2024-08-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Tack, jag är helt avskuren från barnen. Har lagt alla deras kläder till klädinsamling för de lär inte passa dem längre. Likadant med skor som mässor. Har två spökrum hemma i huset.
Ärva kläder efter syskon fungerar inte?
Citera
2024-08-25, 20:29
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Ärva kläder efter syskon fungerar inte?

Kanske dock inte är det största spörsmålet att diskutera här…
Citera
2024-08-25, 20:34
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Tack!
Han har inte bara lämnat in stämning om ensam vårdad. Han har även lämnat in, en vecka senare, att han yrkar fullt umgänget och att jag inte ska ha umgänge
Finns det något som helst fog för detta då? Har du något han kan åberopa då så att säga? Som t ex har du haft problem med rättvisan, varit i kontakt med psyk, varit våldsam, alkohol eller droger? Någonting alls så att säga?
Citera
2024-08-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ett, jag har inte förlorat vårdnaden. Barnens pappa har gått emot den gällande domen på inga grunder. Vi har varit separerade i snart 8 år och så länge har även hans eftervåld, psykisk misshandel etc pågått. Vi har varit separerade längre än vad vi har var tillsammans.

Jag har gjort polisanmälan på honom.

En dag tog han och hans flickvän barnen. Samma dag hade han dragit en stor lögn för socialen som jag slog hål på. Jag har en bonusdotter som bor hos oss varannan vecka och där är ingen oro för henne. Jag får alltså träffa och bo med min bonusdotter utan oro.
Du glömmer en viktig detalj, hur gamla är barnen? du skriver separerade i 8 år.

Låter som barnens vilja kommer ha betydelse, tar man ex min kompis, efter 12 år blev det barnets vilja.
Pappan försökte med allt, även rätten, men sonen gick hem varje dag till mamman, spela ingen roll fast pappan hämta på skolan så lyckade han ändå gå hem till mamman, blev rätten ända domen efter ett tag. Mamman jag hindrar inte mitt barn från att komma hem till mig, men däremot får inte pappan komma in när han tycker det passar, även fast barnet är hemma hos mamman när barnet ska vara hos pappan, rätten ändra då domen, efter barnets vilja, annars skulle det bara göra en större skada på barnet att tvingas mot sin vilja.
Citera
2024-08-25, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Du glömmer en viktig detalj, hur gamla är barnen? du skriver separerade i 8 år.

Låter som barnens vilja kommer ha betydelse, tar man ex min kompis, efter 12 år blev det barnets vilja.
Pappan försökte med allt, även rätten, men sonen gick hem varje dag till mamman, spela ingen roll fast pappan hämta på skolan så lyckade han ändå gå hem till mamman, blev rätten ända domen efter ett tag. Mamman jag hindrar inte mitt barn från att komma hem till mig, men däremot får inte pappan komma in när han tycker det passar, även fast barnet är hemma hos mamman när barnet ska vara hos pappan, rätten ändra då domen, efter barnets vilja, annars skulle det bara göra en större skada på barnet att tvingas mot sin vilja.
Det där är gammalt med 12 år
Idag lyssnar dom på barnen mycket tidigare
Citera
2024-08-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Låter märkligt att det skulle stämma..

Hur fan kan du inte sett dina barn på flera månader, har du inte försökt åka dit bara?
Jag tycker också det låter konstigt
Mellan 2005 och 2008 var jag i domstol 12 ggr med mina barns pappa
Stämde mig gång på gång
Till slut åkte han dit själv
Då blev han dömd till att betala sina och mina rättegångskostnader då han stämt mig utan fog
Alltså utan anledning

Hade ts haft en advokat alltså en bra familjerättsadvokat hade det skett en interimistisk dom som gjort att umgänge och boende och allt fortsatt
UNDER tiden pappan stämmer

Det ligger en hund begraven här

Jag tror ts ljuger
Senast redigerad av vittoria 2024-08-25 kl. 20:44.
Citera
2024-08-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Det där är gammalt med 12 år
Idag lyssnar dom på barnen mycket tidigare
Jag vet man lyssnar mycket tidigare, men man har en liten rikt att ca 12 år, sedan är alla situationer olika, här hade man just ett fungerande vv-liv i några år, innan barnet själv lessna, det var barnet själv som tog beslutet att inte bo vv-liv, utan gick bara hem till mamman, pappan fick inte hindra barnet eller ens gå in till mamman o hämta. Mamman hänvisa bara att det är mitt barn, jag kan inte tvinga eller ens hindra barnet o vara hos mig, inget hon heller behövde göra.
Citera
2024-08-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Jag tycker också det låter konstigt
Mellan 2005 och 2008 var jag i domstol 12 ggr med mina barns pappa
Stämde mig gång på gång
Till slut åkte han dit själv
Då blev han dömd till att betala sina och mina rättegångskostnader då han stämt mig utan fog
Alltså utan anledning

Hade ts haft en advokat och en bra familjerättsadvokat hade det skett en interimistisk dom som gjort att umgänge och boende och allt fortsatt
UNDER tiden pappan stämmer

Det ligger en hund begraven här

Jag tror ts ljuger

Det tror jag med, känns som hon undanhåller rätt mycket
Citera
2024-08-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag vet man lyssnar mycket tidigare, men man har en liten rikt att ca 12 år, sedan är alla situationer olika, här hade man just ett fungerande vv-liv i några år, innan barnet själv lessna, det var barnet själv som tog beslutet att inte bo vv-liv, utan gick bara hem till mamman, pappan fick inte hindra barnet eller ens gå in till mamman o hämta. Mamman hänvisa bara att det är mitt barn, jag kan inte tvinga eller ens hindra barnet o vara hos mig, inget hon heller behövde göra.
Fast samtidigt
En förälder får ju inte heller hindra
Och ska uppmuntra till umgänge
Citera
2024-08-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ja
En hel del
Ligger nog några hundar begravna
Citera
2024-08-25, 20:51
Medlem
Asb3rger1337s avatar
En bra utredare skulle kunna frågor som skulle visa om barnen ljuger elr inte genom att upprepa historier som kanske saknar fog.
De e bara att kombinera frågor och fråga pappan så kommer trovärdighet minska.

Slog mamma er? Okej, närdå? Vart? Va de i badhuset när hon slog er? Va de på tunnelbanan? Slog hon er förra veckan också? Har din syster/bror också blivit slagen någon gång, aha okej? Va ditt syskon me, sist ah okej. Vart va de någonstans sist? Va pappa me? OSV OSB

Barnen kommer säga saker som går att motbevisa och vara motsägelsefulla mot pappans eller syskonen historia. Om någon slår dig och du år villig att berätta minns du ofta vär när och hur
Citera
2024-08-25, 20:52
Medlem
Citat:
Dessutom så ignoreras mina inlägg om interimistisk dom
Så det luktar hund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto