare dom har utdömt att barnen ska bo varannan vecka hos TS och varannan vecka hos exet. TS ex har alltså frångått domen. Som sagt, läs trådstarten igen, så får du ännu mer information.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-08-25 kl. 13:02.
Citera
2024-08-25, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Socialtjänsten kan inte göra så mycket. Du behöver vänta på att domstolen avgör verkställighetsansökan och då kan vite utdömas eller polisingripande ske.

Det du bör göra är att dokumentera så mycket du kan och vara fullständigt lojal med den äldre vårdnadsdomen. Ditt ombud har sätt att få fram meddelanden till ditt ex.

Jag dokumenterar allt och har har följt gällande domen till punkt och prickar.
Citera
2024-08-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Ett, jag har inte förlorat vårdnaden. Barnens pappa har gått emot den gällande domen på inga grunder. Vi har varit separerade i snart 8 år och så länge har även hans eftervåld, psykisk misshandel etc pågått. Vi har varit separerade längre än vad vi har var tillsammans.

Jag har gjort polisanmälan på honom.

En dag tog han och hans flickvän barnen. Samma dag hade han dragit en stor lögn för socialen som jag slog hål på. Jag har en bonusdotter som bor hos oss varannan vecka och där är ingen oro för henne. Jag får alltså träffa och bo med min bonusdotter utan oro.
Citera
2024-08-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanHurtig
Låt mig gissa, du drack och soc tog barnen ?

Nej, socialen har inte tagit barnen eller för den delen placerat dem hos pappan.
Citera
2024-08-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu läste du inte trådstarten ovan ordentligt. Läs om, läs rätt.

TS har delad vårdnad om barnen, men exet har lämnat in ansökan om ensam vårdnad. Tidigare dom har utdömt att barnen ska bo varannan vecka hos TS och varannan vecka hos exet. TS ex har alltså frångått domen. Som sagt, läs trådstarten igen, så får du ännu mer information.

Tack!
Han har inte bara lämnat in stämning om ensam vårdad. Han har även lämnat in, en vecka senare, att han yrkar fullt umgänget och att jag inte ska ha umgänge
Citera
2024-08-25, 13:40
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Nej, socialen har inte tagit barnen eller för den delen placerat dem hos pappan.
Du får nog förklara lite mer, hur kunde det gå så snett, man blir ju inte av med barnen, bara så där ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in