Bra informativ tråd! Tack. Jag hade funderat på att köpa PWO (stimfri / koffeinfri) men inser att det för mig blir onödigt. Det finns även andra negativa apskter av vissa tillsatser i PWO som kan ge mindre önskvärda hälsoeffekter (insåg jag när jag läste vidare på varje enskild ingrediens som vanligtvis förekommer i vanlig och stimfri).
Tack vare att jag nu också läste din post insåg jag att det verkligen inte är för mig. Jag har redan nedsatt njur och leverfunktion vilket inte är att rekommendera i samband med vissa ingredienser i PWO (ex, taurin och kreatin kan ge skada på dessa organ OBS! För oss som redan har nedsatt funktion, det krävs höga doser för fullt friska).
Det är dessutom dyrt och egentligen bara som att dricka lite saft med socker och få en snabb energiboost som jag kan göra och är billigare samt skonsammare mot just min kropp.
Som sagt tack för att du hjälpte mig göra ett val som jag kan känna mig trygg i. BCAA / EAA är något jag tidigare provat men jag tror inte heller att det ger effekt. Det som dock har gett effekt för mig är Kollagen pulver