2024-08-25, 23:44
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Men tack. Och tack för att du vet hur jag är. Ganska gränslöst att uttala sig så här. Har du ett eget öiv med barn?

Har son han är vuxen och står på egna ben
Citera
2024-08-26, 02:57
Medlem
DauXs avatar
Hur gamla är barnen?
Citera
2024-08-26, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Socialen och domstolarna gör inget bara för att jävlas för det skulle kosta för mycket.

Men du verkar ju ha erfarenhet av liknande.

Kontakta relevanta myndigheter osv.

Vi på Flashback kan knappast göra något.
Naivt att tro socialen ibland inte gör saker för att jävlas.
Citera
2024-08-26, 06:03
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAochPA
Fruktansvärt, lider med dig! Vet andra kvinnor som råkat ut för liknande eftervåld. Det krävs en förändring och kunskap hos rättsväsendet kring eftervåld mot kvinnor som idag inte ens verkar existera hos dem som jobbar med det.
Vad är eftervåld? Jag hoppas innerligt att det inte är ytterligare ett självömkande uttryck i det offervokabulär som populariserats i matriarkatet Sverige.
Citera
2024-08-26, 06:36
Medlem
detektiven789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Vad är eftervåld? Jag hoppas innerligt att det inte är ytterligare ett självömkande uttryck i det offervokabulär som populariserats i matriarkatet Sverige.

Det är precis vad det är. Ytterligare ett nytt påhittat uttryck som ”ekonomiskt våld” och annat för att slippa ta ansvar för sina egna handlingar och skylla allt på mannen. Vad ”eftervåld” handlar om är att männen använder sig av adekvata myndigheter som socialförvaltningen och rättsväsendet vid vårdnadstvister och ofta…får rätt. Det är vad feministerna menar är ”eftervåld”, att männen agerar precis som de ska enligt de spelregler det demokratiska samhället satt upp och gör det framgångsrikt.

Jag får som många andra här dåliga vibbar av denna kvinna men hon har noll självinsikt. Det om något stinker eftervåld. Stackars barn, stackars pappa…
Senast redigerad av detektiven789 2024-08-26 kl. 06:45.
Citera
2024-08-26, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Det är säkerligen olagligt att inte tillåta barn att träffa sin ena förälder eller tala i telefon. Du måste skaffa en advokat. Din hemförsäkring betalar det mesta av kostnaden.

Tack. Har redan en advokat
Citera
2024-08-26, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholdernick
Vad jobbar du med?

Varför är det relevant? Jag jobbar med affärsutveckling och sitter i ledningsgruppen
Citera
2024-08-26, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Ni låter som ni kommer från något arabland

Dessutom ska din jurist advokat be om interimistisk verkställighet av det domslut som finns
Det betyder på en gång

Pursvensk sedan många generationer tillbaka.

Advokaten har ju gjort det, bett om verkställande men tingsrätten är långsam
Citera
2024-08-26, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Det beror ju på vad som hänt?
1. vad påstår exet har hänt när han tog barnen?
2. Vad har soc. sagt om detta?
3. Vad sa du då till soc.?
4. Hur har de reagerat på detta?
5. Vad har soc. sagt till domstolen?
6. vad anger exet för skäl till att du inte ens skall få ha umgängesrätt?

Exet sa en sjuk historia om att jag tog droger, drack en bag in box per dag, slog barnen. Allt tillbakavisades av mig men även min sambo. Jag tog tester för att visa på sanningen och där fanns inget utslag. Som sagt, detta har pågått i snart 8 år. Hans eftervåld.

Soc har gjort en utredning att det inte finns ngn oro hos mig eller honom och att vi får lösa resten juridiskt.

Vi har inte varit i domstolen än.

Umgängesrätt på heltid yrkar han på för att det är för barnens bästa samt att de bott hos honom i ett halvår
Citera
2024-08-26, 06:56
Medlem
PappaTribes avatar
Så du är en ängel med bra jobb och framtid, du har inte gjort något, bara lärt barnen allt, pappan är idiot, och kan hålla barnen hur som helst, i 6 månader??? Hallleluja.

Något luktar väldigt skumt här.
Citera
2024-08-26, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Tråkigt att höra om så är fallet, men man blir bra jävla misstänksam med tanke på att ditt användarnamn heter Violent-whispers..

Det låter som någon som hade kunnat ljuga om det där...

Men är så inte fallet, och även om jag inte kan lagar så borde det vara lättlöst.. Och då skulle du nog även kunna yppa på att få ensam vårdnad.. Men det enda du kan göra nu är att vänta på att bli kallad..

Fallet är inte så. Jag registrerade mig på FB för 15 eller 16 år sedan. Min kreativitet var färgad av Kents låtar då
Citera
2024-08-26, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Låter märkligt att det skulle stämma..

Hur fan kan du inte sett dina barn på flera månader, har du inte försökt åka dit bara?

Det är precis så det är. Polisen hänvisar till soc. Soc hänvisar till polisen och IVO. Polisanmälan är gjord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in