Citat:
Ursprungligen postat av
Sklee
Är det kartlagt om det gäller att ta det i samband med träningen eller om det lika väl kan tas med måltid före/efter träningen ang proteinsyntesen?
Bara antar spontant att det har att göra med att det främjar nedbrytningen och upptaget av näringen.
Är det nödvändigt med så hög dos?
Vet ej om min mage hade klarat den syrabildningen.
Angående det med homocystein lätt bekant när du nämner det. Men är dåligt insatt i dess funktion.
Ja kolhydrater och salter tycker jag är det som ger mest för pengarna. Ja exakt. Är därför jag blandar själv. Är skönt att få välja själv ang dosering osv.
Tror inte att timingen har så stor betydelse, samma som med beta alinin och kreatin. Men är ju en ingrediens som brukar ingå i en PWO produkt.
Enda som man vill tima egentligen från min lista ovan är väl l-citrullin och salt för blodflödet och pumpen. Sen rosenrot 30-min före ett pass för att inte dra på sig lika mycket utmattning.
TMG/betain ska även ha påverkan på smått förhöja IGF-1 värden, och fettförbrännande egenskaper i möss har jag för mig.
Men kontroll studier har iaf visat klara och positiva skillnader på kroppsammansättningen.
Nu låter det som jag hypar upp det utav helvete, men om man inte vill bruka steroider och ändå maximera sin träning och träningsresultat till max är det värt att kika på.