2024-08-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipotrez
Hitta en PWO som har ren L-Citrullin (vidgar kärlen, ger mer pump), beta-alanin (tar bort mjölksyran) och rätt mängd salt plus kalium i sig (hjälper kontrahera musklerna). Hade undvikit kolhydrater då du helst vill trigga insulin efter träning. Kroppen går i 'viloläge' på cellulär nivå när du triggar insulin och det vill du inte göra i samband med träning.

PS nästan alla som säljer citrullin säljer det som citrullin-malat. Dvs om det står 2 gram citrullin är det endast 1 gram elementär mängd då det brukar vara 1:1 ratio. Det är bland annat därför man aldrig kommer upp i effektiv dos och många produkter är därför verkningslösa.

Nu verkar det som du bara citerade ett inlägg utan läst vad jag skrivit i tidigare inlägg, där jag skrev att tar du malate behöver du dubbelt så mycket.

Och gällande att man skall undvika kolhydrater före träning för att man vill undvika insulin då kroppen går in i viloläge:
Citera
2024-08-07, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Nu verkar det som du bara citerade ett inlägg utan läst vad jag skrivit i tidigare inlägg, där jag skrev att tar du malate behöver du dubbelt så mycket.

Och gällande att man skall undvika kolhydrater före träning för att man vill undvika insulin då kroppen går in i viloläge:

Ja gå och läs lite om vad kolhydrater och socker har för effekt på growth hormone och återkom när du är lite mer påläst om ämnet.
Citera
2024-08-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtraLite
Koffein går bra men vill inte ha hjärtklappning, då jag inte direkt har gjort en hjärt undersökning och vet vad det "tål".

Det finns en bra PWO utan koffein från märket MAXAT Nordic nu som har alfa-GPC (ger mental skärpa) istället för koffein (som stör sömnen och rusar hjärtat).
Citera
2024-08-19, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipotrez
Det finns en bra PWO utan koffein från märket MAXAT Nordic nu som har alfa-GPC (ger mental skärpa) istället för koffein (som stör sömnen och rusar hjärtat).

Har provat deras PWO. Riktigt nice å ger bra effekt, spec med tanke på att man kan använda den under kvällspass då de har alfa-GPC istället för koffein i.
Citera
2024-08-19, 19:26
Medlem
Citat:

Finns nog en poäng i det. Kan nog inte vara bra att gymma när man har värsta insulin spiket.
Citera
2024-08-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KevinFrom
Finns nog en poäng i det. Kan nog inte vara bra att gymma när man har värsta insulin spiket.

Det är det mest prestationshöjande näringsämnet, trots en insulin spike har man mer att vinna än att förlora om man bryr sig åtminstone lite på kvaliten ens pass har. Är man nojig över en insulin spike kan man även inta kolhydrater med lägre GI.
Citera
2024-08-21, 22:26
Medlem
Citat:
Det är det mest prestationshöjande näringsämnet, trots en insulin spike har man mer att vinna än att förlora om man bryr sig åtminstone lite på kvaliten ens pass har. Är man nojig över en insulin spike kan man även inta kolhydrater med lägre GI.

Gäller att göra sin kropp fat-adapted. Du vet väl om att fett är lagrad energi? Hellre träna på fastande mage och låta fett-depåerna avlösa energi.
Citera
2024-08-22, 09:46
Medlem
Citat:
Gäller att göra sin kropp fat-adapted. Du vet väl om att fett är lagrad energi? Hellre träna på fastande mage och låta fett-depåerna avlösa energi.

Man gymmar väl inte för att förbränna fett direkt?

Snyggt andra account förresten

”Fat-adapted” ”bli en mästare på att förbränna fett” #jagvetvadjagsnackarom
Citera
2024-08-22, 21:48
Medlem
Citat:
Man gymmar väl inte för att förbränna fett direkt?

Snyggt andra account förresten

”Fat-adapted” ”bli en mästare på att förbränna fett” #jagvetvadjagsnackarom

Alla har olika ändamål, vissa tränar för å förbränna fett om du inte kände till det.
Citera
2024-08-23, 09:29
Medlem
Citat:
Alla har olika ändamål, vissa tränar för å förbränna fett om du inte kände till det.

Du skrev specifikt gymmar tidigare.

Sen spelar det ingen roll om du intar kolhydrater och inte bara fett, eller intar mer av det ena än det andra så länge ditt proteinintag och kaloriintag är desamma och du ligger på ett underskott så går du ner lika mycket i fettvikt under dygnets lopp.

Gå och kommentera ditt egna inlägg igen istället, spel för gallerian sysslar endast dom med liten snopp, bristfällig kunskap och tjock mage med
Citera
2024-08-26, 07:40
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag vett PWO nuförtiden inte är bra, det föll utför efter Jack3d försvann...men jag söker ny pwo, och pallar inte köpa ingredienser att blanda själv (betalar gärna lite mer för bekvämligheten).

Gillade mmsports Armageddon men den verkar inte göras längre? Deras Leviathan blev jag dålig i magen av.

Någon som testat nya pwo från nya företaget PumpLabSupplements? Annan pwo att rekommendera?
Citera
2024-08-26, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Jag vett PWO nuförtiden inte är bra, det föll utför efter Jack3d försvann...men jag söker ny pwo, och pallar inte köpa ingredienser att blanda själv (betalar gärna lite mer för bekvämligheten).

Gillade mmsports Armageddon men den verkar inte göras längre? Deras Leviathan blev jag dålig i magen av.

Någon som testat nya pwo från nya företaget PumpLabSupplements? Annan pwo att rekommendera?

Prova den från maxat nordic, ger sjuk pump och har inga skumma ingredienser i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in