2024-08-14, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Eeeee va???
Den obligatoriska glassen medan man lagar mat 😳???

Är det bara jag eller???

Gabriella Possler la upp ett likadant inlägg på stories igår. Fast med chips. HT följer Gabriella.
Citera
2024-08-14, 12:32
Medlem
Krabbfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vgjeekpf123
Gnäller ett barn så är det något som inte är som det ska/ barnet mår inte bra.

Sen att lägga ut om barnets mående/känslor för allmänheten att se.. förstår mig inte alls på det.
Att försöka göra content på det..
håll det för dig själv känner jag
Håller med. Lite OT kanske men hoppas Sverige går vidare på Frankrikes linje med att influencercontent som involverar barn gjorts olagligt och är förknippat med böter/fängelse (som FruKrokodil länkade häromdagen).

"Audiovisuella inspelningar kan för tittaren framstå som spontana medan det i verk*ligheten innebär ett helt arbetsupplägg av sessioner, fototagningar, inspelningsmanus, omtagningar, stress och psykisk påfrestning."

Varför filma och göra en story där L är med när hon är just sjuk och hängig. Känns osmakligt. Det hade räckt med en text eller bara HT själv med i bilden/videon.
Citera
2024-08-14, 13:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Håller med. Lite OT kanske men hoppas Sverige går vidare på Frankrikes linje med att influencercontent som involverar barn gjorts olagligt och är förknippat med böter/fängelse (som FruKrokodil länkade häromdagen).

"Audiovisuella inspelningar kan för tittaren framstå som spontana medan det i verk*ligheten innebär ett helt arbetsupplägg av sessioner, fototagningar, inspelningsmanus, omtagningar, stress och psykisk påfrestning."

Varför filma och göra en story där L är med när hon är just sjuk och hängig. Känns osmakligt. Det hade räckt med en text eller bara HT själv med i bilden/videon.

https://www.svt.se/kultur/ny-fransk-lag-kan-ge-bloggande-foraldrar-fangelse

Det här beteendet, att utnyttja sitt stackars sjuka barn för att skapa content (tjäna pengar) är så jäkla fel och osmakligt. Visar återigen hur olämplig HT är som förälder.
Citera
2024-08-14, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Eeeee va???
Den obligatoriska glassen medan man lagar mat 😳???

Är det bara jag eller???

Exakt 😂 Aldrig hört talas om att man ska äta glass när man lagar mat tidigare.
Citera
2024-08-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Såg glassen nu också, herregud. Hur kan man välja att lägga upp det? Är väl helt förståeligt om man är lite hungrig innan maten att man tar en "väntmacka", en frukt eller nåt men inte en glass/efterätt/godis. Skulle personligen må väldigt illa om jag åt något sött på tom/hungrig mage, blir ju helt fel för kroppen.

Som ni andra har skrivit, blir intressant att följa hur L's kosthållning blir senare. Barn gör väl oftast som föräldrar gör och här finns ju inte direkt någon bra förebild.
Nästan alla gbp-opererade mammor jag känner har gett barnen skräpmat. Det dessa allra minst vill är att barnen ska bli bli lika tjocka som dom själva var.
Dessa äter vanligen som innan.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-14 kl. 13:51.
Citera
2024-08-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Nästan alla gbp-opererade mammor jag känner har gett barnen skräpmat. Det dessa allra minst vill är att barnen ska bli bli lika tjocka som dom själva var.

Men om det är vad de minst av allt vill, vad handlar då grejen om att ge barnen skitmat?
Citera
2024-08-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Jag har tre kollegor som är gbp-opererade. Alla dessa sitter med sina minimatlådor på lunchen men sen trycker dom godis resten av arbetspasset... Den ena är typ besatt av att köpa fika till fikarummet flera gånger/vecka. Det är som att hon köper lika mycket fika som innan operationen men ger det till andra än sig själv istället..?
Citera
2024-08-14, 20:43
Medlem
FruKrokodils avatar
Jahapp, ännu en dag Hanna tråkat sina följare till döds..
Citera
2024-08-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Jag har tre kollegor som är gbp-opererade. Alla dessa sitter med sina minimatlådor på lunchen men sen trycker dom godis resten av arbetspasset... Den ena är typ besatt av att köpa fika till fikarummet flera gånger/vecka. Det är som att hon köper lika mycket fika som innan operationen men ger det till andra än sig själv istället..?
Känner igen detta med!
Citera
2024-08-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Men om det är vad de minst av allt vill, vad handlar då grejen om att ge barnen skitmat?
Undrar jag med. Man kan ju tro att dom inte förstår hur kosten påverkar en, men alla måste väl gå nån lättare utbildning och gå ner lite inför en sån op vad jag hört. Jag tror att många, (iaf dessa jag känner) ser både bantningspiller och operationer som ett sätt att kunna fortsätta äta samma "gott" som innan (vilket även inkluderar barnen då) men i mindre mängd. Men efter ett tag kan dessa äta mer och mer och går sen upp nästan allt igen.

Eller så äter dom fast dom ligger dubbelvikta pga sitt matmissbruk/tröstätande. En kompis fick alltid gå och lägga sig efter maten pga illamående, men efter en tid kunde hon äta utan problem.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-14 kl. 21:15.
Citera
2024-08-14, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Ja detta måste vara en av de tråkigaste nånsin....visserligen är L sjuk, vet inte hur sjuk H är men skulle inte tro att hon är speciellt sjuk. Hon bara utnyttjar situationen att slippa lägga ut något.
Nej tacka vet jag SL som alltid levererar intressant content om så hela familjen ligger sjuka, eller som nu när hon haft högerhanden i bandage och fått skriva på mobilen med vänter hand.
Citera
2024-08-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Undrar om det är fysiskt möjligt att framkalla skörbjugg hos andra med sitt innehåll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in